Wist je dat...

helma

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door helma »

Auto schreef:
Luther schreef:...ik het prachtig vind dat heel Nederland nu kan zien hoe mooi Dordrecht is!
...Dordrecht de mooiste plek op aarde is ? :)
Nee, dat was gistermiddag in Renswoude (en naar ik hoop op meerdere plekken) waar het Koningsdag was.
:)
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

...als je nog geen Statenvertaling met kanttekeningen hebt, je deze binnenkort gratis kunt krijgen als je studeert aan de CHE en De Driester?

De GBS gaat gratis Bijbels uitdelen aan christelijke studenten. http://www.nd.nl/artikelen/2015/april/2 ... ke-student
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
DDD

Bericht door DDD »

Heel opmerkelijk. Dan zullen de tweedehandsprijzen wel snel lager worden. Als iedere student er een meeneemt voor iemand die nog graag een SV met kanttekeningen wil hebben is dat weer mooi meegenomen. Het is volgens de woordvoerder niet bedoeld voor broer of zus, maar wel voor studenten aan andere hogescholen.

Nu nog een initiatief dat alle leden van de CSFR zo´n kanttekeningenbijbel krijgen.

Minstens zo opmerkelijk is dat de GBS-woordvoerder zegt dat in de gereformeerde gezindte de HSV best veel wordt gebruikt. Dat lijkt mij ook. Ik las pas in de Saambinder dat een schrijver bepleitte ook in het gezin niet uit de HSV te lezen. Ik vraag me af in hoeveel gezinnen met jonge kinderen nog uit de SV gelezen wordt. Volgens mij heeft de synode alleen voor kerkelijk gebruik een beslissing genomen, maar goed, er zijn altijd mensen die nog wat verstrekkender maatregelen voorstaan, kennelijk.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

DDD schreef:Heel opmerkelijk. Dan zullen de tweedehandsprijzen wel snel lager worden. Als iedere student er een meeneemt voor iemand die nog graag een SV met kanttekeningen wil hebben is dat weer mooi meegenomen. Het is volgens de woordvoerder niet bedoeld voor broer of zus, maar wel voor studenten aan andere hogescholen.

Nu nog een initiatief dat alle leden van de CSFR zo´n kanttekeningenbijbel krijgen.

Minstens zo opmerkelijk is dat de GBS-woordvoerder zegt dat in de gereformeerde gezindte de HSV best veel wordt gebruikt. Dat lijkt mij ook. Ik las pas in de Saambinder dat een schrijver bepleitte ook in het gezin niet uit de HSV te lezen. Ik vraag me af in hoeveel gezinnen met jonge kinderen nog uit de SV gelezen wordt. Volgens mij heeft de synode alleen voor kerkelijk gebruik een beslissing genomen, maar goed, er zijn altijd mensen die nog wat verstrekkender maatregelen voorstaan, kennelijk.
Het wordt een steeds kleiner kudduke...
Ik hoorde pas nog: De aarde wordt steeds leger en de hemel wordt steeds voller.
Verder ook: Aanmerk de tekenen des tijds.

Gods Woord houdt stand in eeuwigheid
en zal geen duimbreed wijken.
Beef, satan! Hij, die ons geleidt,
zal u de vaan doen strijken!
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
refo

Bericht door refo »

Luther schreef:...als je nog geen Statenvertaling met kanttekeningen hebt, je deze binnenkort gratis kunt krijgen als je studeert aan de CHE en De Driester?

De GBS gaat gratis Bijbels uitdelen aan christelijke studenten. http://www.nd.nl/artikelen/2015/april/2 ... ke-student
Blijkbaar is de GBS tamelijk desperaat.

En DIA, in de hemel zijn maar heel weinig mensen die de SV hebben gelezen in hun aardse leven. Nederland is namelijk maar een piepklein landje op deze aardkloot.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

refo schreef:
Luther schreef:...als je nog geen Statenvertaling met kanttekeningen hebt, je deze binnenkort gratis kunt krijgen als je studeert aan de CHE en De Driester?

En DIA, in de hemel zijn maar heel weinig mensen die de SV hebben gelezen in hun aardse leven. Nederland is namelijk maar een piepklein landje op deze aardkloot.
Dat geloof ik ook, in zijn geheel genomen, maar ze hebben wel de stem van God gehoord en gekend. Een vreemde zouden ze immers geenszins volgen.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Ik vraag me af in hoeveel gezinnen met jonge kinderen nog uit de SV gelezen wordt.
In ieder geval hier. Zolang we in de kerk SV lezen, wil ik het thuis ook doen, zodat de kinderen vertrouwd raken met het taalgebruik in de SV.
- Niet meer zo actief -
DDD

Bericht door DDD »

refo schreef:

Of ze hebben geld over. Ze krijgen veel grote giften, en waar moeten ze dat geld anders aan uitgeven?
Floppy

Bericht door Floppy »

Die studenten kunnen wel slechtere boeken kado krijgen! Waardevol materiaal voor bijbelstudie.
Misschien gaat de GBS over een paar jaar wel over tot huis-aan-huis verspreiding...
Mannetje

Bericht door Mannetje »

15000 Bijbels uitdelen op koningsdag? Dan wordt het ook een Koningsdag!
- Niet meer zo actief -
samanthi

Bericht door samanthi »

Floppy schreef:

Die studenten kunnen wel slechtere boeken kado krijgen! Waardevol materiaal voor bijbelstudie.
Misschien gaat de GBS over een paar jaar wel over tot huis-aan-huis verspreiding...

Ja we kunnen ze beter uitdelen aan niet kerkelijken, maar dat doen ze ook wel in gevangenissen ed.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
DDD

Bericht door DDD »

Dat lijkt me eerder zonde van het geld, dan het uitdelen aan christelijke studenten. Voor gemiddelde Nederlanders is zo'n SV met kanttekeningen een totaal onbegrijpelijk werk.
Mannetje

Bericht door Mannetje »

DDD schreef:Dat lijkt me eerder zonde van het geld, dan het uitdelen aan christelijke studenten. Voor gemiddelde Nederlanders is zo'n SV met kanttekeningen een totaal onbegrijpelijk werk.
De gemiddelde Nederlander zal met wat interesse een eind komen hoor! Niet iedereen, maar gemiddeld wel.
- Niet meer zo actief -
refo

Bericht door refo »

Mannetje schreef:
DDD schreef:Dat lijkt me eerder zonde van het geld, dan het uitdelen aan christelijke studenten. Voor gemiddelde Nederlanders is zo'n SV met kanttekeningen een totaal onbegrijpelijk werk.
De gemiddelde Nederlander zal met wat interesse een eind komen hoor! Niet iedereen, maar gemiddeld wel.
Vervelend als je dan niet gemiddeld bent.
DDD

Bericht door DDD »

Mannetje schreef:
Ik overdreef inderdaad. Dat klopt.
Plaats reactie