Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Luther
Contacteer:

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Luther »

Hendrikus schreef:
Zita schreef:
DDD schreef:Net gelezen:
En bezig in 'Eindelijk Thuis, gedachten bij Rembrandts "De terugkeer van de verloren zoon" ' van Henri Nouwen. Ook een lezenswaardig boek.
Die is prachtig!
Helemaal mee eens, aanrader!
En wat fijn dat dat hier openlijk gezegd mag worden zonder dat we meteen worden neergesabeld. :super
Dat zou helemaal mooi wezen om zo'n diep en rijk boek neer te sabelen. Valt er nergens een kanttekening bij te maken? Zeker wel, maar die ga ik hier niet maken. Laat iedereen dat boek eens ter hand nemen. Ik heb er veel van geleerd!
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Hendrikus schreef:
Zita schreef:
En bezig in 'Eindelijk Thuis, gedachten bij Rembrandts "De terugkeer van de verloren zoon" ' van Henri Nouwen. Ook een lezenswaardig boek.
Die is prachtig!
En wat fijn dat dat hier openlijk gezegd mag worden zonder dat we meteen worden neergesabeld. :super
"Jamaar, die Nouwen is Rooms, dus dat kan nooit wat wezen."
Je zou ze de kost moeten geven....
~~Soli Deo Gloria~~
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Hendrikus schreef:
Hendrikus schreef:
Zita schreef:
Die is prachtig!
"Jamaar, die Nouwen is Rooms, dus dat kan nooit wat wezen."
Je zou ze de kost moeten geven....
In 2011 en 2012 is dit boek ook besproken op RF. Er was één oei-dat-is-rooms bericht, en vele waarderende en lovende berichten.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Vraag je nu om klappen, Hendrikus?
Isala

Bericht door Isala »

"De Heilige Oorlog" van John Bunyan.
Hora est!
Gian

Bericht door Gian »

Het ontstaan van de Bijbel
Ouweneel/Glashouwer
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
helma

Bericht door helma »

Afbeelding
When a senator and pharmaceutical giant partner to experiment with a new drug on pregnant women, they tap into a world they never knew existed – the supernatural touching the natural – and it will cost the innocent more than they know.

Split Sense interweaves the lives of two families, twins separated at birth, and two different but powerful gifts that each child discovers which impacts their lives and others in unbelievable ways.

Zander Howard has been able to hear the thoughts of those around him for as long as he can remember. Sometimes he is overwhelmed with feelings of anger, joy, or fear that is not his own. He tastes words, feels sounds, is surrounded with voices in the dark of night. He is Howard Pharmaceutical’s prize guinea pig. He wishes to be free of the company and their mind games, but his father is caught up in their web of deceit and can’t bring the Company down without destroying his family in the process.

Emma Tatum has been sheltered in a small town with loving parents who have no idea she’s not their own flesh and blood. She also has a gift. The ability to heal with music. She sees colors of mercy and grace fly from her fingers with each note she plays.

When the twins are reunited, nothing will stop them from seeking the truth about their origins, but someone is willing to commit murder to keep the project secret, while others want to possess the power of the twins.

For a boy who has been used his entire life, learning to trust isn’t easy. But through Emma, Zander has a glimpse of a loving God whose plan of providence has brought them together at just the right time.

(This is a thriller with Christian elements, people struggling with faith to reconcile events in the storyline. Just as the real world has believers and unbelievers, my fictional world is populated with the same.)

Split Sense won The Grace Awards for speculative fiction published in 2011.
samanthi

Bericht door samanthi »

Gevangene van de SD
P. van Loo
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
jjchris

Bericht door jjchris »

Wat vinden julie van sci fi en fantasy boeken? Schrijvers zoals lewis, en Tolkien hebben een christelijke achtergrond. Toch zie ik nooit mede refos deze boeken lezen..
Chrisje72

Bericht door Chrisje72 »

Misschien iets beter rondkijken op het forum :)
samanthi

Bericht door samanthi »

jjchris schreef:Wat vinden julie van sci fi en fantasy boeken? Schrijvers zoals lewis, en Tolkien hebben een christelijke achtergrond. Toch zie ik nooit mede refos deze boeken lezen..
Narnia heb ik wel gelezen en vind die erg mooi als je de dubbele bodem begrijpt, brieven uit de hel heb ik ook gelezen, erg aangrijpend, maar aan Tolkien ben ik nooit begonnen, ik ken meerdere mederefo's die Narnia in de kast hebben staan, al voor die hype over die verfilming was.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
dennis

Bericht door dennis »

Elders op het forum is behoorlijk veel aandacht besteed aan Tolkien, Lewis enz.
Wat ik me wel afvraag: bestaat er nog steeds Christelijke fantasy van hoog niveau?
Ik heb wel eens wat van Ted Dekker gelezen, maar verder?
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Boek niet, maar probeer online een cursus PowerPoint te leren. Eigenlijk best wel interessant voor het opslaan van beaalde archieven (foto's onder anderen). Eerste probleem heeft zich al gemeld: Mr. Printer weigert PowerPoint pertinent af te drukken. Hij probeert namelijk met zulk een aan geloofwaardigheid grenzende overtuiging mij aan het verstand te brengen dat het formaat te groot is om af te drukken. Jammer.... Erg jammer... jammer erg jammer super jammer
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Mara

Bericht door Mara »

Afbeelding

Op zich leest het goed, je wordt meteen het verhaal ingetrokken, maar het boek krijgt van mij zeker geen dikke voldoende.
Ook bepaalde passages hadden achterwege gelaten kunnen worden en het einde is nogal teleurstellend en onaf.
Ook snap ik de foto-omslag niet.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Mara schreef:Ook snap ik de foto-omslag niet.
Ja, dat heb je zo weleens. :huhu
Plaats reactie