Orchidee schreef:Ik blijf bewust NIET op, ik had daar altijd zo'n hekel aan dat m'n moeder voor het raam stond te wachten (in het donker

)
En dan te horen krijgen dat het mijn schuld was dat ze nog stond te wachten en niet kon slapen (was voor m'n 20e altijd verplicht 22 u thuis en tot m'n 26e om uiterlijk 23u)
Bij al m'n broers deed ze het ook, maar die hadden er meestal lak aan en ik gaf ze van binnen nog gelijk ook!
Sorry, niet denigrerend bedoeld tegenover m'n ouders maar zoiets kan heel lang "doorwerken".

Orch, ik blijf allen op als dit kan en gewenst wordt!
Natuurlijk sta ik niet als een wit spook achter de voordeur.
Als ik een appje krijg met de tekst, mam ik hoop over een half uur er te zijn, blijf ik even wachten. Soms kletsen we wat, soms ga ik daarna meteen naar bed.
We doen nu net hier of het vanzelfsprekend is als je kind elke dag weer gezond thuiskomt.
Terwijl ik een paar keer van dichtbij heb meegemaakt dat de politie aan de deur kwam bij ouders.
Als ze de deur uit zijn, of op vakantie, kan ik het loslten hoor.
Maar ik moet er persoonlijk niet aan denken dat je tig keer gebeld moet worden om je wakker te maken terwijl je kind ergens staat met pech, een ongeluk of nog iets ergers. En op een forum ken je elkaars persoonlijke omstandigheden niet, sommigen kunnen zich blijkbaar moeilijk inleven dat we niet allemaal kerngezonde kinderen hebben. Buiten dat, het is geleend goed en wat mij betreft koester ik de band die ik met ieder van hen heb en dat is met elk kind anders!