Kleine ergernissen [3]

-DIA-
Berichten: 32787
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Kleine ergernissen [3]

Bericht door -DIA- »

Mannetje schreef:
Curatorium schreef:In het Spoor.
Wat is daar ergerlijk aan?
Dat is een rechtzinnig blad.
Maar... het werd door sommigen principieel afgewezen omdat het zich naast de wettige SGP plaatste.
Dat waren mensen waarvoor ik groot respect had.
Maar toch is de inhoud beslist niet verkeerd (in de tijd toen ik het las zette het niet aan tot burgerlijke
ongehoorzaamheid en was toch loyaal aan de 'echte' SGP.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Jo-Ann
Berichten: 980
Lid geworden op: 01 jan 2008, 20:06

Re: Kleine ergernissen [3]

Bericht door Jo-Ann »

Curatorium schreef:In het Spoor.
Gewoon niet lezen ::tilt
-DIA-
Berichten: 32787
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Kleine ergernissen [3]

Bericht door -DIA- »

Jo-Ann schreef:
Curatorium schreef:In het Spoor.
Gewoon niet lezen ::tilt
Oogjes dicht, en voorwaarts! Of niet?
Laten we wel acht slaan op zaken die wel van belang zijn.
Die staan (stonden in ieder geval) wel In het Spoor.
We moeten er wel eens op attent gemaakt worden
als we (misschien ongemerkt) het spoor hebben verlaten.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Kleine ergernissen [3]

Bericht door Luther »

-DIA- schreef:
Mannetje schreef:
Curatorium schreef:In het Spoor.
Wat is daar ergerlijk aan?
Dat is een rechtzinnig blad.
Maar... het werd door sommigen principieel afgewezen omdat het zich naast de wettige SGP plaatste.
Dat waren mensen waarvoor ik groot respect had.
Maar toch is de inhoud beslist niet verkeerd (in de tijd toen ik het las zette het niet aan tot burgerlijke
ongehoorzaamheid en was toch loyaal aan de 'echte' SGP.
Ik kan je vertellen - die tijd is voorbij! :)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
-DIA-
Berichten: 32787
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Kleine ergernissen [3]

Bericht door -DIA- »

Luther schreef:
-DIA- schreef:
Mannetje schreef:
Curatorium schreef:In het Spoor.
Wat is daar ergerlijk aan?
Dat is een rechtzinnig blad.
Maar... het werd door sommigen principieel afgewezen omdat het zich naast de wettige SGP plaatste.
Dat waren mensen waarvoor ik groot respect had.
Maar toch is de inhoud beslist niet verkeerd (in de tijd toen ik het las zette het niet aan tot burgerlijke
ongehoorzaamheid en was toch loyaal aan de 'echte' SGP.
Ik kan je vertellen - die tijd is voorbij! :)
Dan wordt waarschijnlijk bewaarheid wat de principieel bezwaarden toen (toen het blad nog zuiver was!) al zagen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Kleine ergernissen [3]

Bericht door eilander »

Over In het Spoor: ik heb het een tijd lang gelezen, nu inmiddels al weer best lang geleden. Er staan heel leerzame dingen in, en ik maak me soms ook zorgen over de koers van de SGP.

Ik ben er echter mee gestopt omdat het mij irriteerde dat In het Spoor bijna blij leek te zijn als een SGP-kamerlid of –burgemeester (!) weer eens een uitspraak had gedaan die wel erg afweek van wat ds. Kersten en ds. Zandt hadden gezegd.

Als 90% of meer van de artikelen waardevol is, doet 10% van de artikelen die de door mij bedoelde gretigheid vertonen, voor mij de deur dicht. Ik was overigens ook al niet blij toen er voor bestuursleden van deze stichting werd toegestaan om het SGP-lidmaatschap op te zeggen.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Kleine ergernissen [3]

Bericht door Luther »

eilander schreef:...en ik maak me soms ook zorgen over de koers van de SGP.
Welke?
(Om geen onduidelijkheid te verschaffen: Ik word steeds enthousiaster over de koers en werkwijze van de SGP. Ik heb bijvoorbeeld diep respect voor de wijze waarop Kees van der Staaij de campagne tegen overspel is begonnen.)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Mannetje
Berichten: 7834
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Kleine ergernissen [3]

Bericht door Mannetje »

Curatorium schreef:In het Spoor.
Wil je dit nog toelichten?
-
Curatorium
Berichten: 1564
Lid geworden op: 17 apr 2012, 17:47

Re: Kleine ergernissen [3]

Bericht door Curatorium »

Eilander heeft een deel al verwoord:
eilander schreef:Ik ben er echter mee gestopt omdat het mij irriteerde dat In het Spoor bijna blij leek te zijn als een SGP-kamerlid of –burgemeester (!) weer eens een uitspraak had gedaan die wel erg afweek van wat ds. Kersten en ds. Zandt hadden gezegd.

Als 90% of meer van de artikelen waardevol is, doet 10% van de artikelen die de door mij bedoelde gretigheid vertonen, voor mij de deur dicht.
En verder lijkt het me wel logisch eigenlijk: laffe kritiek, lees het blad eens zou ik zeggen. Ik snap niet dat er verder toelichting nodig is.
Gebruikersavatar
Wittewrongel
Inactief
Berichten: 340
Lid geworden op: 06 nov 2013, 15:52

Re: RE: Re: Kleine ergernissen [3]

Bericht door Wittewrongel »

Curatorium schreef:Eilander heeft een deel al verwoord:
eilander schreef:Ik ben er echter mee gestopt omdat het mij irriteerde dat In het Spoor bijna blij leek te zijn als een SGP-kamerlid of –burgemeester (!) weer eens een uitspraak had gedaan die wel erg afweek van wat ds. Kersten en ds. Zandt hadden gezegd.

Als 90% of meer van de artikelen waardevol is, doet 10% van de artikelen die de door mij bedoelde gretigheid vertonen, voor mij de deur dicht.
En verder lijkt het me wel logisch eigenlijk: laffe kritiek, lees het blad eens zou ik zeggen. Ik snap niet dat er verder toelichting nodig is.
En toch bevat het waardevolle stukken in het blad en dat voor die 7 euro.
En niet te vergeten het boek van ds Wittewrongel
Wie Gods wil doet naar zijn wil, Die doet doet niet Gods wil, maar zijn eigen wil. ~ Wittewrongel
Curatorium
Berichten: 1564
Lid geworden op: 17 apr 2012, 17:47

Re: Kleine ergernissen [3]

Bericht door Curatorium »

In een boeddhistisch tijdschrift zullen ook wel eens mooie artikelen staan waar wij ons als christen in kunnen vinden, toch zou dat ook een kleine ergernis zijn voor mij zijn.
Mannetje
Berichten: 7834
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Kleine ergernissen [3]

Bericht door Mannetje »

Ik zal eens kijken of ik aan een exemplaar kan komen...
-
Marco
Berichten: 3607
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Kleine ergernissen [3]

Bericht door Marco »

Mannetje schreef:Ik zal eens kijken of ik aan een exemplaar kan komen...
Van een boeddhistisch tijdschrift?
Marco
Berichten: 3607
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Kleine ergernissen [3]

Bericht door Marco »

..het gebruik van de letters D.V. op een compleet verkeerde plaats in een zin. Bijvoorbeeld:
Wie zich nu abonneert, leest xxxxxxxxxxxxx tot aan het einde van dit jaar (2015) GEHEEL GRATIS en betaalt pas vanaf 2016 D.V. !
of:
Op D.V. (datum) hopen wij te trouwen.
Die zinnen lopen niet als je de betekenis van de letters invult. Soms denk je weleens dat die letters erin staan omdat dat nou eenmaal zo hoort..
Gebruikersavatar
modesto
Inactief
Berichten: 498
Lid geworden op: 01 okt 2014, 15:05

Re: Kleine ergernissen [3]

Bericht door modesto »

"Deo volente" klinkt als een bijvoeglijk naamwoord en daarom zetten veel mensen het op plaatsen in een zin waar bijvoeglijke naamwoorden kunnen voorkomen. Maar "Deo volente" is een bijwoordelijke bepaling.
Logisch-reformatorisch meubelconsulent -- bij 500 berichten houd ik het hier echt helemaal voor gezien, en dan kom ik de dag daarop weer terug op het forum
Gesloten