Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Jo-Ann

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Jo-Ann »

henriët schreef:Onlangs kreeg ik de tip boeken te lezen van Henry Cloud &
John Townsend.

Nu heb ik eea zitten bekijken, bij de bieb besteld ed
Maar ik vraag me af of de boeken van deze schrijvers binnen het gedachte-goed van de reformatorische gezindte vallen.
Wie heeft van hen boeken gelezen en weet hier iets zinnigs over te zeggen?

Alvast bedankt!
Echt Amerikaans, maar er staan veel lezenswaardige dingen in. Echt van die boeken om niet in één keer uit te lezen, maar waar je na een paar blz al veel nadenkstof heb (ik dan ;))
samanthi

Bericht door samanthi »

Mara schreef:
dennis schreef:
In welk opzicht? Qua inhoud of qua stijl?
Beide. Het leest niet gemakkelijk weg en het onderwerp (herinneringen aan WO2 die niet helemaal blijken te kloppen) is ook best "zwaar".
Maar Janne IJmker schrijft sowieso geen gemakkelijke streekromans en dat siert haar.
(daar hebben we er teveel van :huhu )
Haar taalgebruik is soms grof met (bastaard)vloeken, niet lezen dus
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
henriët

Bericht door henriët »

Jo-Ann schreef:
henriët schreef:Onlangs kreeg ik de tip boeken te lezen van Henry Cloud &
John Townsend.

Nu heb ik eea zitten bekijken, bij de bieb besteld ed
Maar ik vraag me af of de boeken van deze schrijvers binnen het gedachte-goed van de reformatorische gezindte vallen.
Wie heeft van hen boeken gelezen en weet hier iets zinnigs over te zeggen?

Alvast bedankt!
Echt Amerikaans, maar er staan veel lezenswaardige dingen in. Echt van die boeken om niet in één keer uit te lezen, maar waar je na een paar blz al veel nadenkstof heb (ik dan ;))
Wat bedoel je dan met 'echt amerikaans'?!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

Bezig met JM Coetzees "Elizabeth Costello", een verjaardagscadeau. Het is niet iets wat ik normaliter zou lezen.
The Groom's still waiting at the altar
RefoCalvinist

Bericht door RefoCalvinist »

De Heidelbergse Catechismus van Ds. C. Smits en Gebedsgestalten van Ds. F. Bakker

Net gelezen: Separerende prediking van Ds. A. Moerkerken
Mara

Bericht door Mara »

Zita schreef: 'Het zwijgen van Maria Zachea' vind ik mooi. Confronterend ook wel. Het verhaal had het verhaal van één kant van mijn familie kunnen zijn, alleen moet je voor de RKK de GG invullen.
Het verhaal was wel mooi en levensecht, maar ik vond het een moeilijk te lezen boek, beetje vermoeiend. Ik moest vaak even teruglezen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Mara schreef:
Zita schreef: 'Het zwijgen van Maria Zachea' vind ik mooi. Confronterend ook wel. Het verhaal had het verhaal van één kant van mijn familie kunnen zijn, alleen moet je voor de RKK de GG invullen.
Het verhaal was wel mooi en levensecht, maar ik vond het een moeilijk te lezen boek, beetje vermoeiend. Ik moest vaak even teruglezen.
Ik las daarna van Koelemeijer 'Anna Boom'. Wat een vervelend boek was dat. Het leek de hele tijd alsof er een soort inleidend gedeelte bezig was, dat nodig was om de rest van het verhaal te kunnen begrijpen. Maar er kwam helemaal geen verhaal. De persoon ging totaal niet leven, en het boek las erg moeizaam. 1 sterretje in mijn sterrensysteem.
Ik las ook 'Vaders van tien' van Henk ter Berge. Een verhaal over hoe kinderen de Tweede Wereldoorlog beleefden. Zij zagen wel de drama's waardoor ze omringd werden, maar in kinderperspectief is alles toch anders. Een doodgeplaagde kikker is bijna net zo erg als een Joods vriendje dat afgevoerd wordt. De strijd met een ander groepje kinderen staat op dezelfde hoogte als de strijd met de Duitsers. En omdat ze niet beter wisten, zijn dingen vanzelfsprekend die helemaal niet vanzelfsprekend horen te zijn. Honger. Stelen. Bedelen. Ik vond het een heel verfrissend perspectief. Vlot en boeiend geschreven. Verder was het niet heel diepzinnig of iets dergelijks. Twee à drie sterren.
Dodo

Bericht door Dodo »

Ik heb onlangs Susan Hill: the Beacon gelezen.
Heel interessant boek, ik zou het graag met de leeskring bespreken. Het is een verhaal dat voldoening geeft, en toch veel te denken geeft. Waarom doen mensen wat ze doen?

Inmiddels heb ik ontdekt dat ze nog veel meer geschreven heeft, en ik ben nu bezig aan een thriller van haar hand. Goede karakters, een goed verhaal, heerlijk.

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Beacon_(novel)
Mara

Bericht door Mara »

Dodo schreef:Ik heb onlangs Susan Hill: the Beacon gelezen.
Heel interessant boek, ik zou het graag met de leeskring bespreken. Het is een verhaal dat voldoening geeft, en toch veel te denken geeft. Waarom doen mensen wat ze doen?

Inmiddels heb ik ontdekt dat ze nog veel meer geschreven heeft, en ik ben nu bezig aan een thriller van haar hand. Goede karakters, een goed verhaal, heerlijk.

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Beacon_(novel)
Is het in het engels geschreven of lees je een vertaalde versie?
Mara

Bericht door Mara »

Zita schreef:
Mara schreef:
Ik las daarna van Koelemeijer 'Anna Boom'. Wat een vervelend boek was dat. Het leek de hele tijd alsof er een soort inleidend gedeelte bezig was, dat nodig was om de rest van het verhaal te kunnen begrijpen. Maar er kwam helemaal geen verhaal. De persoon ging totaal niet leven, en het boek las erg moeizaam. 1 sterretje in mijn sterrensysteem.
Ik las ook 'Vaders van tien' van Henk ter Berge. Een verhaal over hoe kinderen de Tweede Wereldoorlog beleefden. Zij zagen wel de drama's waardoor ze omringd werden, maar in kinderperspectief is alles toch anders. Een doodgeplaagde kikker is bijna net zo erg als een Joods vriendje dat afgevoerd wordt. De strijd met een ander groepje kinderen staat op dezelfde hoogte als de strijd met de Duitsers. En omdat ze niet beter wisten, zijn dingen vanzelfsprekend die helemaal niet vanzelfsprekend horen te zijn. Honger. Stelen. Bedelen. Ik vond het een heel verfrissend perspectief. Vlot en boeiend geschreven. Verder was het niet heel diepzinnig of iets dergelijks. Twee à drie sterren.
Ik heb Hemelvaart van haar gelezen, maar ik weet niet meer waar dat over gaat en of ik het mooi vond.
Het is geen auteur waar ik meteen enthousiast een ander boek van ga zoeken.
Dat had ik met Josha Zwaan bijvoorbeeld wel.
Dodo

Bericht door Dodo »

The Beacon was in het Engels. Ik heb er nog geen NL versie van gevonden. Ik lees graag Engels, dan doe ik er wat langer over... Ik lees nogal snel, normaal gesproken en dan is een boek zo uit.

Hemelvaart heb ik ook gelezen, ik vond het niet sterk en zeker niet literair. Het belooft meer dan het geeft. Anna Boom heb ik ook gelezen, die vond ik wel mild interessant, maar ook niet literair. Maria Zachea vind ik nog steeds een topper, ook bij herlezing.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Ben nu bezig in "Maar wij hoorden niet!" van wijlen W. van der Zwaag.

Afbeelding

Na het boek van ds. C. Harinck (Het aanbod van genade), het proefschrift van dr. M. Golverdingen (Vernieuwing en verwarring) is dit boek opnieuw een pijnlijk relaas rond de schorsing van ds. R. Kok in 1950. Het nieuwe aan dit boek is dat het de lijnen naar 2015 doortrekt. Als ik het uit heb, zal ik - indien gewenst - enkele lijnen op RF plaatsen.

Zie: http://www.pumbo.nl/boek/maar-wij-hoorden-niet
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
DDD

Bericht door DDD »

Net gelezen:

Liefhebben, een kunst, een kunde van Erich Fromm. Een seculier boek maar met wijze lessen.

En bezig in 'Eindelijk Thuis, gedachten bij Rembrandts "De terugkeer van de verloren zoon" ' van Henri Nouwen. Ook een lezenswaardig boek.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

DDD schreef:Net gelezen:
En bezig in 'Eindelijk Thuis, gedachten bij Rembrandts "De terugkeer van de verloren zoon" ' van Henri Nouwen. Ook een lezenswaardig boek.
Die is prachtig!
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Zita schreef:
DDD schreef:Net gelezen:
Die is prachtig!
Helemaal mee eens, aanrader!
En wat fijn dat dat hier openlijk gezegd mag worden zonder dat we meteen worden neergesabeld. :super
~~Soli Deo Gloria~~
Plaats reactie