Kunt u me verklaren wie en wat deze mensen waren, wat ze voorstonden, wat hun idealen waren, in welke tijd deze mensen leefden? Ik heb er nooit van gehoord. Wat is het, want dat laatste zinnetje geeft me wel wat te denken. Als er iets mis is zeg het dan a.u.b.refo schreef:Ik zie nu dat je je hebt laten inspireren door de Kolonisten van Catan.-DIA- schreef:Dank u zeer! Maar men moet wel in acht nemen dat de man op de foto intussen een stukje ouder is geworden.Hendrikus schreef:Mooie avatar, DIA!
Dat geeft te denken.
Wat staat er op je avatar?
Re: Wat staat er op je avatar?
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Dat is een gezelschapsspel.
Tjonge jonge.... hoe kinderachtig.-DIA- schreef:Kunt u me verklaren wie en wat deze mensen waren, wat ze voorstonden, wat hun idealen waren, in welke tijd deze mensen leefden? Ik heb er nooit van gehoord. Wat is het, want dat laatste zinnetje geeft me wel wat te denken. Als er iets mis is zeg het dan a.u.b.refo schreef: Ik zie nu dat je je hebt laten inspireren door de Kolonisten van Catan.
Dat geeft te denken.
Het is een gezelschapsspel DIA, het was een tijd heel populair.
http://www.999games.nl/spel/De+Kolonisten+van+Catan.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ik denk dat er bedoeld wordt dat de 999 games wat omstreden zijn......Mara schreef:Tjonge jonge.... hoe kinderachtig.-DIA- schreef:Kunt u me verklaren wie en wat deze mensen waren, wat ze voorstonden, wat hun idealen waren, in welke tijd deze mensen leefden? Ik heb er nooit van gehoord. Wat is het, want dat laatste zinnetje geeft me wel wat te denken. Als er iets mis is zeg het dan a.u.b.refo schreef: Ik zie nu dat je je hebt laten inspireren door de Kolonisten van Catan.
Dat geeft te denken.
Het is een gezelschapsspel DIA, het was een tijd heel populair.
http://www.999games.nl/spel/De+Kolonisten+van+Catan.
Dat is mogelijk, ik heb het nog niet eerder gehoord, wij hebben het spel ook, maar zeg dat dan zonder die prikken.Terri schreef:
Ik denk dat er bedoeld wordt dat de 999 games wat omstreden zijn......
DIA is niet bepaald iemand die zijn tijd doodt met spelletjes.
Het is zoals je wel weet een beroemd gezelschapsspel. De naam van de uitgever is 999 games.-DIA- schreef:Kunt u me verklaren wie en wat deze mensen waren, wat ze voorstonden, wat hun idealen waren, in welke tijd deze mensen leefden? Ik heb er nooit van gehoord. Wat is het, want dat laatste zinnetje geeft me wel wat te denken. Als er iets mis is zeg het dan a.u.b.refo schreef:Ik zie nu dat je je hebt laten inspireren door de Kolonisten van Catan.-DIA- schreef:Dank u zeer! Maar men moet wel in acht nemen dat de man op de foto intussen een stukje ouder is geworden.Hendrikus schreef:Mooie avatar, DIA!
Dat geeft te denken.
Er zijn mensen die dat zien als een omgekeerde 666, waardoor de wereld misleid wordt en dat niet opmerkt.
En voor een opmerker als jij....
Hoe doe je dat? Ik bedoel, opmerken als je het niet kent? Dat lijkt me een hele kunst. Maar tips zijn natuurlijk welkom. Beter op te merken dan niet op te merken denk ik dan.refo schreef: Het is zoals je wel weet een beroemd gezelschapsspel. De naam van de uitgever is 999 games.
Er zijn mensen die dat zien als een omgekeerde 666, waardoor de wereld misleid wordt en dat niet opmerkt.
En voor een opmerker als jij....
Om eventuele vooroordelen en misvattingen te voorkomen:
Ik ben niet ineens de spreekbuis van De Saambinder, maar ik denk dat de pientere lezertjes dat wel begrijpen. Zo ook met, om maar wat te noemen, Luther of Tiberius. De schrandere opmerkers zullen bij Luther niet denken dat de grote hervormer hier spreekt, en eveneens zullen we wel door hebben dat Tiberius niet de machtige Romein Tiberius Iulius Caesar Augustus is.
Als er misschien copyright op het woordlogo van De Saambinder zit weet ik niet, maar zal ik binnenkort wel merken als ik verrast wordt met een enorme boete.
_______
©DIA
Ik ben niet ineens de spreekbuis van De Saambinder, maar ik denk dat de pientere lezertjes dat wel begrijpen. Zo ook met, om maar wat te noemen, Luther of Tiberius. De schrandere opmerkers zullen bij Luther niet denken dat de grote hervormer hier spreekt, en eveneens zullen we wel door hebben dat Tiberius niet de machtige Romein Tiberius Iulius Caesar Augustus is.
Als er misschien copyright op het woordlogo van De Saambinder zit weet ik niet, maar zal ik binnenkort wel merken als ik verrast wordt met een enorme boete.
_______
©DIA
-DIA- schreef:Om eventuele vooroordelen en misvattingen te voorkomen:
_______
©DIA

Ik had hem niet meteen herkend, maar vond de S wel bekend voorkomen.
Als je boete dan in de emirituskas terechtkomt, is hij goed besteed.
Als je boete dan in de emirituskas terechtkomt, is hij goed besteed.

- Niet meer zo actief -
@Mannetje, u krijgt een uitkering van emirituskas?
Nee, bij de extra collecte spek ik hem wel.CvdW schreef:@Mannetje, u krijgt een uitkering van emirituskas?
- Niet meer zo actief -
Berichtje voor Bonny dusBonny schreef:Olivier B. Bommel, van de boeken van Marten Toonder. Prachitige verhalen, fabels zo je wilt, met een maatschappij/ cultuurkritische ondergrond.

Marten Toonder, de geestelijk vader van Olivier B. Bommel en Tom Poes, wordt geëerd met een Marten Toonderplein. Woensdag 2 mei, de dag waarop Toonder 106 jaar geleden werd geboren in Rotterdam, wordt het straatnaambord ‘Marten Toonderplein’ onthuld. Dit gebeurt tijdens de jaarlijkse Marten Toonderherdenking bij het monument ‘Hommage aan Marten Toonder’ tussen de Markthal en Station Blaak, op de kop van de Verlengde Nieuwstraat.
http://www.letteren010.nl/nieuws/rotter ... onderplein
Ik hoorde op de radio dat Rotterdam echt een mannenstad is - er staat geen enkel standbeeld van een vrouw - en de strips van Toonder ook vrijwel enkel mannelijke personages bevat. Er komt slechts één vrouw in voor.
Met uw welnemen, we hebben 't wel over mevrouw Doddel; "Arme stakker, heb je je pijn gedaan? Ben je erg nat? O, wat erg is dat nou allemaal"; "Och Ollie je bent altijd zo moedig"Mara schreef: ... Ik hoorde op de radio dat Rotterdam echt een mannenstad is - er staat geen enkel standbeeld van een vrouw - en de strips van Toonder ook vrijwel enkel mannelijke personages bevat. Er komt slechts één vrouw in voor.

En in een van de verhalen komt ook Zetta, in een weliswaar minder fraaie setting. Ook een vrouw.
Maar de dames spelen inderdaad altijd een bijrol(-letje).
fidelis sermo (et omni acceptione dignus)
- Bonny
- Contacteer:
Niks van meegekregen. Overigens komen er wel degelijk vrouwenfiguren in voor, maar zelden in een belangrijke rol. Mejuffrouw Doddel is inderdaad de enige vrouw die nog wel eens het woord voert.Mara schreef:Marten Toonder, de geestelijk vader van Olivier B. Bommel en Tom Poes, wordt geëerd met een Marten Toonderplein. Woensdag 2 mei, de dag waarop Toonder 106 jaar geleden werd geboren in Rotterdam, wordt het straatnaambord ‘Marten Toonderplein’ onthuld. Dit gebeurt tijdens de jaarlijkse Marten Toonderherdenking bij het monument ‘Hommage aan Marten Toonder’ tussen de Markthal en Station Blaak, op de kop van de Verlengde Nieuwstraat.
http://www.letteren010.nl/nieuws/rotter ... onderplein
Ik hoorde op de radio dat Rotterdam echt een mannenstad is - er staat geen enkel standbeeld van een vrouw - en de strips van Toonder ook vrijwel enkel mannelijke personages bevat. Er komt slechts één vrouw in voor.
The Groom's still waiting at the altar