Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?
Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]
Twee flesjes Orchidee handzeep, voor de prijs van 1. Bij onze zaanse grootgrutter. 

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mara schreef:Twee flesjes Orchidee handzeep, voor de prijs van 1. Bij onze zaanse grootgrutter.

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Een nieuwe winterjas, mijn rits begaf het, een nieuwe inzetten kostte net zoveel als deze jas.
Een lange zwart/witte ruiten.
Ik kan weer vooruit.
Ik kan weer vooruit.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Ja bizar he, dat repareren vaak meer kost dan nieuw.samanthi schreef:Een nieuwe winterjas, mijn rits begaf het, een nieuwe inzetten kostte net zoveel als deze jas.
Ik kan weer vooruit.
Voor een ritsvervanging in spijkerbroek en dikke mantelstof of waxjas, heb je een goede naaimachine nodig.
Ik heb laatst geprobeerd een sok te stoppen, maar dat ging gewoon niet, het weefsel kon het niet eens aan.
Ik vraag me af waar je nog stopwol kunt kopen, ik heb nog een naaimandje van mijn moeder, maar eens raakt dit ook leeg.
Zaterdag dikke wol gekocht bij de geel/blauwe winkel, dochter is meteen begonnen en kant zonet haar laatste steek af.
Ik heb ook nog een klein voorraadje stopwol, maar zou niet weten waar je het kon kopen.Mara schreef:
Ja bizar he, dat repareren vaak meer kost dan nieuw.
Voor een ritsvervanging in spijkerbroek en dikke mantelstof of waxjas, heb je een goede naaimachine nodig.
Ik heb laatst geprobeerd een sok te stoppen, maar dat ging gewoon niet, het weefsel kon het niet eens aan.
Ik vraag me af waar je nog stopwol kunt kopen, ik heb nog een naaimandje van mijn moeder, maar eens raakt dit ook leeg.
Zaterdag dikke wol gekocht bij de geel/blauwe winkel, dochter is meteen begonnen en kant zonet haar laatste steek af.
ritsen in een jas of spijkerbroek is haast gaan doen, je moet het er ook nog eens zonderkleerscgeuren uit krijgen,
een jeans naald breekt denk ik ook omdat het nogal wat laagjes geeft.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Brazieltabak en Vorstenlandentabak. Om snuif van te malen. Van 2 ambachtelijke sigarenfabriekjes onder de rivieren. Met respect dat ze zich nog met enkele gemotiveerde medewerkers staande houden.
Bezorgd door De Oude Tijd in Utrecht, een bezoek is mij in dit winter seizoen even te veel.
Bezorgd door De Oude Tijd in Utrecht, een bezoek is mij in dit winter seizoen even te veel.
Dankjewel!
Amish kookboeken

Dan verwachten wij wel wat receptjes natuurlijk Helma. 

Het is zó leuk. Ik had pas in Canada al wat recepten overgeschreven, maar nu zag ik bij mijn moeder de boeken staan en kreeg ik ze.Mara schreef:Dan verwachten wij wel wat receptjes natuurlijk Helma.
Allemaal basis ingrediënten.
A.s. dinsdag moet ik trakteren op de Vrouwenmorgen; dus ik ben al wat tasty treats aan het uitzoeken.
Handige recepten van baksels die je in (12-24-36) stukken kan snijden.
Maar ook andere handige recepten; ik maak sinds kort zelf chilisaus. Héérlijk!
Ook pepperjelly is erg lekker

Wat is nu de insteek, eenvoudige basisrecepten, zonder bijzondere ingrediënten?helma schreef:Het is zó leuk. Ik had pas in Canada al wat recepten overgeschreven, maar nu zag ik bij mijn moeder de boeken staan en kreeg ik ze.Mara schreef:Dan verwachten wij wel wat receptjes natuurlijk Helma.
A.s. dinsdag moet ik trakteren op de Vrouwenmorgen; dus ik ben al wat tasty treats aan het uitzoeken.
Ik maak me er zo'n voorstelling van dat het een soort degelijke plattelandsrecepten zijn.

Lazy Womens Cake
2 cup sugar
1 cup oil
2 cup water
1 teaspoon salt
2 teaspoon baking soda
4 Tablespoon cocoa
1 Tablespoon vanilla
2 Tablespoon vinegar
3 cup flour
Combine all ingredients and mix well. Bake at 350 until toothpick comes out clean.
This eggless chocolate cake is an Amish recipe that's super easy to whip up. Lazy Woman's Cake is made by busy Amish women when they don't have time to fuss over a complicated recipe. All the ingredients are mixed together in one bowl and baked for 30 minutes.

2 cup sugar
1 cup oil
2 cup water
1 teaspoon salt
2 teaspoon baking soda
4 Tablespoon cocoa
1 Tablespoon vanilla
2 Tablespoon vinegar
3 cup flour
Combine all ingredients and mix well. Bake at 350 until toothpick comes out clean.
This eggless chocolate cake is an Amish recipe that's super easy to whip up. Lazy Woman's Cake is made by busy Amish women when they don't have time to fuss over a complicated recipe. All the ingredients are mixed together in one bowl and baked for 30 minutes.
-
Mara's vraag is eigenlijk ook mijn vraag. Wat is precies het eigene van de Amish' keuken? Waarin verschilt dit kookboek van (om maar twee willekeurige keukens te noemen) een Amerikaans kookboek of van een Italiaans kookboek?Mara schreef:Wat is nu de insteek, eenvoudige basisrecepten, zonder bijzondere ingrediënten?helma schreef:Het is zó leuk. Ik had pas in Canada al wat recepten overgeschreven, maar nu zag ik bij mijn moeder de boeken staan en kreeg ik ze.Mara schreef:Dan verwachten wij wel wat receptjes natuurlijk Helma.
Ik maak me er zo'n voorstelling van dat het een soort degelijke plattelandsrecepten zijn.