Van Ewijk schreef:huisman schreef:Ook op dit forum zullen maar weinig mijn mening delen ben ik bang.
Inderdaad, jarenlang heeft Griekenland de boel gewoon regelrecht voor de gek gehouden en nu zouden wij voor het pensioen van de Grieken moeten betalen met 50 jaar terwijl wij tot 67 door moeten werken?
Hoezeer ik het lot van de gewone Griekse burger betreur, ik zie geen noodzaak om hen de broek omhoog te houden terwijl onze eigen bejaarden die eveneens hard gewerkt hebben liggen te creperen in onderbemande bejaardentehuizen zonder daar wat tegenover te zetten.
Het gaat er niet om hen de broek omhoog te houden, natuurlijk moet Griekenland snel hervormen.
Het gaat wel om duizenden mensen die zelfmoord plegen omdat ze het niet meer zien zitten, die geen huis meer hebben, geen cent meer om stroom/water/electra te betalen.
Dan is het mooi gezegd vanaf onze zitbank, laptop, tablet of telefoon, snelle internetaansluiting, auto, allerlei luxe, het is hun eigen schuld, laten ze het maar bekijken.
Maar zo werkt het niet vind ik. Griekenland moet hard hervormen op dingen die hun eigen schuld zijn, maar niet bewust kappot bezuinigd worden waardoor een fatsoenlijke kans op herstel niet aanwezig is.
Overigens geldt dit niet alleen voor Griekenland maar overal ter wereld waar armoede leeft.
Ook de mensen in Noord Korea of China of Afrika die sterven van de honger, daar geldt precies hetzelfde voor.