Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

modesto
Inactief

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door modesto »

Over webwinkels gesproken, dit -- https://www.amazon.com/oc/dash-button -- is een aanwinst voor de mensheid. Fantastische video ook.
Logisch-reformatorisch meubelconsulent -- bij 500 berichten houd ik het hier echt helemaal voor gezien, en dan kom ik de dag daarop weer terug op het forum
Lotta

Bericht door Lotta »

Refo en Dodo, ik koop inderdaad wit servies en beschilder het vervolgens. Ik gebruik verf van goede kwaliteit en bak het na het schilderen. Mijn ervaring is dat de verf dan goed blijft zitten.
En ja, de kast werd voller en voller en de meeste vrienden en familieleden hadden al eens iets kado gekregen :)
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Officieel niet meer op de Nederlandse markt, maar een ooit zeer populair merk: BRUT, overgenomen door Unilever, en nu weer eens te koop bij Action!
Flesje 100 ml voor nog een 2 euro! En dat voor een ooit zo prestigieus premium merk!
http://www.ennstyle.com/image/cache/dat ... 00x700.jpg
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Lotta

Bericht door Lotta »

2 euro is wel érg goedkoop. En het ruikt nog lekker ook?
helma

Bericht door helma »

Lotta schreef:2 euro is wel érg goedkoop. En het ruikt nog lekker ook?
je hebt verschillende soorten. 'Sport' vind ik erg lekker ruiken :oops
-DIA-

Bericht door -DIA- »

helma schreef:
Lotta schreef:2 euro is wel érg goedkoop. En het ruikt nog lekker ook?
je hebt verschillende soorten. 'Sport' vind ik erg lekker ruiken :oops
Ik vind het wel lekker fris ruiken. Ook al ben ik niet bepaald een geurenexpert. Al ken ik de meeste grote wereldmerken dan wel, dat wil nog niet zeggen dat ik de geuren ook echt ken. Uit ervaring weet ik wel ongeveer welke populair zijn, welke duur zijn etc.
P&G, een van de grote megaconcerns op het gebied van FMCG heeft veel parfums en eau de toilettes in hun gamma. Unilever had er ook nogal wat, maar de meeste zijn weer verkocht, denk zo b.v. aan Calvin Klein.
Mara

Bericht door Mara »

Ow, dit is een andere dan in de jaren 70. Dat was een donkergroen (of was het nu bruin?) flesje en werd door Nederlandse vakantiegangers uit Spanje meegebracht, net als de Maja.
Mierzoete luchtjes allebei.
Bij de A ction staan vaak ook merkluchtjes voor een paar euro. Zou het verdund zijn dan?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Mara schreef:Ow, dit is een andere dan in de jaren 70. Dat was een donkergroen (of was het nu bruin?) flesje en werd door Nederlandse vakantiegangers uit Spanje meegebracht, net als de Maja.
Bij de A ction staan vaak ook merkluchtjes voor een paar euro. Zou het verdund zijn dan?
BRUT wat populair in de jaren '60. Eerst met één geur, Original, of Classic, dat weet ik niet precies meer.
Nu heeft BRUT een hele geurreeks. Tot nu toe levert Unilever (die het merk een aantal jaren geleden kocht) BRUT niet meer officieel op de Nederlandse markt. In Zuid-Europa is het nog wel volop te krijgen. Verder: het wordt, zo zie ik op de verpakking centraal in Engeland geproduceerd, waar veel Unilever producten voor heel Europa worden gemaakt, zoals onder andere: Rexona, Axe, Dove, Impulse, Vaseline,
etc.
Lassie

Bericht door Lassie »

Een pizza steen, wat kaartjes, een grote zelfgemaakte kaar van zoon en een bosje bloemen (van een client).
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Mara schreef:Ow, dit is een andere dan in de jaren 70. Dat was een donkergroen (of was het nu bruin?) flesje en werd door Nederlandse vakantiegangers uit Spanje meegebracht, net als de Maja.
Maja bestaat inderdaad ook nog, en heeft ook zo zijn glans wel een beetje (of heel erg) verloren.
Maja was/is een typische vrouwengeur, naar ik meen. Het van de parfumeur Myrurgia als ik het goed heb.
http://fimgs.net/images/perfume/o.6233.jpg
Orchidee

Bericht door Orchidee »

"Maja" brrrrrr :deg
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Orchidee schreef:"Maja" brrrrrr :deg
Ik denk dat over geuren, net als over smaken, niet altijd te twisten is. Het is wel opvallend dat bepaalde geuren 'ouderwets' gaan worden. Lijkt er toch een soort van evolutie in de geurwaarming? Ik begrijp deze dingen niet. Maar goed ik ben ook geen vakman, al weet ik wel een en anders over mijn oude vakgebied (en hobby). Ik heb het even nagekeken, Maja is nu in handen van parfumeur PUIG, ook een grote speler in de markt. Van Myrurgia hoor ik niet veel meer.

NASCHRIFT:
Myrurgia bestaat inderdaad niet meer. Hier een beetje geschiedenis en een lijst met de parfums die Myrurgia had.
http://www.fragrantica.com/designers/Myrurgia.html
Mara

Bericht door Mara »

Nou he, uit de categorie:
- mottenballen
- tosca
- Gloriavanderbilt ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Mara schreef:
Nou he, uit de categorie:
- mottenballen
- tosca
- Gloriavanderbilt ;)
Tosca... Die is er ook nog! van Muehlens (4711), via Wella naar P&G, van P&G naar Maurer & Wirtz.
Een hele lange weg. Van her naar der geschopt. En toch wilde die niet van de markt.
helma

Bericht door helma »

Een slowcooker/crockpot. Stond hoog op mijn verlanglijstje, maar ik vond het te duur om zomaar aan te schaffen. Nu voor 4 euro op de rommelmarkt!!

Afbeelding
Plaats reactie