Vluchtelingen in Europa

Luther
Contacteer:

Re: Vluchtelingen in Europa (voorheen: Razzia in Duitsland)

Bericht door Luther »

Als 't puntje bij 't paaltje komt, zijn we zo egoïstisch als wat. En op de harde cijfers reageert niemand.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
alexv

Bericht door alexv »

Luther schreef:Als 't puntje bij 't paaltje komt, zijn we zo egoïstisch als wat. En op de harde cijfers reageert niemand.
Nog even wat feiten:

https://www.youtube.com/watch?v=3e6sIl5whsg zonder geluid

Ergens van internet gecopieeerd:

Volgens de Servische grenspolitie beweert 90% van de moslim migranten die de grens met Macedonië oversteken uit Syrië afkomstig te zijn omdat ze weten dat ze dan vrijwel automatisch worden toegelaten tot de EU. Journalisten vonden vlak voor de grens tal van weggegooide paspoorten en identiteitsbewijzen, waaruit blijkt dat grote aantallen uit landen zoals Pakistan, Irak en Bangladesh komen. Volgens de Serviërs zijn deze mensen zo dom dat de meesten op hun inreisdocumenten 1 januari als geboortedatum invullen. Het Europese establishment houdt echter bij hoog en bij laag vol dat zij voornamelijk hoog opgeleide mensen tot onze landen toelaten.

‘Je ziet dat er iets niet in de haak is als de meeste mensen die in Servië komen 1 januari als geboortedatum invullen,’ aldus grenspolitieagent Miroslav Jovic. ‘Ik denk dat dit de eerste datum is die in hen opkomt.’ Anderen gooien hun (fake) identiteitsbewijs gewoon weg, omdat ze er –terecht- op rekenen dat Europa hen dan toch wel het voordeel van de twijfel geeft.

Meeste ‘vluchtelingen’ zijn gelukszoekers

Fabrice Leggeri, hoofd van de EU-grensbewakingsorganisatie Frontex, gaf toe dat ‘veel mensen Turkije binnenkomen met valse Syrische papieren, omdat ze weten dat ze dan makkelijker asiel in de EU krijgen.’ Verreweg de meeste immigranten zijn dan ook geen vluchtelingen, maar economische asielzoekers – kortom: gelukszoekers en profiteurs.

De meesten van hen, zoals Rafik uit Pakistan, schamen zich daar niet eens voor. ‘Ik laat mijn oude leven achter,’ zei hij, terwijl hij onder het prikkeldraad door Hongarije binnenkroop. ‘Ik begin opnieuw. Ik heb geen paspoort en ook geen ander ID-bewijs. Nu maar eens zien welk land ze uitkiezen om mij naar terug te trappen.’

Kamal Saleh, een Syrische vluchteling die door Servië reisde, is niet blij met al dat gelieg. ‘Iedereen daar zegt dat ze Syriërs zijn, ook degenen die het duidelijk niet zijn,’ zei hij, wijzend op een groep migranten –waaronder donkere Afrikanen- die in het Belgrado park kampeerden. ‘Voor ons Syriërs is dat niet goed omdat er dan maar weinig van ons asiel zullen krijgen.’ Saleh erkende overigens dat hij zijn eigen vrouw en baby heeft achtergelaten in Damascus.

Migranten behandelen Hongaarse weldoeners met minachting

Eenmaal in Hongarije aangekomen behandelen veel vluchtelingen hun weldoeners met grote minachting. In deze video is te zien hoe immigranten op een station in Hongarije drinkflessen en voedsel krijgen uitgedeeld. Alleen een paar kinderen nemen het aan; de meeste moslims negeren hen, terwijl andere mannen het aannemen en het vervolgens demonstratief op de rails gooien. Ook de wagons waarin de immigranten reizen worden in een grote bende achtergelaten.

Op het station van Budapest werd een TV-reportage gemaakt over de aankomst van migranten. In een fragment is te zien hoe een van de ‘vluchtelingen’ de aandacht probeert te trekken van de cameraman. Zodra dit is gelukt, maakt hij ineens het ‘afsnij’ gebaar langs zijn keel, dat volgens sommigen een onheilspellende boodschap was aan het adres van de Europeanen. Anderen beweren dat hij daarmee aangaf niet te willen worden gefilmd, maar waarom zou hij dan zo overduidelijk eerst de aandacht op zichzelf hebben gevestigd? (3)

Alleen al in Duitsland dit jaar 80.000 potentiële terroristen

Zelfs enkele reguliere media berichtten gisteren dat ISIS volgens eigen zeggen inmiddels 4000 terroristen vermomd als vluchtelingen naar Europa heeft gesmokkeld (5). Dat aantal zal hoogstwaarschijnlijk nog aan de zeer lage kant zijn, want uit tal van onderzoeken is gebleken dat circa 10% - 15% van de moslims bereid is tot terreur en geweld om de jihad te voeren en het Islamitische Kalifaat te bevorderen. Dat betekent dat alleen al Duitsland dit jaar minimaal 80.000 potentiële terroristen binnen zijn grenzen krijgt.

Hijrah: moslims die emigreren om de islam te verspreiden

De bekende auteur Robert Spencer schreef enkele dagen geleden daarom dat ‘dit niet langer enkel een vluchtelingencrisis is, maar een hijrah.’ Hijrah is de islamitische term voor indoctrinatie, een vorm van ‘stealth jihad’ zoals ook Allah in de Koran (4:100) beveelt:

‘En wie van u emigreert voor de zaak van Allah zal op de wereld veel plaatsen en overvloed vinden. En wie van u als emigrant zijn huis verlaat voor Allah en zijn boodschapper (Mohammed) en hij vindt daarbij de dood, dan ligt zijn beloning al klaar bij Allah.’ Spencer wijst erop dat hier duidelijk wordt gesteld dat emigreren voor de zaak van Allah en Mohammed, dus om de islam te bevorderen, als een eervolle daad wordt beschouwd.

Geen enkele aandacht voor christelijke vluchtelingen

Bijna alle immigranten die naar Europa willen reizen –alleen al in Turkije wachten 1,5 miljoen moslims om de tocht te maken, en in Libanon nog eens miljoenen meer- zijn moslims. Er zijn ook veel christenen op de vlucht, maar die durven niet de kampen binnen te gaan omdat ze daar vrijwel zeker zullen worden aangevallen vanwege hun geloof. Bovendien schenkt de Europese politiek en media geen enkele aandacht aan hen; klaarblijkelijk ben je alleen welkom in de EU als je moslim bent.

ISIS: Iedere moslim die geen Westers bloed vergiet, is onze vijand

ISIS woordvoerder Abu Mohammed al-Adnani prees afgelopen week de recente terreuraanslagen in Australië, België en Frankrijk. ‘Wij herhalen onze oproep aan moslims in Europa, het ongelovige Westen en overal, om de kruisvaarders in hun thuislanden te treffen en waar u ze ook maar kunt vinden. Wij zullen de vijanden zijn van iedere moslim die afziet van het gebruiken van een bom, kogel, mes, auto, steen of zelfs een trap of een slag voor het vergieten van het bloed van een kruisvaarder.’

In dit heftige compilatiefilmpje ziet u waar onze leiders de grenzen wijd écht voor hebben geopend. Straks ook in uw stad, dorp of zelfs straat? Als hun aantal inderdaad oploopt tot in de miljoenen, dan is dat beslist niet ondenkbaar. Integendeel – dat zal zelfs onvermijdelijk zijn. En het ergste is misschien nog wel dat de gevestigde orde in Europa dit heel doelbewust mogelijk zal hebben gemaakt.
ejvl

Bericht door ejvl »

Bonny schreef:Tja, ik vrees dat hij gelijk heeft.
We weten nauwelijks wat 'we' nu binnenhalen, omdat de controles grotendeels ontbreken.Het zijn lang niet allemaal Syriërs of Eritreeërs. Ook veel Pakistani, Bengalen, Iraniërs, Georgiërs en Russen wagen de stap.
Ik neem geen vluchteling in huis. Getraumatiseerd, psychisch ziek of een moslim die de takfir bezigd. Nee, dank u. Dan maar even niet barmhartig.
Niet dat ik pleit voor vluchtelingen in huis nemen aangezien dat wordt afgeraden door instanties, maar dat even niet barmhartig is niet echt christelijk te noemen.
Gelukkig dat Jezus wel barmhartig was voor het uitschot.
Pimpelmees

Bericht door Pimpelmees »

Daar sluit ik mij graag bij aan. Natuurlijk weten we niet wat we in huis halen. Er zal vast ook wat uitschot tussen zitten. We zullen er vast ook wel wat problemen mee krijgen. Dat sluit ik allemaal niet uit. Maar moeten we daarom alle vluchtelingen in nood gaan weigeren? Is dat onze opdracht?
Mara

Bericht door Mara »

Vanavond is op NPO 2 een debat tussen Arie Slob en Marianne Zwagerman.
Lijkt mij wel interessant, want daar lijken de feiten van alles meer naar boven te komen.
Die feiten zijn o.m. dat de oorlog in Syrië - die al 4 jaar aan de gang is! - niet erger is geworden, maar dat het makkelijker is geworden om naar Europa te vluchten.
Frans Timmermans is verzocht om eens de rol van FB onder de loep te nemen, daar via hen het ronselen gebeurt van IS strijders.

Een programmamaker stuurt ene Katja Schuurman naar een AZC om met de mensen te praten.
Welke (oppervlakkige en voorspelbare) vragen gaat zij stellen?
Waarom stuurt de omroeporganisatie geen journalist met kennis van zaken naar die mensen, om daar de juiste vragen te stellen?

Alle kijkers, luisteraars en lezers worden op een bepaalde manier gemanipuleerd, met foto's, verhalen.
Maar wat zijn nu de feiten?
Het merendeel van de vluchtelingen is hier op verkeerde gronden en moet terug.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mara

Bericht door Mara »

Een andere, ranzige kant van het verhaal:
Afbeelding

Een Hongaarse cameravrouw is ontslagen nadat ze tot twee keer toe Syrische vluchtelingen heeft geschopt. Op beelden die circuleren op social media is te zien hoe ze een vader met zijn zoontje laat struikelen terwijl ze wegrennen voor de Hongaarse politie.
Pimpelmees

@Mara:
Gezien jouw laatste zin in jouw post over het NPO programma hoef jij in elk geval niet naar het programma te kijken. Jij hebt het antwoord al klaar.
BJD

Bericht door BJD »

Mara schreef:Vanavond is op NPO 2 een debat tussen Arie Slob en Marianne Zwagerman.
Lijkt mij wel interessant, want daar lijken de feiten van alles meer naar boven te komen.
Die feiten zijn o.m. dat de oorlog in Syrië - die al 4 jaar aan de gang is! - niet erger is geworden, maar dat het makkelijker is geworden om naar Europa te vluchten.
Frans Timmermans is verzocht om eens de rol van FB onder de loep te nemen, daar via hen het ronselen gebeurt van IS strijders.

Een programmamaker stuurt ene Katja Schuurman naar een AZC om met de mensen te praten.
Welke (oppervlakkige en voorspelbare) vragen gaat zij stellen?
Waarom stuurt de omroeporganisatie geen journalist met kennis van zaken naar die mensen, om daar de juiste vragen te stellen?

Alle kijkers, luisteraars en lezers worden op een bepaalde manier gemanipuleerd, met foto's, verhalen.
Maar wat zijn nu de feiten?
Het merendeel van de vluchtelingen is hier op verkeerde gronden en moet terug.
'Ene' Katja Schuurman.. Maar je weet al wel dat ze geen journalist is en oppervlakkige en voorspelbare vragen gaat stellen. : :langue
Mara

Bericht door Mara »

BJD schreef: 'Ene' Katja Schuurman.. Maar je weet al wel dat ze geen journalist is en oppervlakkige en voorspelbare vragen gaat stellen. : :langue
We hebben daar een goed middel voor om dat even na te gaan, dat heet google.
Pimpelmees schreef:Gezien jouw laatste zin in jouw post over het NPO programma hoef jij in elk geval niet naar het programma te kijken. Jij hebt het antwoord al klaar.
Het zijn 2 verschillende programma's!
De discussie komt in Opiniemakers. Zoiets heet een debat.

En als je de zin bedoelt dat veel vluchtelingen op foute gronden hier zijn, daarmee citeer ik diverse opinie-artikelen
Hier is bijvoorbeeld ook een artikel van "een andere zijde".
http://www.ed.nl/mening/opinie-politiek ... -1.5208668

Of dit:
Duizenden mensen hebben in 2007 gelogen over hun identiteit en zo een verblijfsvergunning gekregen terwijl ze daar geen recht op hadden, blijkt uit onderzoek van RTL Nieuws. De Tweede Kamer is verbijsterd en eist opheldering van de staatssecretaris.
bron: RTLnieuws
Pimpelmees

@Mara:
In de een-na-laatste zin van de betreffende post schrijf je: "Maar wat zij nu de feiten?". En dan schrijf je in de volgende zin: "Het merendeel van de vluchtelingen is hier op verkeerde gronden en moet terug." Jouw laatste zin doet mij er aan twijfelen of jouw vraag in de zin ervoor wel oprecht is.
Van Ewijk

Bericht door Van Ewijk »

Voor we ons onder de indruk laten brengen voor de immense getallen moeten we niet vergeten dat ieder geval op den duur nog steeds individueel bekeken word, het kan lang of kort duren maar er zijn niet voor niet asielprocedures die zich bezig houden met vaststelling van identiteit en verleden, en inderdaad, dat gaat lang duren en intussen lopen ze hier rond.
Natuurlijk zitten hier rotte appels tegen en God verhoede, dat als ik morgen bij de supermarkt loop en er een bom af gaat en iemand om zich heen begint te schieten ik er wellicht heel anders over denk.
Maar ik wil het allereerst proberen me in te leven in de oprechte oorlogsvluchtelingen.
Stelt ons geloof zo weinig voor dat we door het eerste beste beetje onzekerheid de bijbelse waarden gelijk opzij schuiven?
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
BJD

Bericht door BJD »

Mara schreef:
BJD schreef: 'Ene' Katja Schuurman.. Maar je weet al wel dat ze geen journalist is en oppervlakkige en voorspelbare vragen gaat stellen. : :langue
We hebben daar een goed middel voor om dat even na te gaan, dat heet google.
Je mag op een refoforum best toegeven dat je Katja al wel kon hoor.. Das niet heeeeul verschrikkelijk.. :langue
Mara

Bericht door Mara »

BJD schreef:Je mag op een refoforum best toegeven dat je Katja al wel kon hoor.. Das niet heeeeul verschrikkelijk..
Nou ik kende ;) haar niet, alleen wel eens van oppervlakkige nieuwsfeitjes die voorbij komen in de "grootste" van Nederland.
En dat zijn niet echt nieuwsfeitjes waar ik in geinteresseerd ben.
Wat ik wel wist is dat ze geen journalist van naam is.
Pimpelmees schreef:@Mara:
In de een-na-laatste zin van de betreffende post schrijf je: "Maar wat zij nu de feiten?". En dan schrijf je in de volgende zin: "Het merendeel van de vluchtelingen is hier op verkeerde gronden en moet terug." Jouw laatste zin doet mij er aan twijfelen of jouw vraag in de zin ervoor wel oprecht is.
Dat had ik misschien beter anders moeten verwoorden.
Je hebt gelijk. Nu komt dat idd zo over dat het aan elkaar gekoppeld is.

Veel mensen zijn het erover eens dat de diverse media elkaar na-papegaaien op grond van emoties.
Maar wie kent nu de achtergronden en de feiten?
Ik hoop de discussie i.i.g. te bekijken.
Van Ewijk

Bericht door Van Ewijk »

Mara schreef:
BJD schreef:Je mag op een refoforum best toegeven dat je Katja al wel kon hoor.. Das niet heeeeul verschrikkelijk..
Nou ik kende ;) haar niet, alleen wel eens van oppervlakkige nieuwsfeitjes die voorbij komen in de "grootste" van Nederland.
En dat zijn niet echt nieuwsfeitjes waar ik in geinteresseerd ben.
Wat ik wel wist is dat ze geen journalist van naam is.
Ja, op zijn zachts gezegd niet echt iemand die ik zelf in dienst zou nemen als ik een nieuwsredacteur zou zijn, maar er zijn meerdere nieuwsbronnen.
Ik raad iedereen aan om eens kennis te nemen van de grote internationale nieuwsgevers die contacten hebben midden in het hele begeuren en niet van bloggende fantasten en spektakel-journalisten die louter en alleen maar geïnteresseerd zijn in verkoopcijfers.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Hendrien

Bericht door Hendrien »

In het RD van vandaag staat in Opgemerkt een mooi stukje over de vluchtelingen!
Plaats reactie