Dodo schreef:Ik heb dit jaar achter de boekenkraam gestaan. Een paar boeken voor mezelf er uit gevist, maar niet veel. Wel een singeltje van Piggelmee, dat is leuk jeugdsentiment.
Aan het eind van de markt ging alles in het oud papier, op de bijbels na (die gaan naar De Hoop). En alle andere spullen gingen in de kraakwagen, servies, glaswerk, meubels, speelgoed. Dat ging me alles toch wel aan het hart. Wat een rare maatschappij is dit toch, zoveel spullen, de overvloed, en we vernietigen het zomaar allemaal als het even niet nodig is. Toch kopen we wel voortdurend weer nieuwe spullen. Eigenlijk baal ik er erg van.
Wat eigenaardig. Konden ze het niet naar een kringloop brengen? Die zijn dol op verkoopbare spullen.
Alleen vind ik sommige winkels naar verhouding wel duur. Als je de prijzen van serviesgoed en glaswerk soms ziet, denk ik: dan ga ik liever naar Blokker. Of je moet net specifiek dat bord of kopje zoeken.
En ik neem aan dat die spullen toch gedoneerd zijn met als doel dat het geld opbrengt?