Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Mara

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Mara »

Mara schreef:
Zita schreef:
DDD schreef:
Zita schreef:'Het zwijgen van Maria Zachea'. Even als tussendoortje voor ik aan 'Opstanding' van Tolstoi begin.
Een mooi boek!
Welke van de twee?
'Het zwijgen van Maria Zachea' vind ik mooi. Confronterend ook wel. Het verhaal had het verhaal van één kant van mijn familie kunnen zijn, alleen moet je voor de RKK de GG invullen.
Zita, wat een tempo houd jij er in zeg. ;)
Ik ben net begonnen in Vergeten en vergeven. Ik weet nog niet goed wat ik van dit boek moet vinden.
Om in Zita's ranking te blijven, 1 ster.
Ik kwam er niet doorheen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Beschrijvinge van het oprecht en zielzaligend geloove, door Theodorus van der Groe, nevens eenige brieven van Jacob Groenewegen, Adriaan van der Willigen en Theodorus van der Groe.

Aanbevolen!
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Afgewezen schreef:Beschrijvinge van het oprecht en zielzaligend geloove, door Theodorus van der Groe, nevens eenige brieven van Jacob Groenewegen, Adriaan van der Willigen en Theodorus van der Groe.

Aanbevolen!
Kun je aangeven waarom je dit boek aanbeveelt?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Luther schreef:
Afgewezen schreef:Beschrijvinge van het oprecht en zielzaligend geloove, door Theodorus van der Groe, nevens eenige brieven van Jacob Groenewegen, Adriaan van der Willigen en Theodorus van der Groe.

Aanbevolen!
Zeker. Van der Groe behandelt hier heel duidelijk het karakter van het geloof en hoe zich dit verhoudt tot de belofte van het Evangelie. (Daarbij geniet ik ook nog van de 18e eeuwse stijl en zinswendingen.)
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Afgewezen schreef:
Luther schreef:

Aanbevolen!
Zeker. Van der Groe behandelt hier heel duidelijk het karakter van het geloof en hoe zich dit verhoudt tot de belofte van het Evangelie. (Daarbij geniet ik ook nog van de 18e eeuwse stijl en zinswendingen.)
Is dit iets voor een nieuw topic, waardoor @huisman zich hier weer een beetje thuis voelt?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
huisman

Bericht door huisman »

Luther schreef:
Afgewezen schreef:
Luther schreef:

Aanbevolen!
Is dit iets voor een nieuw topic, waardoor @huisman zich hier weer een beetje thuis voelt?
Dit zijn wel de onderwerpen die ik mis en waardoor ik zelf ook veel leerde. Maar mijn topic "Hartenkreet" loopt ook aardig :huhu in 4 dagen 242 reacties.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Ik moet het eerst nog uitlezen en dan zou ik wel een topic willen starten over de verschillen en overeenkomsten tussen Van der Groe en Comrie bijvoorbeeld.
Mara

Bericht door Mara »

Afbeelding

Geen gemakkelijk boek!
dennis

Bericht door dennis »

Mara schreef:Afbeelding

Geen gemakkelijk boek!
In welk opzicht? Qua inhoud of qua stijl?
helma

Bericht door helma »

John Piper; Verlangen naar God.
samanthi

Bericht door samanthi »

Sleutel & Spiegel
ds. A.C. Uitslag
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Mara

Bericht door Mara »

dennis schreef:
In welk opzicht? Qua inhoud of qua stijl?
Beide. Het leest niet gemakkelijk weg en het onderwerp (herinneringen aan WO2 die niet helemaal blijken te kloppen) is ook best "zwaar".
Maar Janne IJmker schrijft sowieso geen gemakkelijke streekromans en dat siert haar.
(daar hebben we er teveel van :huhu )
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Sub rosa, van Lisette van de Heg. Ik ben op eenderde ofzo. Op dit moment lopen er verschillende verhaallijnen door elkaar, en lijkt er een overmaat aan toevalligheid te zijn wat de overeenkomst tussen die verhaallijnen betreft. Tot nu toe beschrijft het wel redelijk geloofwaardig het wedervaren van een lesbische vrouw die voor het eerst in haar leven in contact komt met kerk en geloof. Ik ben benieuwd hoe het verhaal zich gaat ontwikkelen.
En ik ga Hallelujah over het genadeverbond, van Brakel weer lezen. Dat heb ik een jaar of tien geleden met veel genoegen gelezen, en ik ben benieuwd of het mij weer zo aanspreekt.
henriët

Bericht door henriët »

Onlangs kreeg ik de tip boeken te lezen van Henry Cloud &
John Townsend.

Nu heb ik eea zitten bekijken, bij de bieb besteld ed
Maar ik vraag me af of de boeken van deze schrijvers binnen het gedachte-goed van de reformatorische gezindte vallen.
Wie heeft van hen boeken gelezen en weet hier iets zinnigs over te zeggen?

Alvast bedankt!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
helma

Bericht door helma »

Oh volgens mij heb ik wel wat. Niet reformatorisch maar het is ook niet echt theologie.
Je krijgt wel goede handvaten omet dingen om te gaan; o.a. grenzen aangeven.
Plaats reactie