refo schreef:Lied van Luther op muziek van JS Bach, voor de paasdag. BWV 4
BWV 4 is een cantate, geen lied: Christ lag in Todesbanden. Tekst en melodie zijn beide van Luther, Bach schreef een cantate, gebaseerd op dit Lutherlied.
Morceaux pour orgue van Alexis Chauvet (1837 - 1871)
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Melden we hier ook als we popmuziek luisteren? Ik veronderstel dat er mogelijk wel mensen zijn die naar dit genre muziek luisteren, doch het niet wenselijk achten om dit op dit forum te vermelden.
Misschien een vraagje of iets voor een nieuw topic: Hebben jullie wel eens naar popmuziek geluisterd? Of zijn er die dat misschien nog doen?
Wat vinden wij van popmuziek? Er is vooral in voorbije jaren nogal wat over popmuziek geschreven.
Persoonlijk: Muziek met een harde beat mijdt ik als het kan. Vroeger, als jongen van een jaar of 15, 16 heb ik wel eens wat (rustigere) liedjes beluisterd van Gert Timmerman. Ook van Jim Reeves vond ik dat hij een mooie stem had. Maar verder ben ik nooit een liefhebber van dit genre muziek geweest. Het geeft me een soort onrust als ik in een ruimte ben waar je continue popmuziek op de achtergrond hoort. Ik kan me ook niet voorstellen dat mensen zoiets echt mooi kunnen vinden.