In 2012 waren er maar twee kandidaten, namelijk kand. R. A. M. Visser en kand. A. P. Baaijens. Jij bedoelt waarschijnlijk 2013, toen kand. S. W. Janse het beroep van de grote gemeente 's Gravenpolder aannam, de weg van kand. J. van Laar naar Rijssen-Zuid leidde, en in Krimpen aan den IJssel het eerste, het beste beroep wat ze uitbrachten, op kand. C. van Ruitenburg, werd aangenomen.Vorst schreef:Er zijn legio kleine gemeentes. 500 is niet echt klein.refo schreef:Ok, twee keer in 14 jaar, dat is inderdaad zeldzaam.Luther schreef:Euhm...Curatorium schreef:Ben benieuwd of er nog kandidaten naar relatief kleine gemeenten gaan, komt (helaas) nooit zoveel voor in de GG.
2012: kand. A.T. Huijser naar Sliedrecht (toen rond de 500)
2011: kand. R.A.M. Visser naar Terneuzen (450)
2010: kand. G.W.S. Mulder naar Zoetermeer (450)
2009: kand. J. van Rijswijk naar 's-Gravenzande (300)
2007: kand. G. Heijkamp naar Enkhuizen (250)
2004: kand. E. Bakker naar Urk (500)
2001: kand. A.A. Brugge naar Scherpenisse (500)
Overigens, in 2012 namen alle drie de kandidaten aan naar de grootste gemeente in de betreffende classis.
Verder: ik hoop dat ook de andere twee kandidaten snel een beroep mogen aannemen. Ik kan me voorstellen dat de gemeenten in grote spanning afwachten, hopen en bidden of hij naar hun gemeente gaat; en ik met hun.
Er is overigens wel een grote kans dat de gemeente die gisteren een teleurstellend bericht ontvingen, nu nóg een ledenvergadering plannen, om kand. H. Brons te beroepen. Ook de gemeente van Meliskerke heeft volgende week dinsdag ledenvergadering. Zij zouden, volgens Luther, kand. H. van der Heiden kandideren, maar dat zal waarschijnlijk kand. H. Brons worden.