Als het maar rechtstreeks uit de tekst af te leiden is.-DIA- schreef:Dat ben ik helemaal met je eens. Het moet ten allen tijden in liefde en bewogenheid.huisman schreef:Als de preekstoel maar geen steekstoel gaat worden. Predik het Woord!!!
Met harde koude steken bereikt men vaak het tegendeel. Maar een oprecht bewogen hard
wordt wel gevoeld.
En predik het Woord, dat houdt ook waarschuwen voor dwalingen in. Deed, om maar iemand
te noemen, Paulus dat ook niet? En noemde de Heere Jezus Zelf de vrome godsdienst geen
witgepleisterde graven en adderengebroedsels?
Afmelden
Re: Afmelden
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Ik doelde inderdaad op een opmerking van Wilhelm over een uitspraak van een predikant in zijn gemeente op een zondagavond. Ik heb toen gereageerd. Ik noemde daarbij de naam van de predikant. Vervolgens werden die namen van de predikant weg gemodereerd terwijl de anoniem geuite kritische noot bleef staan. Dat klopt niet. ---knip--- . De manier waarop blijf ik onplezierig vinden.
Je maakt er nu een sneer van, door de naam van de betreffende predikant toe te voegen. Misschien zou je dat weg kunnen halen.Ad Anker schreef:Ik doelde inderdaad op een opmerking van Wilhelm over een uitspraak van een predikant in zijn gemeente op een zondagavond. Ik heb toen gereageerd. Ik noemde daarbij de naam van de predikant. Vervolgens werden die namen van de predikant weg gemodereerd terwijl de anoniem geuite kritische noot bleef staan. Dat klopt niet. Maar goed , inmiddels is X aan het rijtje toegevoegd lees ik nu. De manier waarop blijf ik onplezierig vinden.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
In de aanloop naar 1953 gebeurde dat ook. Een heel kwalijke gewoonte. In feite zegt je ds dat hij edeler is dan andere dss.-DIA- schreef:DDD schreef:....er wordt ook wel terdege gewaarschuwd omtrent de ontwikkelingen in eigen kerkverband....
Over anonimiteit: veel irritanter is dat forummers je kennen, maar dan niet openbaren wie ze zelf dan wel zijn.
De situatie is inderdaad vergelijkbaar. Er zijn weer predikanten die dezelfde eenzijdigheid als Steenblok hebben.
Trekt u deze beschuldiging in? Anders slapen de moderatoren.refo schreef:In de aanloop naar 1953 gebeurde dat ook. Een heel kwalijke gewoonte. In feite zegt je ds dat hij edeler is dan andere dss.-DIA- schreef:DDD schreef:....er wordt ook wel terdege gewaarschuwd omtrent de ontwikkelingen in eigen kerkverband....
Over anonimiteit: veel irritanter is dat forummers je kennen, maar dan niet openbaren wie ze zelf dan wel zijn.
Kunt u één punt noemen om uw beschuldiging hard te maken?
Bewijzen? Citaten?
U kunt zeggen dat er vrijheid van godsdienst is maar dat is een pure leugen.
Kom je hier met de onversneden reformatorische leer dan wil men je wel wegkijken en zo mogelijk vermoorden.
Dat is de mens van nature, een hater van de Waarheid.
Nogmaals: Is er op dit forum plaats voor de onversneden reformatorische leer?
En.. zijn mijn beschuldigers bereid om hun woorden in te trekken? Graag duidelijkheid, want de strijd
word na 8 jaar zeker niet minder. Kan iemand zich indenken dat een mens hier moedeloos van wordt?
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Ho, nee juist niet. Iedereen die enige kennis heeft weet wie er bedoeld wordt. Wees dan gewoon duidelijk. Ik herinner me dat Posthoorn onlangs citeerde uit een boek van ds. Van Reenen en daar eopmerking over had. Daar heb ik veel minder moeite mee dan dit gedrag.Luther schreef:Je maakt er nu een sneer van, door de naam van de betreffende predikant toe te voegen. Misschien zou je dat weg kunnen halen.Ad Anker schreef:Ik doelde inderdaad op een opmerking van Wilhelm over een uitspraak van een predikant in zijn gemeente op een zondagavond. Ik heb toen gereageerd. Ik noemde daarbij de naam van de predikant. Vervolgens werden die namen van de predikant weg gemodereerd terwijl de anoniem geuite kritische noot bleef staan. Dat klopt niet. Maar goed , inmiddels is X aan het rijtje toegevoegd lees ik nu. De manier waarop blijf ik onplezierig vinden.
Mijn stelling is dat anoniem geuite opmerkingen over predikanten niet kunnen. En helemaal niet als het zo bedekt gebeurt als genoemd.
Wel altijd goed voor de bezoekersaantallen, dit soort gekissebis. Ook een reden on het anonieme posten toe te juichen, het levert veel meer reuring en dus ook visitors.
Er was ooit een afgesloten gedeelte waar iedereen elkaar kende ........ en dat was ook weer niet goed 

Spreek dan ook de waarheid. Niet draaien, en niet verdraaien. Weest recht en eerlijk.Wim Anker schreef:Wel altijd goed voor de bezoekersaantallen, dit soort gekissebis. Ook een reden on het anonieme posten toe te staan, het levert veel meer reuring en dus ook visitors.
Ik heb altijd geleerd: Eerlijkheid duurt het langst.
Men kan de waarheid vertrappen, verminken, toch zal door alle strijd heen, en wellicht
dat er ooit de dood mee gemoeid zal zijn, de waarheid uiteindelijk triomferen
Dat valt wel mee. Volgende week (dacht ik, of anders die week daarna) houdt het curatorium van de GG weer zitting; dat genereert veel grotere bezoekersaantallen.Wim Anker schreef:Wel altijd goed voor de bezoekersaantallen, dit soort gekissebis. Ook een reden on het anonieme posten toe te juichen, het levert veel meer reuring en dus ook visitors.
Valt ook wel mee.Ad Anker schreef:@Tib: erg zwak.
Er zijn ook forummers die het allemaal nog anoniemer willen, inderdaad zoals Auto zegt: een afgesloten deel, waar iedereeen weet wie er mee kan lezen en schrijven.
Als je anonimiteit wilt opgeven, is dat gewoon nu al mogelijk.
Dat is ook zo. Dat afgesloten gedeelte : er was een wens om mensen toe te laten waar een ander deel op tegen was. Dat was het probleem. Maar ga eens op mijn stelling in. Is het gezeur wat ik signaleer hierboven? Daar wordt mooi langs heen gepraat.
@Tib : ik vroeg alleen tot wie ik me kon wenden met het onderbouwde verzoek om anoniem posten niet toe te staan. Je antwoord vond ik wat zwak.
Precies.Ad Anker schreef:Dat is ook zo. Dat afgesloten gedeelte : er was een wens om mensen toe te laten waar een ander deel op tegen was. Dat was het probleem. Maar ga eens op mijn stelling in. Is het gezeur wat ik signaleer hierboven? Daar wordt mooi langs heen gepraat.