Wim Anker schreef:
@DDD: Ik beweer inderdaad dat de Heere voor voldoende slaapkamers - en andere dingen - zorgt. De Schrift zegt, zoals al eerder opgemerkt, "heeft het u ooit aan iets ontbroken"?
Hier wil ik wel wat over delen
Ons huis werd te klein voor ons groeiende gezin.
De 7e hebben we in een wiegje boven ons bed gehangen, omdat er geen ruimte meer was om dat ergens anders neer te zetten.
Dat had grote voordelen; ik hoefde s nachts mijn bed niet meer uit om te voeden.
Ons zoontje sliep al snel door doordat je met je voet de wieg kon laten schommelen.
Toch wisten we dat hij snel een groter plekje nodig zou hebben; en dat was er gewoon niet..
Dat was voor ons een gebedsworsteling. Ik vond het best heel moeilijk; overal zag ik grote huizen. En ineens besef je dan dat er staat: gij zult niet begeren uws naasten
huis.
De meeste huizen die te koop stonden gingen boven ons budget.
Verbouwen was geen optie; het huis was oud en scheef.
Ineens zag ik een voordelig huis in de krant; helemaal blij. Mijn man zei: dit kan niet kloppen. En ik zei: als de Heere dit nu voor ons op het oog heeft dan kán het toch voor ons zijn? Een telefoontje naar de makelaar leverde een grote teleurstelling op; de prijs in de krant was verkeerd.
Toen zagen we een bovenwoning voor ‘weinig’ geld; boven een winkel. Erg veel ruimte; maar geen tuin… Niet echt ideaal met kinderen, maar de ruimte binnen compenseerde dat wel wat; en tegenover het huis was een school met een groot plein. Zou dat het dan zijn? We maakten een afspraak om te gaan kijken.
’s Middags trouwde er een vriendin. De dominee preekte over de tekst; De eeuwige God zij u een woning. In de preek ging het ook over onze aardse woningen; dat de Heere daarin wilde voorzien. De dominee haalde de tekst aan uit Handelingen: Bescheiden hebbende de bepalingen uwer woningen.
Dat gaf vertrouwen! De Heere zou voorzien in woonruimte. Ik mocht het vast geloven.
Na de dienst belde de makelaar af; het huis was verkocht. Dat was slikken…Ik kon het niet begrijpen; had ik me vergist?
Maar, zei hij; ik heb iets anders vandaag in de verkoop gekregen; daar kunnen we meteen gaan kijken.
Het huis was van een ouder echtpaar die onverwachts naar een verzorgingshuis ging. Ze wilden er graag snel van af, we mochten het ‘voordelig’ hebben. Royaal huis; 7 slaapkamers.
De makelaar maakte een rekensommetje en ook wat we voor ons eigen huis konden krijgen. Eigenlijk was er 20.000 gulden tekort. Ik kon eigenlijk niet geloven dat dit dan van de Heere zou zijn; als dat zo was zouden we toch geen 20.000 gulden tekort hebben? We zetten ons eigen huis te koop; het was echt een gebedszaak. Binnen 3 dagen verkochten we ons huis; 20 000 gulden meer dan de makelaar voorgerekend had….
Dan ben je zo verwonderd! De Heere zorgt inderdaad ook voor slaapkamers!
Kort daarna waren we 12,5 jaar getrouwd; van onze vrienden kregen we een bord voor op de gevel: Rehoboth.
En dat bord hangt er nog steeds; de Heere heeft ruimte gemaakt!