Curatorium Gereformeerde Gemeenten 2015 (discussie)

Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Curatorium Gereformeerde Gemeenten 2015 (discussie)

Bericht door freek »

Misschien, Diederik de GG'er, omdat veel mensen hier dagelijks actief zijn en het niet zo nodig vinden dat het forum éénmaal per jaar verandert in de Drie Dwaze Dagen van de Bijenkorf.
Diederik de GG-er
Berichten: 59
Lid geworden op: 18 mei 2015, 10:51
Locatie: plaats in Nederland
Contacteer:

Re: Curatorium Gereformeerde Gemeenten 2015 (discussie)

Bericht door Diederik de GG-er »

GG-er schreef:Ik lees al enkele jaren mee op RF, elk jaar alleen in de curatoriumperiode.
Ik moet zeggen dat ik soms erg verbaasd ben.

Verbaasd over:
- het hijgen naar nieuwtjes
- de kritiek op het curatorium
- de geintjes die over deze ernstige zaken worden gemaakt
- de mensen die menen al conclusies te kunnen trekken op basis van wat er vorig jaar gebeurde
- enz enz

Let wel: ik ben ook een mens, met dezelfde aard als anderen.
Toch zou ik enkele opmerkingen willen plaatsen:
- Komt het hijgen door nieuwsgierigheid, of door een diep gevoel van betrokkenheid en besef van de ernst van het predikantentekort?
- Heb je, voor je kritiek leverde, ook gebeden voor de curatoren?
- We belijden de voorzienigheid Gods, ook met betrekking tot het curatorium. Zijn geintjes dan gepast?

Ik zou willen pleiten voor gebed (voor curatoren, de mannen die gehoord worden en het gehele kerkverband), minder kritiek en een gepaste houding in de discussie over dit onderwerp.

Ik hoop van harte op nieuwe studenten, die over enkele jaren de gemeenten kunnen gaan dienen.

Met vr. gr., een GG-er die al het hele leven lid is van vacante gemeenten.

Waarom ga je een ander kritiek zitten leveren, terwijl je zelf net zo goed hier hebt ingelogd en dat alleen doet tijdens de vergaderingen van het curatorium? Een ander kritiek leveren, terwijl je zelf misschien nog wel 'meer hijgt' als alle anderen bij elkaar, die op dit onderwerp reageren.

Met vriendelijke groet, eveneens een GG-er die al (bijna) heel het leven lid is van een vacante gemeente die meerdere keren per jaar beroept.
Één van de grootste kwalen van de mens is zijn tomeloze nieuwsgierigheid naar dingen die hij NÍÉT kán en NÍÉT wíl doorgronden...
Diederik de GG-er
Berichten: 59
Lid geworden op: 18 mei 2015, 10:51
Locatie: plaats in Nederland
Contacteer:

Re: Curatorium Gereformeerde Gemeenten 2015 (discussie)

Bericht door Diederik de GG-er »

freek schreef:Misschien, Diederik de GG'er, omdat veel mensen hier dagelijks actief zijn en het niet zo nodig vinden dat het forum éénmaal per jaar verandert in de Drie Dwaze Dagen van de Bijenkorf.
Wat dag je van de laatste voorgaande post van mij? GG-er logt alleen in tijdens de 'Drie Dwaze Dagen van de Bijenkorf'... Dus... Enne, zij die hier dagelijks actief zijn, hoeven niet perse in dit topic te reageren en dit te lezen, daar kiezen ze zelf voor. Dus kiezen ze er daarom ook zelf voor om zich te ergeren...
Één van de grootste kwalen van de mens is zijn tomeloze nieuwsgierigheid naar dingen die hij NÍÉT kán en NÍÉT wíl doorgronden...
Gebruikersavatar
sunlover
Berichten: 119
Lid geworden op: 08 feb 2007, 23:11

Re: Curatorium Gereformeerde Gemeenten 2015 (discussie)

Bericht door sunlover »

Diederik de GG-er schreef:
freek schreef:Misschien, Diederik de GG'er, omdat veel mensen hier dagelijks actief zijn en het niet zo nodig vinden dat het forum éénmaal per jaar verandert in de Drie Dwaze Dagen van de Bijenkorf.
Wat dag je van de laatste voorgaande post van mij? GG-er logt alleen in tijdens de 'Drie Dwaze Dagen van de Bijenkorf'... Dus... Enne, zij die hier dagelijks actief zijn, hoeven niet perse in dit topic te reageren en dit te lezen, daar kiezen ze zelf voor. Dus kiezen ze er daarom ook zelf voor om zich te ergeren...
Dat mag gg'er toch lekker zelf bepalen of die zich wel ergeren of niet en of die daar uiting aan wil geven. Als je die kritiek niet wil lezen, dan kun je er voor kiezen om gewoon niet in te loggen. ::bye
Diederik de GG-er
Berichten: 59
Lid geworden op: 18 mei 2015, 10:51
Locatie: plaats in Nederland
Contacteer:

Re: Curatorium Gereformeerde Gemeenten 2015 (discussie)

Bericht door Diederik de GG-er »

sunlover schreef:
Diederik de GG-er schreef:
freek schreef:Misschien, Diederik de GG'er, omdat veel mensen hier dagelijks actief zijn en het niet zo nodig vinden dat het forum éénmaal per jaar verandert in de Drie Dwaze Dagen van de Bijenkorf.
Wat dag je van de laatste voorgaande post van mij? GG-er logt alleen in tijdens de 'Drie Dwaze Dagen van de Bijenkorf'... Dus... Enne, zij die hier dagelijks actief zijn, hoeven niet perse in dit topic te reageren en dit te lezen, daar kiezen ze zelf voor. Dus kiezen ze er daarom ook zelf voor om zich te ergeren...
Dat mag gg'er toch lekker zelf bepalen of die zich wel ergeren of niet en of die daar uiting aan wil geven. Als je die kritiek niet wil lezen, dan kun je er voor kiezen om gewoon niet in te loggen. ::bye

Dit topic is bedoeld om te discussiëren over de aangenomen studenten, of om te discussiëren over de manier waarop dit gedaan wordt. Niet om kritiek te spuien op mensen die het anders doen en anders denken dan bepaalden onder ons.
Één van de grootste kwalen van de mens is zijn tomeloze nieuwsgierigheid naar dingen die hij NÍÉT kán en NÍÉT wíl doorgronden...
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33317
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Curatorium Gereformeerde Gemeenten 2015 (discussie)

Bericht door Tiberius »

Moderator opmerking

Beste mensen,

Graag een beetje minder fel reageren, a.u.b.
Iedereen is hartelijk welkom op dit forum, of het nu drie dagen per jaar is of het hele jaar rond; hetzij om mee te lezen, hetzij om een bijdrage aan de discussies te leveren.
Verder wil ik alle deelnemers aan dit forum erop wijzen, dat u akkoord gegaan bent met de gedragsregel "Wees fatsoenlijk en respectvol tegen elkaar".

Uw moderator,
Tiberius
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33317
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Curatorium Gereformeerde Gemeenten 2015 (discussie)

Bericht door Tiberius »

Diederik de GG-er schreef:Dit topic is bedoeld om te discussiëren over de aangenomen studenten.
Deze zienswijze is beslist onjuist. Discussie over personen is niet toegestaan en zal direct worden verwijderd.
Feitelijke informatie over aangenomen studenten kan in het andere topic geplaatst worden: http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 39&t=12321.
Dit topic is bedoeld voor discussie over het curatorium.
Diederik de GG-er
Berichten: 59
Lid geworden op: 18 mei 2015, 10:51
Locatie: plaats in Nederland
Contacteer:

Re: Curatorium Gereformeerde Gemeenten 2015 (discussie)

Bericht door Diederik de GG-er »

Kan iemand vertellen waarom er nooit meer dan vier tegelijk worden aangenomen?
Één van de grootste kwalen van de mens is zijn tomeloze nieuwsgierigheid naar dingen die hij NÍÉT kán en NÍÉT wíl doorgronden...
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Curatorium Gereformeerde Gemeenten 2015 (discussie)

Bericht door Luther »

Diederik de GG-er schreef:Kan iemand vertellen waarom er nooit meer dan vier tegelijk worden aangenomen?
Is het niet mogelijk dat je even wat anders gaat doen en een paar uurtjes wacht? (Nog los van het feit dat de vooronderstelling in je vraag onjuist is.)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23858
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Curatorium Gereformeerde Gemeenten 2015 (discussie)

Bericht door refo »

Diederik de GG-er schreef:Kan iemand vertellen waarom er nooit meer dan vier tegelijk worden aangenomen?
Vijf is tot nu toe het maximum.
boontje
Berichten: 258
Lid geworden op: 29 sep 2010, 17:35

Re: Curatorium Gereformeerde Gemeenten 2015 (discussie)

Bericht door boontje »

refo schreef:
Diederik de GG-er schreef:Kan iemand vertellen waarom er nooit meer dan vier tegelijk worden aangenomen?
Vijf is tot nu toe het maximum.
Ik neem aan dat ook met de beschikbare capaciteit (en kosten) te maken heeft.
Diederik de GG-er
Berichten: 59
Lid geworden op: 18 mei 2015, 10:51
Locatie: plaats in Nederland
Contacteer:

Re: Curatorium Gereformeerde Gemeenten 2015 (discussie)

Bericht door Diederik de GG-er »

refo schreef:
Diederik de GG-er schreef:Kan iemand vertellen waarom er nooit meer dan vier tegelijk worden aangenomen?
Vijf is tot nu toe het maximum.
Wanneer waren het er vijf?
Één van de grootste kwalen van de mens is zijn tomeloze nieuwsgierigheid naar dingen die hij NÍÉT kán en NÍÉT wíl doorgronden...
Curatorium
Berichten: 1564
Lid geworden op: 17 apr 2012, 17:47

Re: Curatorium Gereformeerde Gemeenten 2015 (discussie)

Bericht door Curatorium »

boontje schreef:
refo schreef:
Diederik de GG-er schreef:Kan iemand vertellen waarom er nooit meer dan vier tegelijk worden aangenomen?
Vijf is tot nu toe het maximum.
Ik neem aan dat ook met de beschikbare capaciteit (en kosten) te maken heeft.
Toch geen 100% voorzienigheid dus.
claus
Berichten: 718
Lid geworden op: 24 sep 2007, 19:42

Re: Curatorium Gereformeerde Gemeenten 2015 (discussie)

Bericht door claus »

Dat was, Diederik de GG'er in 1969, toen tot de studie werden toegelaten de volgende 5 personen: ds. H. Paul; ds. J. Driessen; ds. C. G. Vreugdenhil; ds. M. Mondria en ds. B. Reinders.

En...wat het commentaar en de kritiek van Luther betreft op jou en anderen, met te verwijzen naar het RD van a.s. donderdag en nieuwgierigheid, het volgende: 'Er is volgens mij niemand zo nieuwsgierig als Luther zelf. Hij zit er steeds maar tussen...in deze rubriek.' Overigens staat er vandaag óók al in het RD dat er gisteren geen zijn toegelaten. In de V. S. en Canada zegt men, evenals vroeger hier te lande, er het aantal opgekomen personen bij. Men heeft daar hier in Nederland enige koudwatervrees mee gekregen. maar...gisteren waren het er 5, die afgewezen zijn. Vandaag komen er 9 voor: 4 vanmorgen en 5 vanmiddag. De eerste 2 minimaal zijn weer al afgewezen. In totaal dus reeds 7 afgewezen personen tot nu toe.
GGBeroopingswerk
Berichten: 693
Lid geworden op: 26 jun 2008, 13:55

Re: Curatorium Gereformeerde Gemeenten 2015 (discussie)

Bericht door GGBeroopingswerk »

claus schreef:In de V. S. en Canada zegt men, evenals vroeger hier te lande, er het aantal opgekomen personen bij.
Ter info: Iedereen weet in de VS en Canada wanneer het curatorium is (evenals hier). Echter is het daar niet zo gemakkelijk op te lossen als hier:
http://www.digibron.nl/search/detail/56b9ba3b38818350f0616ba390e3bdfd/de-krant-als-leerschool/0 schreef:De gang naar de Theologische School in Rotterdam in 2001 was voor zijn collega’s een volslagen verrassing.
„Ik heb niet gezegd dat ik naar het curatorium ging. Het was op een dag dat ik zou thuiswerken. Ik heb met mijn vrouw afgesproken dat ze maar moest zeggen dat ik ‘een afspraak in het westen van het land had’ als er iemand belde. Dat was geen onwaarheid.”
Daar weet iedereen het als iemand rond die dag per vliegtuig naar Grand Rapids is gevlogen. En men reageert er vrij nuchter op.
Gesloten