Wat er allemaal in huize huisman gelezen wordt is soms idd dramatisch ( mijn twin dochters lezen bv strootjesbruid en zwijmelen dan helemaal weg maar daarvoor zijn ze ook 16)Mara schreef:Het is iets anders als je een recensie krijgt van iemand die er echt verstand van heeft.Posthoorn schreef:Dat risico loop je als je in de openbaarheid treedt. Overigens wordt Joke Verweerd genoeg gefêteerd, dus dit is misschien wel goed voor het evenwicht.Mara schreef:Als ik ooit een boek zou schrijven zou ik dit nooit bekend maken hier.
Wat een ongenuanceerd - anoniem - affikken zeg.
Als wij haar allemaal niet goed vinden, waarom wordt ze dan wel zo vaak gelauwerd?Ik meen dat in huize Huisman die Amishromans nogal populair zijn, is dat dan beter dan J.V.?Dodo schreef:Huisman verwoordt het wat krachtiger dan ik zou doen, maar hij heeft wel een punt. Ze schrijft gewoon niet erg goed.
Ik zie haar boeken wel in de kringloop staan, maar ik hoef ze niet. De wintertuin is voor mij het beste boek dat ze gemaakt heeft. En haar gedichten, die vond ik ook mooi (maar ik heb er al een tijd niet in gelezen, misschien denk ik daar nu anders over).
Ik begrijp niet waarom die streekromanschrijfsters (GvW en H.Th.)zo ontzettend populair zijn.
Het is zo voorspelbaar en met weinig diepgang, maar het vliegt de bieb uit.
Dus als er nu een groep lezers zijn die happy zijn met dit soort "pulp", is dat hun goed recht.
Mijn buurvrouw zit altijd in het zonnetje met een "boeketpocket", vreselijk, zonde van je geld, maar zij vindt het heerlijk.
Toch leest 1 van de 2 op aanraden van haar vader de ene Potok na de andere.
Ik vind echt dat JV na haar eerste boeken ten onrechte op het literaire paard is getild.