Op dit forum wordt hevig gediscussieerd over van alles en nog wat: inwendige op uitwendige roeping, uitverkiezing, doop, toeleidende weg tot Christus, ellendekennis enzovoorts.
Toch is dit alles maar bijzaak. We moeten geloven als een kind, en ik heb nog nimmer een kind gezien die zich over vele van deze zaken zich druk maakte.
Vraag een kind: wie zorgt er voor je?
Het antwoord is: de Heere God
Vraag een kind: wie geeft je een nieuw hartje?
Vraag een kind: wie houdt er van je, maakt niet uit wie of wat je bent?
Vraag een kind: wie is er voor je zonden gestroven?
Het antwoord is: de Heere Jezus
Vraag een kind: waar ga je naar toe als je sterft?
Het antwoord is: naar de Heere God.
en zo kan ik nog wel even doorgaan, beste mensen. Neem toch ter ore: geloof als een kind, anders kunt u het koninkrijk der hemelen niet binnengaan! Maak het toch niet zo moeilijk. Luister naar die kinderen: als zij zonder enige schroom zeggen: de Heere God houdt van mij, dan geldt dat ook voor u! U mag (misschien wel MOET) dat ook zondere enige schroom zeggen, net zo als een kind.
met vriendelijke groeten,
de paus
Geloven als een kind
Beste Paus
Het is wel zo dat eruit komt wat je erin stopt. Ik zou b.v. als kind nooit hebben durven zeggen dat ik naar de Heere God zou gaan als ik zou sterven. Ik was er van overtuigd dat ik een 99,9999999999999999999999999% kans had om naar de hel en de duivel te gaan.
Daarom waarschuwt Jezus zo dat wie een kind ergert, het beter voor hem zou zijn om een molensteen om zijn nek te doen en hem in de diepte van de zee te gooien.
Het is wel zo dat eruit komt wat je erin stopt. Ik zou b.v. als kind nooit hebben durven zeggen dat ik naar de Heere God zou gaan als ik zou sterven. Ik was er van overtuigd dat ik een 99,9999999999999999999999999% kans had om naar de hel en de duivel te gaan.
Daarom waarschuwt Jezus zo dat wie een kind ergert, het beter voor hem zou zijn om een molensteen om zijn nek te doen en hem in de diepte van de zee te gooien.
Wanneer erger je een kind?
Door het weg te halen van de genen die het lief heeft....?
Inderdaad, worden als een kind, dat is onvoorwaardelijk geloven wat God zegt. Niet aan komen met ja maar...is het ook dat God gezegd heeft...
Kleine kinderen geloven alles wat hun ouders zeggen. Niet omdat ze dat kunnen bewijzen, maar omdat papa gezegd heeft dat het zo is, dus...
Zijn wij ook zo? Niet omdat we kunnen bewijzen dat God ons verkozen heeft, maar omdat we Hem op Zijn Woord geloven...? Omdat Hij zegt, dat een iegelijk die in Hem gelooft, niet verderve maar het eeuwige leven hebbe... Geloof jij persoonlijk dat je het eeuwige leven hebt? Kun je je dat trouwens voorstellen... Maar ben je als een kind? Ik heb vaak wel het geheugen van een kind...je belooft een bepaalde zonde niet meer te doen, hebt berouw over die zonde...en een paar dagen later... zucht:#
Door het weg te halen van de genen die het lief heeft....?
Inderdaad, worden als een kind, dat is onvoorwaardelijk geloven wat God zegt. Niet aan komen met ja maar...is het ook dat God gezegd heeft...
Kleine kinderen geloven alles wat hun ouders zeggen. Niet omdat ze dat kunnen bewijzen, maar omdat papa gezegd heeft dat het zo is, dus...
Zijn wij ook zo? Niet omdat we kunnen bewijzen dat God ons verkozen heeft, maar omdat we Hem op Zijn Woord geloven...? Omdat Hij zegt, dat een iegelijk die in Hem gelooft, niet verderve maar het eeuwige leven hebbe... Geloof jij persoonlijk dat je het eeuwige leven hebt? Kun je je dat trouwens voorstellen... Maar ben je als een kind? Ik heb vaak wel het geheugen van een kind...je belooft een bepaalde zonde niet meer te doen, hebt berouw over die zonde...en een paar dagen later... zucht:#
"Kleine kinderen geloven alles wat hun ouders zeggen. Niet omdat ze dat kunnen bewijzen, maar omdat papa gezegd heeft dat het zo is, dus..."
Ja, wij willen al snel alles met ons verstand begrijpen...
En omdat er tegenwoordig nogal 'gestreden' wordt tegen 'wereld-gelijkvormigheid' wordt er soms nogal door gepraat over kleinere dingetjes, terwijl het er in het diepste om gaat óf je mag geloven dat God ook een plaats voor jou bereidt heeft .
Trouwens, ik wil hiermee niet zeggen dat ik nooit over die kleinere dingen in zit hoor!!!!!
[Veranderd op 14/8/02 door Ge@]
Ja, wij willen al snel alles met ons verstand begrijpen...
En omdat er tegenwoordig nogal 'gestreden' wordt tegen 'wereld-gelijkvormigheid' wordt er soms nogal door gepraat over kleinere dingetjes, terwijl het er in het diepste om gaat óf je mag geloven dat God ook een plaats voor jou bereidt heeft .
Trouwens, ik wil hiermee niet zeggen dat ik nooit over die kleinere dingen in zit hoor!!!!!
[Veranderd op 14/8/02 door Ge@]
Geloof ontvang je. En is niet een gevolg van werken. Doet een kind ook niet.
God heeft aan ieder van ons een mate van geloof gegeven. Een mate die precies genoeg is voor iedere individu.
(zie Rom. 3)
Rom 10:17 "Wanneer we op God reageren, naar Zijn woord luisteren en het aannemen, dan staan we open om deze prachtige GAVE van geloof te ontvangen".
Met meer bijbelstudie kan je geen geloof verkrijgen!
Loon naar werken is niet van toepassing.
Weet wat de wil van God is en doe de wil van God.
Doe geen andere (dode)werken. Een apostel moet geen pastoraal werker van een gemeente willen zijn, daar heeft hij geen geloof voor ontvangen, om maar eens een voorbeeld te noemen.
Deze wil van God is voor iedere persoon anders.
Er kunnen natuurlijk ook hindernissen zijn om geloof te ontvangen.
bijv.
hoogmoed of trots, (joh. 5:44)
bouwen op andere "zekerheden" (matt 7:24-27
wettisch leven; verlossing willen verdienen. (gal.3:10
etc.
Wedergeboorte=dat je een nieuw leven ontvangt in dat deel van je persoonlijkheid, dat door de zondeval is doodgegaan. Onze relatie met God wordt levend en nieuw, omdat we geestelijk in Gods gezin geboren worden.
Velen denken at bekering hetzelfde is als wedergeboorte, dit is dus niet zo.
Bekering is onze verantwoordelijkheid, maar wedergeboorte is een werk van god, dat we ontvangen door geloof.
[Veranderd op 3/10/02 door 007]
God heeft aan ieder van ons een mate van geloof gegeven. Een mate die precies genoeg is voor iedere individu.
(zie Rom. 3)
Rom 10:17 "Wanneer we op God reageren, naar Zijn woord luisteren en het aannemen, dan staan we open om deze prachtige GAVE van geloof te ontvangen".
Met meer bijbelstudie kan je geen geloof verkrijgen!
Loon naar werken is niet van toepassing.
Weet wat de wil van God is en doe de wil van God.
Doe geen andere (dode)werken. Een apostel moet geen pastoraal werker van een gemeente willen zijn, daar heeft hij geen geloof voor ontvangen, om maar eens een voorbeeld te noemen.
Deze wil van God is voor iedere persoon anders.
Er kunnen natuurlijk ook hindernissen zijn om geloof te ontvangen.
bijv.
hoogmoed of trots, (joh. 5:44)
bouwen op andere "zekerheden" (matt 7:24-27
wettisch leven; verlossing willen verdienen. (gal.3:10
etc.
Wedergeboorte=dat je een nieuw leven ontvangt in dat deel van je persoonlijkheid, dat door de zondeval is doodgegaan. Onze relatie met God wordt levend en nieuw, omdat we geestelijk in Gods gezin geboren worden.
Velen denken at bekering hetzelfde is als wedergeboorte, dit is dus niet zo.
Bekering is onze verantwoordelijkheid, maar wedergeboorte is een werk van god, dat we ontvangen door geloof.
[Veranderd op 3/10/02 door 007]