Vraag (pc en internet)

Luther
Contacteer:

Re: Een vraag:

Bericht door Luther »

Gisteren mijn PC voorzien van Windows 10. Ging prima.
Gezins-PC ook gedaan... Edoch, daar liep het mis.

Sinds gisterenavond staat hij nu zo'n 12 uur te horren. Wat gebeurt er?
- De PC start opnieuw op.
- Er volgen enkele nietszeggende schermen.
- Het icoontje van Windows 10 verschijnt.
- Vervolgens staat er: Uw vorige versie van Windows herstellen.

Dat laatste blijft zo'n 5 minuten staan, daarna gaat de riedel opnieuw beginnen.
Aan en uitzetten heeft geen zin; zodra de PC weer aan staat, begint het feest van vooraf aan.
Ik heb een keer op F12 gedrukt: BOOT-options... Maar dan kan ik verder geen wijs uit worden.

Wie weet wat ik moet doen?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Johannes 3:16

Bericht door Johannes 3:16 »

En als je F8 probeert?
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Johannes 3:16 schreef:En als je F8 probeert?
Dan komt er een ander menu: daarvan hebben we zojuist alle opties geprobeerd; de PC gaat dan echter hetzelfde riedeltje aflopen als daarvoor.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Mara

Bericht door Mara »

Luther schreef:
Dan komt er een ander menu: daarvan hebben we zojuist alle opties geprobeerd; de PC gaat dan echter hetzelfde riedeltje aflopen als daarvoor.
Terugzetten in fabrieksinstellingen, dan komt je oude windows er weer op.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Mara schreef:
Luther schreef:
OK, en hoe doe je dat?
Mara

Bericht door Mara »

Luther schreef:
Mara schreef:
Luther schreef:
OK, en hoe doe je dat?
Je kunt het googlen, "terugzetten naar fabrieksinstellingen - Microsoft". Of het merk computer dat je in huis hebt.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
ejvl

Bericht door ejvl »

Meestal tijdens het opstarten een F toets voor recovery.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Afbeelding

Wat is dit? (het balkje onder met de tekst: Deze webpagina wordt door Internet Explorer beperkt in het uitvoeren van scrips of ActiveX-besturingselementen)
Volgens mij is het begonnen sinds ik op een pop-up klikte van AMD voor update.
Nu weet ik niet wat AMD is, maar na wat vragen bleek het volgens mijn informant normaal te zijn.
Dan nog wat vreemds: Het beeld beweegt wat. Neem voorbeeld van deze youtube-pagina.
Het beeld schuift af en toe heen en weer. Wat is dit?
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Floppy

Bericht door Floppy »

Was dat bewegen altijd al, of sinds u de update van AMD heeft geinstalleerd?
AMD is een bedrijf dat onder andere apparatuur/chips maakt voor de aansturing van het beeldscherm, dus daar zou een relatie kunnen liggen.
Om dit op te lossen zou u kunnen proberen een systeem herstelpunt terug te zetten; dit kan door met de rechtermuisknop op 'Mijn Computer' te klikken in de Verkenner, en dan Eigenschappen in het menu kiezen. In het scherm dat volgt staan er een aantal opties aan de linkerkant, bij mij heet het System Protection (Systeembeveiliging in het NL??). Het scherm dat verschijnt als u daar op klikt bevat een knop die Systeemherstel zal heten (oid). Als het goed is werd er tijdens de update een herstelpunt aangemaakt, waar u vervolgens naar terugkunt en aldus de oude situatie weer terugkrijgt.
Enige voorzichtigheid hiermee is wel geboden. Het spreekwoordelijke 'handige neefje' kan u wellicht van pas komen...

Ik zie geen verband tussen de melding van Internet Explorer en de AMD update. Hiervoor zou ik in de instellingen van Internet Explorer kijken (bij mij is dat Internet Options > Security, maar wat dat in het NL is weet ik niet -- misschien dat een forummer met NL windows daar meer over zeggen kan.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Floppy schreef:Was dat bewegen altijd al, of sinds u de update van AMD heeft geinstalleerd?
AMD is een bedrijf dat onder andere apparatuur/chips maakt voor de aansturing van het beeldscherm, dus daar zou een relatie kunnen liggen.
Om dit op te lossen zou u kunnen proberen een systeem herstelpunt terug te zetten; dit kan door met de rechtermuisknop op 'Mijn Computer' te klikken in de Verkenner, en dan Eigenschappen in het menu kiezen. In het scherm dat volgt staan er een aantal opties aan de linkerkant, bij mij heet het System Protection (Systeembeveiliging in het NL??). Het scherm dat verschijnt als u daar op klikt bevat een knop die Systeemherstel zal heten (oid). Als het goed is werd er tijdens de update een herstelpunt aangemaakt, waar u vervolgens naar terugkunt en aldus de oude situatie weer terugkrijgt.
Enige voorzichtigheid hiermee is wel geboden. Het spreekwoordelijke 'handige neefje' kan u wellicht van pas komen...

Ik zie geen verband tussen de melding van Internet Explorer en de AMD update. Hiervoor zou ik in de instellingen van Internet Explorer kijken (bij mij is dat Internet Options > Security, maar wat dat in het NL is weet ik niet -- misschien dat een forummer met NL windows daar meer over zeggen kan.
Nee het bewegen van het beeld is een nieuwerwetse frats. Ik weet ook niet of dit sinds de update van AMD is gekomen, maar het valt me nu wel op. Bovendien is er nog iets. Voor de video van het weer (op www.weer.nl) en op buienradar, gaat er eerst reclame aan vooraf. Deze reclame wordt niet meer getoond, wel gehoord, en ik krijg in die tijd een groen beeld. Bovendien heb ik het idee dat de filterinstelling van Solcon niet meer goed werkt. D.w.z. dat ik veel vaker een stoppagina krijg voor sites die normaal niet gefilterd worden...
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Een vraag:

Ik heb ineens geen geluid meer...
Keek wat rond en zag dat meer mensen met Windows 10 met dit probleem van doen hebben.

Zijn er toevallig ook nog positieve dingen over Windows 10 te melden?
Ik hoor zelf niet zo bar veel, maar wat ik hoor is meest negatief....

Zelf er iets aan doen wordt afgeraden, te ingewikkeld? Of risicovol?
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

-DIA- schreef:Een vraag:

Keek wat rond en zag dat meer mensen met Windows 10 met dit probleem van doen hebben.

Ik begrijp er niets van. Ik heb al maanden Windows 10, en herken niets van alle gebreken. Ligt het niet aan je PC? Is die niet te oud (d.w.z.: ouder dan een jaar of twee?)
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Luther schreef:
-DIA- schreef:Een vraag:

Ik begrijp er niets van. Ik heb al maanden Windows 10, en herken niets van alle gebreken. Ligt het niet aan je PC? Is die niet te oud (d.w.z.: ouder dan een jaar of twee?)
Die wel ouder denk ik, maar voor een andere ontbreekt het geld....
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Is er een boekje waarin de geloofsleer van de Roomse Kerk anno 2015 kort wordt uitgelegd?
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Wim Anker schreef:Is er een boekje waarin de geloofsleer van de Roomse Kerk anno 2015 kort wordt uitgelegd?
Volgens mij moet je hiermee een eind komen: http://www.rkdocumenten.nl/rkdocs/index ... =600&doc=1
Overigens is de vraag naar een boek wel erg protestants ;). Kenmerk van het katholieke leven is niet zozeer wat er op papier staat, maar wat er in de liturgie beleefd wordt.
Plaats reactie