Vakantie
Re: Vakantie
Ze zijn in het Midden Oosten helemaal niet zo arm. Ze hebben alleen minder publieke welvaart. Denk ook aan de oliedollars.
Bovendien is het in zulke landen meer dan hier zo dat domme mensen pech hebben en slimme mensen relatief meer welvaart genieten. Vluchtelingen zijn zelden dom, anders komen ze zover niet. Maar dat spreekt tamelijk vanzelf. Domme mensen zijn meestal het ergste slachtoffer, die zullen we hier niet tegenkomen, tenzij ze op sleeptouw zijn genomen.
De keren dat ik in die kant op ben geweest (nooit in het hart van het Midden-Oosten trouwens) zagen de mensen er super hip uit, in mijn beleving. En vluchtelingen zullen ook vast hun mooiste kleren hebben meegenomen. Je kunt tenslotte niet je hele kledingkast meeslepen.
De vluchtelingen komen trouwens bijna niet uit Afrika, daar is op dit moment helemaal niet zoveel oorlog. Daar komen trouwens wel illegalen vandaan, maar dan meer via Spanje, heb ik het idee.
Bovendien is het in zulke landen meer dan hier zo dat domme mensen pech hebben en slimme mensen relatief meer welvaart genieten. Vluchtelingen zijn zelden dom, anders komen ze zover niet. Maar dat spreekt tamelijk vanzelf. Domme mensen zijn meestal het ergste slachtoffer, die zullen we hier niet tegenkomen, tenzij ze op sleeptouw zijn genomen.
De keren dat ik in die kant op ben geweest (nooit in het hart van het Midden-Oosten trouwens) zagen de mensen er super hip uit, in mijn beleving. En vluchtelingen zullen ook vast hun mooiste kleren hebben meegenomen. Je kunt tenslotte niet je hele kledingkast meeslepen.
De vluchtelingen komen trouwens bijna niet uit Afrika, daar is op dit moment helemaal niet zoveel oorlog. Daar komen trouwens wel illegalen vandaan, maar dan meer via Spanje, heb ik het idee.
Je word dus toch weer op je uiterlijk afgerekend
:
Gelukkig vind niet iedereen een maatpak belangrijk

Gelukkig vind niet iedereen een maatpak belangrijk

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Zie ook http://www.nrc.nl/opnaareuropaLuther schreef:Mhh,.. misschien moet ik wat kennis bijstellen.DDD schreef:Het NRC heeft de laatste weken een serie waarin vluchtelingen op reis worden gevolgd. Die zou je eens moeten lezen. Het is jammer dat het RD daar niet wat meer aandacht aan besteedt. Meest christenen uit Syrie, maar dat is logisch, gezien de aantallen. Natuurlijk zitten er ook economische vluchtelingen bij de migranten, vooral bij de illegalen. Maar het is werkelijk heel dom om te menen dat men in dictaturen of oorlogsgebieden geen telefoons of iPads heeft. Het Midden-Oosten is geen achterlijk gebied!
Het spreekt vanzelf dat het vooral rijkere en ondernemende types zijn die alles achterlaten en op een bootje de zee oversteken. En het spreekt nog meer vanzelf dat ze dan in ieder geval hun iPad en telefoon meenemen. Dat zou ik ook doen als ik alles achter moest laten en vluchten.
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat er forumleden zijn die hun telefoon niet zouden meenemen als ze moesten vluchten. Maar zo is iedereen anders, kennelijk. Of moet ik zeggen dat niet iedereen verder kijkt dan zijn eigen neus lang is?
Als ik foto's zie van steden in het Midden-Oosten en in Afrika, vind ik het doorgaans een grote bende. Mensen zien er vaak slordig en verfomfaaid uit. Ik heb vaak medelijden met die arme stakkers. En in Afrika heerst vaak hongersnood, krijg ik altijd de indruk uit de krant. Je zou ze zo allemaal uitnodigen voor een fijne maaltijd.
Maar als ik dan hoor dat ze wel in staat zijn om een duur en luxe product als een smartphone te bezitten, dan zijn ze kennelijk nog niet echt straatarm.
En http://www.nrc.nl/nieuws/2015/08/19/is- ... j-palmyra/
Ik heb het niet in het RD gezien, wat wel raar is, want het lijkt me belangrijk genoeg.
Iemand wel eens in Fügen geweest (Zillertal)?
Nog leuke tips? Is er een protestante kerk?
Nog leuke tips? Is er een protestante kerk?
Het is nog ver maar wij zijn inmiddels aan het nadenken over de zomervakantie.
Een van onze ideeën is om naar Luxemburg te gaan.
Heeft iemand tips voor leuke dingen daar om met jongens tussen de 5 en de 10 te doen?
Heeft iemand tips voor leuke dingen daar om met jongens tussen de 5 en de 10 te doen?
- Niet meer zo actief -
Luxemburg, België en Duitsland.
Begin augustus (dacht ik) is er vaak Middeleeuwse week op het kasteel van Vianden. Dan zijn er echte riddergevechten, troubadours, kunstenmakers etc. Heel stoer.
Verder is de Schiessentümpel een grappige waterval, waar je bij kunt pootjebaden.
Soms zijn er rondleidingen voor kinderen door een boswachter.
En speeltuinen en wildparken heb je er overal. Soms vergeten ze wel eens wild in een wildpark onder te brengen.
Wij hadden dat eens in de buurt van BÜllingen (B). Over de grens was het grootste wildpark van Duitsland. Met de nadruk op park, er was geen wild. Wel een leuke roofvogelshow, dus vooruit maar.
De tarieven zijn in Duitsland vaak mild.
Begin augustus (dacht ik) is er vaak Middeleeuwse week op het kasteel van Vianden. Dan zijn er echte riddergevechten, troubadours, kunstenmakers etc. Heel stoer.
Verder is de Schiessentümpel een grappige waterval, waar je bij kunt pootjebaden.
Soms zijn er rondleidingen voor kinderen door een boswachter.
En speeltuinen en wildparken heb je er overal. Soms vergeten ze wel eens wild in een wildpark onder te brengen.
Wij hadden dat eens in de buurt van BÜllingen (B). Over de grens was het grootste wildpark van Duitsland. Met de nadruk op park, er was geen wild. Wel een leuke roofvogelshow, dus vooruit maar.
De tarieven zijn in Duitsland vaak mild.
Luxemburg is inderdaad geweldig! Daar zijn wij ook 2 jaar geleden geweest. Het kasteel in Vianden is magisch voor jongens. Daarna valt elk ander kasteel in het niet. Volgens mij vindt het riddergevecht al wat eerder plaats. Wij zijn er geweest namelijk begin augustus en toen was het al achter de rug.
Wij zijn met de grotere kinderen naar een kopermijn geweest, was ook echt leerzaam. Een dagje stad Luxemburg met het openbaar vervoer is ook aan te raden. Wandelen in Klein Zwitserland is ook erg leuk.
Kortom volop genieten daar!
Wij zijn met de grotere kinderen naar een kopermijn geweest, was ook echt leerzaam. Een dagje stad Luxemburg met het openbaar vervoer is ook aan te raden. Wandelen in Klein Zwitserland is ook erg leuk.
Kortom volop genieten daar!
Dank voor de reacties.
Het is uiteindelijk geen Luxemburg geworden, we konden geen onderkomen naar onze zin vinden, dat ook nog vrij was in de gewenste periode.
We houden het wat dichter bij huis (en de mooie onderkomens in Luxemburg onthouden we), het wordt ergens in het midden van Limburg, tegen de Duitse grens.
Het is uiteindelijk geen Luxemburg geworden, we konden geen onderkomen naar onze zin vinden, dat ook nog vrij was in de gewenste periode.
We houden het wat dichter bij huis (en de mooie onderkomens in Luxemburg onthouden we), het wordt ergens in het midden van Limburg, tegen de Duitse grens.
- Niet meer zo actief -
Limburg is ook prachtig!

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Wij hebben tussen 1979 en plusminus 1995 zo ongeveer het hele groothertogdom (en tussendoor het grootste deel van België) doorkruist. Ik geloof dat er weinig plaatsjes zijn waar we niet geweest zijn.Mannetje schreef:Het is nog ver maar wij zijn inmiddels aan het nadenken over de zomervakantie.
Ik weet wel enkele zaken ik zelf wel interessant vindt, maar ik denk dat het voor de jongens niet zo interessant zal zijn.
We hebben meer het land(je) doorkruist, en de gebouwen en steden (stadjes) bekeken die op mijn postzegelverzameling
Luxemburg staan. Daar de achtergronden van proberen te na te trekken etc. Verder vonden we de natuur erg mooi.
Niet het hele woeste van de hooggebergtes maar meer (vonden wij) liefelijke 'glooiingen' vooral de mooie plekjes langs de Sure,
bij Beaufort, de stuwmeren, Diekirch, Echternach, Metz, Clerveaux, Esch-sur-Sure, Schengen (bekend van de verdragen), en
meer schilderachtige stadjes en dorpjes waar soms de tijd lijkt stil te hebben gestaan. Vooral de kleine dorpjes hebben ook zo
hun charme. Plekjes waar vaak bijna niemand komt, en waar je voor de autochtone bewoner een bezienswaardigheid bent.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
- JolandaOudshoorn
Wij gaan dit jaar eens gek doen: Kamperen op een Beter-Uit camping. In zo'n tent die al voor je opgezet is.
Ik ben benieuwd....
Ik ben benieuwd....
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Is niet gek hoor...JolandaOudshoorn schreef:Wij gaan dit jaar eens gek doen: Kamperen op een Beter-Uit camping. In zo'n tent die al voor je opgezet is.
Ik ben benieuwd....
Kamperen is zo leuk! Dat snappen alleen mensen die kamperen

Wij zijn nog op zoek...
Wie weet heeft iemand hier wel DE tip? Uit zijn of haar eigen ervaringen? Via Pm graag!
Frankrijk, bergen, geen animatie, rust, ruimte, reinheid, zwembad(je), beekjes, en toch nog een beetje extra kans op mooi weer. En waar ook nog wel wat landgenoten komen... En waar nog het e.a te bezichtigen valt ( kerkjes, kasteeltjes, stadje etc.)
Waar je veel kunt wandelen, Want regen en kamperen is niet fijn

Laatst gewijzigd door Sheba op 13 jan 2016, 16:51, 1 keer totaal gewijzigd.
In het plaatsje ARCEN, Midden-Limburg heb je de beroemde kasteeltuinen. We zijn er verschillende keren geweest.Mannetje schreef:Dank voor de reacties.
Voor wie ervan houdt is het echt heel mooi, mits men goed ter been is, want de laatste keer (in september dit jaar)
moest ik voor het eerst gebruik maken van een rolstoel.
Verder zijn in Arcen ook o.a. een oude kasteelruïne te zien, en op afspraak kun je (mits voldoende personen) een rondleiding krijgen door de Brand Bierbrouwerij.
Verder heb je er de Maasduinen, een aangelegd stukje natuur langs de Maas. Je ziet het kunstmatige er niet meteen van af. Er zijn ook mooie stille plekjes te vinden in de bossen.
Verder zou je steden kunnen bezoeken als Roermond, Venlo, Kevelaer, Goch. In Elsloo heb je ook een mooie kruidentuin, in Kerkrade ook een Botanische tuin, enz.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Sheba schreef:Is niet gek hoor...JolandaOudshoorn schreef:Wij gaan dit jaar eens gek doen: Kamperen op een Beter-Uit camping. In zo'n tent die al voor je opgezet is.
Ik ben benieuwd....
Kamperen is zo leuk! Dat snappen alleen mensen die kamperen![]()
Wij zijn nog op zoek...
Wie weet heeft iemand hier wel DE tip? Uit zijn of haar eigen ervaringen?
Frankrijk, bergen, geen animatie, rust, ruimte, reinheid, zwembad(je), beekjes, en toch nog een beetje extra kans op mooi weer. En waar ook nog wel wat landgenoten komen... En waar nog het e.a te bezichtigen valt ( kerkjes, kasteeltjes, stadje etc.)
Als DE tip komt, boeken wij ook!

Misschien heb ik nog wel tips voor jou? Uiteraard via Pm. Zodat het geen refoforum camping gaat worden...merel schreef:Sheba schreef:Is niet gek hoor...JolandaOudshoorn schreef:Wij gaan dit jaar eens gek doen: Kamperen op een Beter-Uit camping. In zo'n tent die al voor je opgezet is.
Ik ben benieuwd....
Kamperen is zo leuk! Dat snappen alleen mensen die kamperen![]()
Wij zijn nog op zoek...
Wie weet heeft iemand hier wel DE tip? Uit zijn of haar eigen ervaringen?
Als DE tip komt, boeken wij ook!