Ik heb dit onderwerp nog niet eerder voorbij zien komen. Mocht ik toch iets over het hoofd gezien hebben: excuses.
Misschien anders dan de topictitel doet vermoeden ( :p ), ben ik benieuwd of er meer mensen hulpbieder zijn bij stichting HIP (zie http://www.stichtinghip.nl).
Ik heb me vandaag opgegeven, omdat een kleine moeite vaak een groot plezier is voor een ander.
De kerkelijke gemeente waar ik vroeger lid was, was niet bij HIP aangesloten en opereerde zelfstandig. In mijn huidige woonplaats participeren de 'rechtse' kerken niet in deze stichting. Hoe is dat bij jullie geregeld? Je kunt je dus alleen aanmelden als hulpbieder bij HIP als je kerkelijke gemeente zich heeft aangesloten.
Indien je kerkelijke gemeente niet bij HIP aangesloten is, hoe vind je dat? Waarom zou het wel / niet moeten? En als je vindt dat dit wel zou moeten, ben je daarin dan actief richting kerkenraad/diaconie?
In mijn gemeente van destijds hebben we met een groepje mensen dit aangezwengeld bij de diaconie. De reden waarom men zich niet bij HIP aansloot weet ik niet meer, maar het resultaat was dat er een 'eigen HIP-soort' werd opgericht binnen de gemeente.
'Hippe' leden ;)
Re: 'Hippe' leden ;)
Ik ken iemand die hulpbieder is bij HIP; maar wiens kerkelijke gemeente daar vrijwel zeker niet bij aangesloten is.
Ik vind het ook we; een eigenaardige voorwaarde.
Verder denk ik dat je ook prima je naaste kan helpen zonder dat via een stichting te doen.
Er zijn veel mensen die hulp nodig hebben. Maar dat nooit zullen vragen
Een beker koud water aanreiken kan je overal.
Verder denk ik dat je ook prima je naaste kan helpen zonder dat via een stichting te doen.
Dat is vreemd. Volgens de site is dit wel de voorwaarde: 'Hulp bieden bij HiP gebeurt altijd namens een deelnemende kerk of organisatie.' Ook wel logisch wat mij betreft, omdat je vanuit een christelijke drive de hulp verleent.helma schreef:Ik ken iemand die hulpbieder is bij HIP; maar wiens kerkelijke gemeente daar vrijwel zeker niet bij aangesloten is.
Natuurlijk kan je ook prima zonder een stichting hulp bieden. Gelukkig zijn er ook genoeg mensen die dat doen. Maar een dergelijke stichting heeft wel veel voordelen.
- FlyingEagle
Nog nooit van gehoord
Nu wel. Je kunt er dus niet meer om heen
.