Dat schreef ik ja. De mens is ook volgens Genesis uit het stof van de aarde geschapen. In Genesis lezen we ook niet dat God "uit niets schept". Hij brengt orde in de chaos van "de wateren". "Schepping uit niets" komt later in de Bijbel mogelijk terug (al is dat niet helemaal duidelijk, omdat daar enkel over zichtbare en onzichtbare zaken wordt gesproken.) Ik vind het vreemd dat "Schepping als iets uit niets maken" als Bijbels wordt gezien, terwijl het niet in de Bijbel terug te vinden is, terwijl een andere visie op schepping verworpen wordt.huisman schreef:Precies niet relevant voor mijn geloof. Ik denk dat deze opmerking typerend is .merel schreef:Ik denk dat niemand hier aan de scheppingsmacht van God twijfelt, ik in ieder geval niet. Ongeacht of de schepping in 6 dagen heeft plaats gevonden of in duizenden of miljarden jaren, ben ik wel van mening dat het zonder Gods almacht niet had plaats kunnen vinden. Natuurlijk zou God het in 1 dag kunnen. Of hij daadwerkelijk de aarde en alles wat daarbij hoort in 6 dagen heeft geschapen, vind ik een andere vraag. Ik vind het eerlijk gezegd ook niet relevant voor mijn geloof.
@parsifal door het loslaten van God als Formeerder van alles verlaten wij het spoor van Gods openbaring.
Volgens mij schreef jijzelf dat je niet geloofd dat God alles uit het niets geschapen heeft. Maar misschien heb ik je verkeerd gelezen.
En ja, ik bid ook of God ons voor natuurgeweld bewaart, zelfs voor "mooi weer" als er iets gepland is. God heeft de hemel en aarde gemaakt en al toen Hij deze wereld en aarde maakte wist hij van mijn gebed af. (nu druk ik me misschien te menselijk uit voor zaken die ik echt niet begrijp). Dat neemt niet weg dat ik spreken over schatkamers van de wind en einden van de aarde zie als aansluitend bij het wereldbeeld van de hoorders, niet als een beschrijving van "hoe het is".