Mara schreef: Daar gaat het niet om Helma, maar het begrip volgen kan zo moeilijk zijn.
Als 1 van mijn vriendinnen op zondagavond uit de kerk thuis komt, zit haar man voor studio sport.
Ze ging dan met haar kopje koffie in een andere kamer zitten, maar op een dag pikte hij dat niet meer, zij moest met hem koffie drinken.
Maar zij wilde niet bij dat voetballen zitten. Dat werd elke zondag ruzie..
Dat lijkt me ook echt moeilijk. Ik zou dat proberen uit te praten. Waarom wil je dat ik hier kom zitten?
Mag ze dan niet wat voor zichzelf doen of wil hij dat ze met hem meekijkt?
Of zoekt hij dan toch een stukje gezelligheid van haar en kan ze zo proberen hem toch daarin tegemoet te komen. En op het moment dat zijn aandacht weer naar de sport gaat vragen of zij dan ergens mag zitten waar ze ongestoord kan lezen.
Ik zou rustig en duidelijk zeggen dat de sporttv voor mij helemaal geen aantrekkingskracht heeft en zeker na een kerkdienst niet. Dat ik heel graag samen met hem wil koffiedrinken maar of de tv dan even uit mag.
Zou hij perse willen dat ik erbij bleef zitten zou ik mezelf proberen met wat anders bezig te houden en me af te sluiten voor de tv.
Ik zou er geen ruzie over maken. Maar proberen de (on)redelijkheid van dingen in te laten zien.
Ik vind dat sowieso een vreemde verhouding waar ik me helemaal niets bij voor kan stellen gelukkig.