Wist je dat...

Dodo

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Dodo »

Je kunt weer gratis doneren aan Woord en Daad.
https://www.woordendaad.nl/gratis-done ... is-doneren
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Mara schreef:
Orchidee schreef:
henriët schreef:
Orchidee schreef:Als je geen "fietsfan" ben, je bij sommige mensen niet meer meetelt :quoi :wiz
?
Hoe dat zo?
Gewoon zoals ik het zeg; ik pak als het even kan heus wel de fiets voor een boodschap oid. maar dagen of urenlang fietsen is aan mij niet besteed en dat vinden sommigen "lui" :huhu
Trek je er niks van aan Orchidee. Urenlang fietsen was aan mij nooit besteed en nu kan ik dat niet meer. Misschien voor jou nu ook moeilijk?
En je hoort al helemaal niet bij de hippe bikers als je geen stalen ros met hulpmotortje in je schuur hebt staan.
Mijn buurvrouw kwam haar nieuwe aanwinst laten zien, 28oo euro :oO
Ze is hartpatiënt dus een gewone fiets lukt niet meer.
Maar wat een prijzen zeg.
Mijn zus was ook heel fanatiek, totdat ze middenin de polder met een weigerende accu kwam te staan. Hollandse wind, leeg mobieltje, toen moest ze lopen met de fiets aan de hand. Sindsdien staat hij in de schuur en pakt ze het o.v. maar weer. :huhu
Voor je buurvrouw is zo'n fiets dan toch ideaal? En je vergeet de hele techniek die achter dat motortje zit, in feite koop je een complete computer. Wij hebben voor mijn zoon ook een elektrische fiets moeten aanschaffen. Hij stond voor dezelfde keuze als je buurvrouw: of helemaal niet fietsen of elektrisch fietsen. We zijn blij dat tegenwoordig de elektrische fiets bestaat, het maakt het leven een stuk aangenamer.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Mara

Bericht door Mara »

JolandaOudshoorn schreef:
Mara schreef: Trek je er niks van aan Orchidee. Urenlang fietsen was aan mij nooit besteed en nu kan ik dat niet meer. Misschien voor jou nu ook moeilijk?
En je hoort al helemaal niet bij de hippe bikers als je geen stalen ros met hulpmotortje in je schuur hebt staan.
Mijn buurvrouw kwam haar nieuwe aanwinst laten zien, 28oo euro :oO
Ze is hartpatiënt dus een gewone fiets lukt niet meer.
Maar wat een prijzen zeg.
Mijn zus was ook heel fanatiek, totdat ze middenin de polder met een weigerende accu kwam te staan. Hollandse wind, leeg mobieltje, toen moest ze lopen met de fiets aan de hand. Sindsdien staat hij in de schuur en pakt ze het o.v. maar weer. :huhu
Voor je buurvrouw is zo'n fiets dan toch ideaal? En je vergeet de hele techniek die achter dat motortje zit, in feite koop je een complete computer. Wij hebben voor mijn zoon ook een elektrische fiets moeten aanschaffen. Hij stond voor dezelfde keuze als je buurvrouw: of helemaal niet fietsen of elektrisch fietsen. We zijn blij dat tegenwoordig de elektrische fiets bestaat, het maakt het leven een stuk aangenamer.
Ik heb toch niks negatiefs gezegd over die fiets? Ik vind het een topuitvinding, maar die prijzen!
Het was voor haar de keuze: of die fiets, of 2 jaar niet op vakantie.
En ik vond haar keuze heel verstandig, want haar man heeft geen rijbewijs/geen auto.
Zij heeft er trouwens eentje bij een webshop gekocht, hij moest laatst een servicebeurt en kwam er een vrachtwagentje voorrijden. Ze hebben volgens mij een complete werkplaats daarin, ook als hij gerepareerd moet worden, komen ze dat ook voor de deur doen.
Eén van mijn kinderen kon ook niet fietsen naar de middelbare school vanwege gezondheidsredenen, dus ik moest hem brengen en halen met de auto, maar die elek. fiets was er toen nog niet.
Kan jouw zoon zijn fiets een beetje apart zetten in de fietsenstalling? Want als je die bekijkt van de diverse scholen, schieten de tranen in je ogen. Soms worden ze zo neergesmeten. (vandaar dat veel ouders kiezen voor een tweedehands)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-DIA-

Bericht door -DIA- »

... dat in de Gezinsgids een artikel staat: "Forums: bron van verwarring. Actief zijn op internetforums"
In reformatorische kring blijkt een forum nog wel populair. Mooi om te lezen! Ook wat ik zelf al lang voel wordt daar bevestigd.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Pimpelmees

Bericht door Pimpelmees »

-DIA- schreef:... dat in de Gezinsgids een artikel staat: "Forums: bron van verwarring. Actief zijn op internetforums"
In reformatorische kring blijkt een forum nog wel populair. Mooi om te lezen! Ook wat ik zelf al lang voel wordt daar bevestigd.
Over welk gevoel heb je het in jouw laatste zin? Dat een internetforum een bron voor verwarring is? Of iets anders?
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Pimpelmees schreef:
-DIA- schreef:... dat in de Gezinsgids een artikel staat: "Forums: bron van verwarring. Actief zijn op internetforums"
Over welk gevoel heb je het in jouw laatste zin? Dat een internetforum een bron voor verwarring is? Of iets anders?
Ik wil wel een stukje citeren als dat mag?
Pimpelmees

-DIA- schreef:
Pimpelmees schreef:
Zolang je slechts een klein stukje citeert en niet een heel artikel kopiëert mag het volgens mij wel.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Pimpelmees schreef:
-DIA- schreef:
Pimpelmees schreef:
Zolang je slechts een klein stukje citeert en niet een heel artikel kopiëert mag het volgens mij wel.
Vandaag niet meer, als je het goed vindt...
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

...ik het jammer vind dat het topic Schepping en evolutie is dichtgezet.
Prof. G. van den Brink heeft immers in De Waarheidsvriend van deze week indringende vragen neergelegd: http://dewaarheidsvriend.nl/artikelen/l ... e-evolutie
Het is tweeën één: of Van den Brink heeft een punt, en we moeten net als met het heliocentrisme de hermeneutische sleutel wijzigen, of Van den Brink heeft geen gelijk; dan moeten we op een geloofwaardige wijze reageren op wat Van den Brink stelt.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

Luther schreef:...ik het jammer vind dat het topic Schepping en evolutie is dichtgezet.
Prof. G. van den Brink heeft immers in De Waarheidsvriend van deze week indringende vragen neergelegd: http://dewaarheidsvriend.nl/artikelen/l ... e-evolutie
Het is tweeën één: of Van den Brink heeft een punt, en we moeten net als met het heliocentrisme de hermeneutische sleutel wijzigen, of Van den Brink heeft geen gelijk; dan moeten we op een geloofwaardige wijze reageren op wat Van den Brink stelt.
Eens.
Blijkbaar leeft dit onderwerp in onze gezindte ook, dus is het niet realistisch het topic dan maar dicht te gooien.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Jullie verzoek wordt in het modteam besproken, dus wacht even af aub.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Pimpelmees schreef:
-DIA- schreef:
Pimpelmees schreef:
Houd er wel rekening mee dat het niet bepaald een aanbeveling is om op een forum te discussiëren.

Een kort stukje dan van een zekere ds. A.C. Uitslag, de slotopmerking van het artikel:

"Binnen de gereformeerde gezindte doen internetforums het goed. Het zou echter beter zijn als dit soort platforms wordt gesloten. Het roept alleen maar verwarring en verwijdering op. Het bouwt niet op. Het sticht ook niet. Het zou goed zijn als de initiatiefnemers van dit soort sites dat zouden doorzien. Prima als mensen met elkaar in discussie gaan, maar dan face to face. Dat is wel zo eerlijk en leidt ook tot minder misverstanden. Het catechisatielokaal, de verenigingszaal, of de woonkamer biedt een veel betere plek om zulke discussies te voeren. Bovendien is het goed te bedenken dat internet je niet van voldoende informatie voorziet. Er is genoeg informatie te vinden, ook tot voordeel. Maar vergeet niet te graven in de schatten die het voorgeslacht heeft nagelaten. Wat dat betreft mag het computerscherm best wat vaker op zwart. Dan blijft er tijd voor verdieping in het goud van de Reformatie en de Nadere Reformatie."
ejvl

Bericht door ejvl »

Dat ben ik niet met hem eens. Verbreding en verdieping kan heel goed zijn. Ook de eigen standpunten kritisch onder de loep nemen is goed.
modesto
Inactief

Bericht door modesto »

En wat verwarring betreft, dat is vaak het beste vertrekpunt om inzicht te bereiken. (Nee, dit heb ik niet van Plato.)
Logisch-reformatorisch meubelconsulent -- bij 500 berichten houd ik het hier echt helemaal voor gezien, en dan kom ik de dag daarop weer terug op het forum
Pimpelmees

[quote van Ds. Uitslag]
Binnen de gereformeerde gezindte doen internetforums het goed. Het zou echter beter zijn als dit soort platforms wordt gesloten. Het roept alleen maar verwarring en verwijdering op. Het bouwt niet op. Het sticht ook niet. Het zou goed zijn als de initiatiefnemers van dit soort sites dat zouden doorzien. Prima als mensen met elkaar in discussie gaan, maar dan face to face. Dat is wel zo eerlijk en leidt ook tot minder misverstanden. Het catechisatielokaal, de verenigingszaal, of de woonkamer biedt een veel betere plek om zulke discussies te voeren. Bovendien is het goed te bedenken dat internet je niet van voldoende informatie voorziet. Er is genoeg informatie te vinden, ook tot voordeel. Maar vergeet niet te graven in de schatten die het voorgeslacht heeft nagelaten. Wat dat betreft mag het computerscherm best wat vaker op zwart. Dan blijft er tijd voor verdieping in het goud van de Reformatie en de Nadere Reformatie.[/quote]

De eerste zinnen vind ik wat te sterk aangezet. Ik denk dat refoforum wel degelijk opbouwend kan zijn. Natuurlijk ontspoort het wel eens, maar ik ben blij dat er moderatoren zijn die kunnen ingrijpen als we uit de bocht vliegen.
Het tweede gedeelte van het citaat vind ik sterker. De raad om niet te vergeten om te graven in de schatten van het voorgeslacht en om het computerscherm wat vaker op zwart te zetten.
Plaats reactie