Inderdaad. Ik heb nu deel 1 en 2 uit. Eén van de beste romans die ik het afgelopen jaar heb gelezen.Germanicus schreef:Indrukwekkend boek!Zita schreef:Oorlog en Terpentijn, van Stefan Hertmans.
Welk boek ben jij nu aan het lezen?
Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]
Zij zochten een stad
Lydia Buksbazen
Lydia Buksbazen
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?

Met veel nieuwe foto's uit Duitse archieven. Indrukwekkend materiaal.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Bezig in 'Lila' van Marilyne Robinson. Knap geschreven, maar net als Gilead m.i. een tikje saai, in de zin dat er niet heel veel gebeurd. Toch ben ik zeker van plan het uit te lezen.
Ik heb eindelijk het boek gelezen van Trudi Blom; Nooit meer donker.
Het lag al een poosje op de kast; maar was er nog niet eerder aan toegekomen.
Da's niks te vroeg.helma schreef:Ik heb eindelijk het boek gelezen van Trudi Blom; Nooit meer donker.

Het was een beetje 'uit het oog; uit het hart'Posthoorn schreef:Da's niks te vroeg.helma schreef:Ik heb eindelijk het boek gelezen van Trudi Blom; Nooit meer donker.
Had andere dingen aan mijn hoofd denk ik.
Vorige week zag ik de titel voorbij komen en ik dacht: óh ja!!
Maar wie wat bewaart heeft wat zei mijn moeder altijd

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [5]
Ik heb het gisteravond gelezen en heb er ook gemengde gevoelens over.JolandaOudshoorn schreef:Een beetje gemengde indruk. Er zitten mooie dingen in, maar ik vraag me af wat de scheidslijn is tussen fantasie en werkelijkheid in het boek en van het kind.Floppy schreef:Is dat dat boek over de Bijna-dood-ervaring van zijn zoon?JolandaOudshoorn schreef:Heb het gisteren uitgelezen: "De jongen die in de hemel was". Een waargebeurd verhaal, geschreven door de Amerikaanse predikant Todd Burpo
Een niet-gelovige collega liet me dat boek lezen, omdat hij erg geinteresseerd is in het onderwerp BDE.
Wat is je indruk van het boek?
Het ontroerde me niet echt.
Ik wil wel geloven dat het echt waar zou kunnen zijn, maar ik had gedacht en gehoopt dat het verhaal me zou raken en dat doet het helaas niet.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Net uit: De hordeloop van J Kobalt van B. Nijenhuis.
Direct erachteraan: Een lied in een vreemd land Van Rie van Rossem.
Direct erachteraan: Een lied in een vreemd land Van Rie van Rossem.
Ik heb deze een paar weken geleden gelezen en vond het ook een erg mooi boek! Terecht dat het de AKO literatuurprijs gewonnen heeft.Germanicus schreef:Indrukwekkend boek!Zita schreef:Oorlog en Terpentijn, van Stefan Hertmans.
Ik vond gisteren tijdens het opruimen van een kast een klein heel oud vergeeld boekje
met deze wat lange titel:
HISTORISCH VERHAAL
van het
L E V E N EN S T E R V E N
van den
EERWAARDEN, GELIEFDEN, GODVRUCHTIGEN
EN GELEERDEN HEER
Ds. BERNHARDUS SMIJTEGELT
in Zijn Eerw. leven getrouw leraar in de gemeente van
Jezus Christus te Middelburg.
Geloovig in den Heere ontslapen 6 Mei 1739
BESCHREVEN DOOR
PIETER DE VRIESE.
PS Kun je zoiets hier ook centreren?
met deze wat lange titel:
HISTORISCH VERHAAL
van het
L E V E N EN S T E R V E N
van den
EERWAARDEN, GELIEFDEN, GODVRUCHTIGEN
EN GELEERDEN HEER
Ds. BERNHARDUS SMIJTEGELT
in Zijn Eerw. leven getrouw leraar in de gemeente van
Jezus Christus te Middelburg.
Geloovig in den Heere ontslapen 6 Mei 1739
BESCHREVEN DOOR
PIETER DE VRIESE.
PS Kun je zoiets hier ook centreren?
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Ben de volgende aan het doorploegen:
Prof. Hans Jansen - Waarom mag Israel niet bestaan in het Midden-oosten?

Een aanrader voor als je van de illusie af wilt dat er spoedig wel vrede zal komen als Israel eens een beetje meewerkt.
Prof. Hans Jansen - Waarom mag Israel niet bestaan in het Midden-oosten?

Een aanrader voor als je van de illusie af wilt dat er spoedig wel vrede zal komen als Israel eens een beetje meewerkt.
Vandaag vertrekt een kind.
Een boekje over pleegzorg uit 1973 opgetekend door een pleegmoeder.
Een boekje over pleegzorg uit 1973 opgetekend door een pleegmoeder.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Heerlijk buiten in de zon, met mijn zonnebril op (lees)sterkte.

Kort gedeelte van de inhoud:
Een welvarend gezin valt uit elkaar. Vader Jaap stijgt tot grote religieuze hoogten, oudste zoon Freek raakt gefrustreerd, jongste zoon Gijs pakt zijn biezen en moeder Truida verliest zichzelf en haar zonen.
Het leven van de familie Van Ankeren is goed tot Jaap in een depressie raakt. Zijn vrouw dringt er bij hem op aan om met hun conservatieve dominee De With te praten. De hardwerkende, introverte horlogemaker herstelt door de gesprekken met zijn predikant, maar legt zijn nieuw gevonden religieuze beleving op aan zijn gezin. De dubbele zondagse kerkgang, de stille uren op de zondagmiddag, de veranderde kleding en haardracht van Truida zijn uiterlijke kenmerken van het innerlijk proces bij Jaap. Zoon Gijs conformeert zich aan de godsdienstige verworvenheden, maar de vragen die hij zichzelf stelt over de levensstijl van zijn ouders dwingen hem te kiezen.
Dit boek leest echt als een trein. Ik snap nog niet helemaal wat de foto op de voorkant beduidt, maar dat komt misschien nog.
Een soort "refojongen" boek dus.
@Dodo, iets voor je leeskring?

Kort gedeelte van de inhoud:
Een welvarend gezin valt uit elkaar. Vader Jaap stijgt tot grote religieuze hoogten, oudste zoon Freek raakt gefrustreerd, jongste zoon Gijs pakt zijn biezen en moeder Truida verliest zichzelf en haar zonen.
Het leven van de familie Van Ankeren is goed tot Jaap in een depressie raakt. Zijn vrouw dringt er bij hem op aan om met hun conservatieve dominee De With te praten. De hardwerkende, introverte horlogemaker herstelt door de gesprekken met zijn predikant, maar legt zijn nieuw gevonden religieuze beleving op aan zijn gezin. De dubbele zondagse kerkgang, de stille uren op de zondagmiddag, de veranderde kleding en haardracht van Truida zijn uiterlijke kenmerken van het innerlijk proces bij Jaap. Zoon Gijs conformeert zich aan de godsdienstige verworvenheden, maar de vragen die hij zichzelf stelt over de levensstijl van zijn ouders dwingen hem te kiezen.
Dit boek leest echt als een trein. Ik snap nog niet helemaal wat de foto op de voorkant beduidt, maar dat komt misschien nog.
Een soort "refojongen" boek dus.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
- Dodo
Meteen gereserveerd, ik ben benieuwd.Mara schreef: