De zegeningen van Europa

Panny

Re: De zegeningen van Europa

Bericht door Panny »

Jammer voor Griekenland.
Ze hadden een voorbeeld kunnen nemen aan Oost Europese landen die sinds toetreding tot de EU enorm gegroeid zijn.
Juist de zwakkere landen kunnen profiteren van de EU.
Ik snap de houding van de Griekse regering echt niet. Ze willen graag verlenging van het steunpakket maar willen verder niet meewerken het land gezond te krijgen.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Panny schreef:Jammer voor Griekenland.
Ze hadden een voorbeeld kunnen nemen aan Oost Europese landen die sinds toetreding tot de EU enorm gegroeid zijn.
Juist de zwakkere landen kunnen profiteren van de EU.
Ik snap de houding van de Griekse regering echt niet. Ze willen graag verlenging van het steunpakket maar willen verder niet meewerken het land gezond te krijgen.
Er is in Griekenland een groot probleem, namelijk de niet-functionerende belastingdienst en de daarbij behorende cultuur van zwart geld, rare pensioenregelingen, etc. De gewone Griek is uiteraard de dupe van dit falen van een fatsoenelijke staat. Griekenland had nooit toegelaten moeten worden tot de euro. (Nog beter ware het geweest dat de euro nooit was ingevoerd, maar dat is nu niet meer terug te draaien.)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
huisman

Bericht door huisman »

Luther schreef:OK, nu is het over en uit voor Griekenland.
Nu een rustige Grexit voorbereiden; in Griekenland de drachme weer invoeren, devalueren, en vervolgens de economie weer gaan bouwen vanaf 0. Net als in IJsland, of eerder in Argentinië.
Zal,wel meevallen met dit toneelspel. Begin volgende week komt er een Grieks konijn uit de hoge hoed en blijven de Grieken in de euro .
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Panny

Bericht door Panny »

Ik ben in principe niet tegen de EU of de euro.
Oost Europa laat zien dat het zeker een succesvol systeem is.
Ook die landen hebben hulp gehad van de EU maar hebben wel drastisch hervormd en bezuinigd. En dat heeft succes gehad.
Hard werken en als politici de waarheid vertellen.
Griekenland wil niet hervormen en de politici zijn te populistisch. Toch een cultuur verschil. Dan maar een EU zonder Griekenland.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

huisman schreef:
Luther schreef:OK, nu is het over en uit voor Griekenland.
Nu een rustige Grexit voorbereiden; in Griekenland de drachme weer invoeren, devalueren, en vervolgens de economie weer gaan bouwen vanaf 0. Net als in IJsland, of eerder in Argentinië.
Zal,wel meevallen met dit toneelspel. Begin volgende week komt er een Grieks konijn uit de hoge hoed en blijven de Grieken in de euro .
Dat laatste zou kunnen, namelijk dat ze wel in de euro blijven. Maar wat er vandaag gaande is, is zeker geen toneelspel! De EU-leiders zullen dit niet gespeeld hebben en daarmee een bankenrun riskeren, die nu gaande is.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

De Grieken hebben groot gelijk met hun :fouet weigering. Ik schaam me voor het gedrag van de eurolanden en ook voor onze minister.

Ga de Grieken helpen i.p.v gijzelen en tot slavernij brengen zoals met deze gedane voorstellen is gedaan. En dan moeten ze nog dankjewel zeggen ook.

Het ware gezicht van Europa is even zichtbaar. Knielt!
refo

Bericht door refo »

Niet Griekenland gaat uit de euro, maar wij.
Want het land ligt vol eurobiljetten. Die mogen ze dan houden.
Wie nog eurogeld heeft kan het inwisselen tegen de nieuwe munt, behalve als je Griek bent.
Zoiets.
Panny

Bericht door Panny »

Wim Anker schreef:De Grieken hebben groot gelijk met hun :fouet weigering. Ik schaam me voor het gedrag van de eurolanden en ook voor onze minister.

Ga de Grieken helpen i.p.v gijzelen en tot slavernij brengen zoals met deze gedane voorstellen is gedaan. En dan moeten ze nog dankjewel zeggen ook.

Zou je dit misschien kunnen beargumenteren? Je schaamt je ergens voor? Waarvoor? Welke slavernij heb je het over?

Volgens mij is vooral het wanbeleid van Griekse regeringen de oorzaak van de huidige situatie in Griekenland, niet de EU.
De EU wilt Griekenland best helpen, maar de Grieken willen steeds het onderste uit kan hebben en verder niet meewerken aan hervormingen.
Omdat ze liever voor populisme gaan dan voor realiteit.

Wat zou jij willen dan? Dat er veel EU steun naar Griekenland gaat zonder dat het land hervormd? Dat lost toch op termijn niets op?
Of denk je dat Griekenland wel zonder EU hulp kan?
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Wim Anker schreef:De Grieken hebben groot gelijk met hun :fouet weigering. Ik schaam me voor het gedrag van de eurolanden en ook voor onze minister.

Ik snap deze reactie niet. Uitgaande van het feit dat de euro er is en dat er een Stabiliteits- en Groeipact ligt, is het natuurlijk onbestaanbaar dat de euro stabiel blijft, als de Grieks leugens en hun bedrog bij de toetsing of ze euro-waardig waren geen consequenties hebben.

Men zal daar eerst eens de pensioenleeftijd omhoog moeten brengen en een fatsoenlijke en strenge belastingdienst moeten optuigen. En natuurlijk kan iets wat in decennia fout is gegaan niet in enkele weken worden opgelost, maar het is niet gek dat de eurolanden garanties vragen in de vorm van medewerking aan grootscheepse hervormingen.
Van Ewijk

Bericht door Van Ewijk »

Luther schreef:In enkele topics heb ik al laten doorschemeren dat ik behoorlijk pro-europees ben en denk. Daarmee ben ik, denk ik, een witte raaf op RF en in de geref. gezindte. Misschien is het goed om het eens over de zegeningen van Europa te hebben.
Om maar gelijk op de openingspost te reageren:
Welke zegeningen?

- De verdringing van de arbeidsmarkt door goedkopere arbeidsmigranten?
- Medeverantwoordelijk zijn voor andermans schulden?
- Steeds meer autonomie uit handen geven aan Brussel?
- Een gezamenlijke munt die meer zorgen baart en crisis brengt dan voordeel?
- Tegenover het buitenland steeds maar weer de indruk maken van een besluiteloos en krachteloos continent, een papieren tijger als het ware?
- Open grenzen met onbelemmerde toegang voor criminelen, de toevoer van drugs en uitvoer van gestolen goederen?

Ik Mijnheer, heb de buik vol van Europa, ben trots op mijn Vaderlandse achtergrond en zijn bijbehorende geschiedenis (op slavernij en kolonisatie na) en heb heimwee naar de tijd dat we zelf de ingrediënten van onze potten pindakaas mochten samenstellen.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Van Ewijk schreef:
Luther schreef:In enkele topics heb ik al laten doorschemeren dat ik behoorlijk pro-europees ben en denk. Daarmee ben ik, denk ik, een witte raaf op RF en in de geref. gezindte. Misschien is het goed om het eens over de zegeningen van Europa te hebben.
Om maar gelijk op de openingspost te reageren:
Welke zegeningen?

- De verdringing van de arbeidsmarkt door goedkopere arbeidsmigranten?
- Medeverantwoordelijk zijn voor andermans schulden?
- Steeds meer autonomie uit handen geven aan Brussel?
- Een gezamenlijke munt die meer zorgen baart en crisis brengt dan voordeel?
- Tegenover het buitenland steeds maar weer de indruk maken van een besluiteloos en krachteloos continent, een papieren tijger als het ware?
- Open grenzen met onbelemmerde toegang voor criminelen, de toevoer van drugs en uitvoer van gestolen goederen?

Ik Mijnheer, heb de buik vol van Europa, ben trots op mijn Vaderlandse achtergrond en zijn bijbehorende geschiedenis (op slavernij en kolonisatie na) en heb heimwee naar de tijd dat we zelf de ingrediënten van onze potten pindakaas mochten samenstellen.
Op al dit soort fact-free onderbuikgevoelens ben ik al vaak ingegaan, ook in dit topic.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Luther schreef:

Ik snap deze reactie niet. Uitgaande van het feit dat de euro er is en dat er een Stabiliteits- en Groeipact ligt, is het natuurlijk onbestaanbaar dat de euro stabiel blijft, als de Grieks leugens en hun bedrog bij de toetsing of ze euro-waardig waren geen consequenties hebben.

Men zal daar eerst eens de pensioenleeftijd omhoog moeten brengen en een fatsoenlijke en strenge belastingdienst moeten optuigen. En natuurlijk kan iets wat in decennia fout is gegaan niet in enkele weken worden opgelost, maar het is niet gek dat de eurolanden garanties vragen in de vorm van medewerking aan grootscheepse hervormingen.
Griekenland wilde wel hervormingen maar wilde ook schuldsanering. Dat wil de Europa niet. IMF overigens wel, die zijn het in deze oneens met Europa. Het afgewezen voorstel bevatte wel veel geëiste hervormingen maar geen of weinig kwijtschelding van de onhoudbare schuld. Europa kon natuurlijk ook geen schuldsanering toezeggen wat iedereen herinnert zich de (valse) profeet De Jager die beweerde dat al het geld met rente zou terugkomen.

Europa veroordeeld Griekenland dus tot slavernij, alles wat er te verdienen zou zijn de komende 30 jaar voor Europa en de eigen bevolking armoede.

En verder zou ik adviseren niet te veel de EU media te geloven.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Wim Anker schreef:Griekenland wilde wel hervormingen maar wilde ook schuldsanering. Dat wilde de Europa niet. IMF overigens wel, die zijn het in deze oneens met Europa. Het afgewezen voorstel bevatte wel veel geëiste hervormingen maar geen of weinig kwijtschelding van de onhoudbare schuld. Europa kon natuurlijk ook geen schuldsanering toezeggen wat iedereen herinnert zich de (valse) profeet De Jager die beweerde dat al het geld met rente zou terugkomen.

Europa veroordeelde Griekenland dus tot slavernij, alles wat er te verdienen zou zijn de komende 30 jaar voor Europa.

En verder zou ik adviseren niet te veel de EU media te geloven.
EU-media ken ik niet, of valt het RD daar ook onder?
En uiteraard geen schuldsanering zonder grote hervormingen van o.a. het pensioenstelsel en de belastingdienst.
Wilhelm

Bericht door Wilhelm »

Voor 16 miljard bezuinigen moeten de Nederlanders op de pijnbank liggen, en 86 miljard geven we zonder aarzelen weg...
Hier was vanaf het begin voor gewaarschuwd...
ejvl

Bericht door ejvl »

De eisen die aan Griekenland gesteld werden zijn ook onmenselijk. Als je ziet hoe sommigen daar moeten leven...
Natuurlijk moet het land hervormen maar zoals het nu geëist wordt help je het land alleen de vernieling in.
Plaats reactie