Heb je de teksten van de liederen al opgezocht?RefoCalvinist schreef:Het gaat mij er niet om het over één kam te scheren. Maar de theologie in geestelijke liederen is vaak eenzijdig, heeft een verkeerds Godsbeeld en daardoor ook een verkeerd mensbeeld. En trek dan een strikte lijn. Het merendeel van opwekking is on-Bijbels, dus dan verbaasd mij het dat een gemeente behorend bij de Hersteld Hervormden dit laat zingen. Vandaar ookOrchidee schreef:Unbelievabable maar dan andersom!
Selectief luisteren naar opwekking is beslist niet verkeerd maar alles over 1 kam scheren?! Ik had veel verwacht van de Laankerk, maar dat ik daar al zoveel kan verwachten had ik niet gedacht. Jammer! Jammer dat een gemeente in een 8 jaar tijd zo kan verschuiven.
Als dezelfde tekst in een psalm zou staan, wat prima zou kunnen met deze liederen, had je er vast geen moeite mee? Gaat het alleen om de naam "opwekking"? Toevallig staan deze liederen in een bundel van opwekking, ook 2 in Joh de Heer overigens, en inderdaad zijn er verkeerde liederen, dat het merendeel on-bijbels is ben ik niet met je eens en is ook niet aan te tonen volgens mij, maar beoordeel deze liederen dan alleen aangaande de inhoud lijkt mij?
Of ze hadden misschien alleen de titel kunnen aangeven om te zingen, was dat beter geweest? Met de liederen is niets mis volgens mij.