Wim Anker schreef:Een van de opvallendste dingen vond ik vandaag het aftreden van Cameron.
O, ik had niet echt meegekregen dat hij steeds had gezegd dat hij zou aanblijven. Ik had al wel diverse keren gehoord dat zijn positie niet houdbaar zou zijn bij een NEE tegen Europa.
Ik vond diverse zaken opvallend vandaag, zonder nu precies alles te kunnen duiden:
- toch een NEE terwijl de laatste dagen voorzichtig een JA-stemming aan het groeien was (of was dat een wanhopige poging om de publieke opinie nog te beïnvloeden?)
- het katholieke deel van Noord-Ierland dat liever bij Europa had willen blijven
- dat op de eerste dag na de stemming al een grote leugen van de brexit-campagne wordt toegegeven (over de miljarden naar de EU die nu wel naar de gezondheidszorg zouden kunnen)
- dat ik op BNR vandaag diverse mensen, waaronder economen hoorde zeggen dat we vandaag op de beurzen al zien dat de economie een klap krijgt door de brexit - terwijl toch iedereen kan begrijpen dat er vandaag een reactie optreedt die meestal snel weer normaliseert (de AEX ging fors naar beneden, maar over de afgelopen week gezien was er een stijging!)