Wat doen we vandaag?

Orchidee

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Orchidee »

Ik blijf bewust NIET op, ik had daar altijd zo'n hekel aan dat m'n moeder voor het raam stond te wachten (in het donker :8| )
En dan te horen krijgen dat het mijn schuld was dat ze nog stond te wachten en niet kon slapen (was voor m'n 20e altijd verplicht 22 u thuis en tot m'n 26e om uiterlijk 23u)
Bij al m'n broers deed ze het ook, maar die hadden er meestal lak aan en ik gaf ze van binnen nog gelijk ook! :blush
Sorry, niet denigrerend bedoeld tegenover m'n ouders maar zoiets kan heel lang "doorwerken". :?
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
DDD

Bericht door DDD »

Het is maar net hoe je opblijft. Wat Mara schrijft, vind ik wel sympathiek overkomen, maar mensen die zielig zitten te doen, zijn enkel aan het manipuleren. Het lijkt me niet prettig om ouders te hebben die zelf nog niet volwassen zijn.
Mara

Bericht door Mara »

Orchidee schreef:Ik blijf bewust NIET op, ik had daar altijd zo'n hekel aan dat m'n moeder voor het raam stond te wachten (in het donker :8| )
En dan te horen krijgen dat het mijn schuld was dat ze nog stond te wachten en niet kon slapen (was voor m'n 20e altijd verplicht 22 u thuis en tot m'n 26e om uiterlijk 23u)
Bij al m'n broers deed ze het ook, maar die hadden er meestal lak aan en ik gaf ze van binnen nog gelijk ook! :blush
Sorry, niet denigrerend bedoeld tegenover m'n ouders maar zoiets kan heel lang "doorwerken". :?
Orch, ik blijf allen op als dit kan en gewenst wordt!
Natuurlijk sta ik niet als een wit spook achter de voordeur.
Als ik een appje krijg met de tekst, mam ik hoop over een half uur er te zijn, blijf ik even wachten. Soms kletsen we wat, soms ga ik daarna meteen naar bed.
We doen nu net hier of het vanzelfsprekend is als je kind elke dag weer gezond thuiskomt.
Terwijl ik een paar keer van dichtbij heb meegemaakt dat de politie aan de deur kwam bij ouders.

Als ze de deur uit zijn, of op vakantie, kan ik het loslten hoor.
Maar ik moet er persoonlijk niet aan denken dat je tig keer gebeld moet worden om je wakker te maken terwijl je kind ergens staat met pech, een ongeluk of nog iets ergers. En op een forum ken je elkaars persoonlijke omstandigheden niet, sommigen kunnen zich blijkbaar moeilijk inleven dat we niet allemaal kerngezonde kinderen hebben. Buiten dat, het is geleend goed en wat mij betreft koester ik de band die ik met ieder van hen heb en dat is met elk kind anders!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
huisman

Bericht door huisman »

Luther schreef:
Mara schreef:
parel schreef:Als ik eerlijk ben: ik ben 20 en woon nog thuis. Regelmatig kom ook rond of na twaalven thuis. Maar ik zou het beslist niet leuk vinden als mijn ouders me opwachtten. Dat doen ze dan ook niet.
Ik doe het doordeweeks als ze ergens naar toe zijn, ook niet. Dan laat ik wel altijd een lamp in de gang en eentje in de kamer branden.
Maar gisteravond kwam er eentje na een lange dag, van ver, thuis en wil dan zijn verhaal kwijt. Het was heel slecht op de weg ook. En s aonds laat heb ik vaak de fijnste gesprekken met ze. De oudste, inmiddels de deur uit, kijkt hier nog met blijdschap op terug, zei hij laatst tot mijn verrassing.

Ik begrijp niet waarom er negatief over wordt gedaan.
Je bent toch niet moeder voor 8 uur per dag?
Nee, maar je hebt je slaap en rust hard nodig!
Bovendien is niet iedereen zo, dat-ie gelijk een verhaal kwijt moet.
Onze kinderen waren/zijn nooit later thuis dan 24:00 (op de politiezoon na dan maar die is inmiddels happily married) Wij gaan zelf altijd later naar bed dus wij zien ze nog even.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Straks naar de huisarts, een tussendoor onderzoek.
Hoop dat het goed mag zijn, maar geeft wel weer wat spanning.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Mara

Bericht door Mara »

-DIA- schreef:Straks naar de huisarts, een tussendoor onderzoek.
Ja, heel begrijpelijk DIA. Sterkte, hopelijk krijg je weer eens positief nieuws.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Mara schreef:
Ja, heel begrijpelijk DIA. Sterkte, hopelijk krijg je weer eens positief nieuws.
Ik ben net terug, een en ander onderzocht, maar omdat de pufjes niet hielpen heb ik nu voor de
vierde maal andere pufjes voorgeschreven. Verder is me geadviseerd om voor mijn stem een afspraak
te maken met een logopedist. Maar het bezwaar is dat die onbetaalbaar is, want logopedie wordt
niet vergoed.
Mara

Bericht door Mara »

-DIA- schreef:
Mara schreef:
Ik ben net terug, een en ander onderzocht, maar omdat de pufjes niet hielpen heb ik nu voor de
vierde maal andere pufjes voorgeschreven. Verder is me geadviseerd om voor mijn stem een afspraak
te maken met een logopedist. Maar het bezwaar is dat die onbetaalbaar is, want logopedie wordt
niet vergoed.
Misschien is het goed om een afspraak bij je apotheek te maken, voor controle van gebruik van de puffjes.
Uit onderzoek is gebleven dat sommige gebruikers verkeerd inhaleren, verkeerde techniek gebruiken, of een verkeerde
soort inhalatie krijgen voorgeschreven.
Dan komt het medicijn niet diep genoeg in de longen.
Als je last hebt van je stem, kan het bijvoorbeeld ook komen door die medicatie, direct na inhalatie 3 a 4 keer gorgelen met schoon water, uitspugen en daarna nog een paar slokjes water drinken.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Mara schreef:
-DIA- schreef:
Mara schreef:
niet vergoed.
Misschien is het goed om een afspraak bij je apotheek te maken, voor controle van gebruik van de puffjes.
Uit onderzoek is gebleven dat sommige gebruikers verkeerd inhaleren, verkeerde techniek gebruiken, of een verkeerde
soort inhalatie krijgen voorgeschreven.
Dan komt het medicijn niet diep genoeg in de longen.
Als je last hebt van je stem, kan het bijvoorbeeld ook komen door die medicatie, direct na inhalatie 3 a 4 keer gorgelen met schoon water, uitspugen en daarna nog een paar slokjes water drinken.
Ik hen daar al 'lessen in gehad' in een van de 'bijzalen' van de Apotheek. :)
Mijn bovenbuurman had ook last van zijn stembanden door verkeerd inhaleren.
Maar volgens de dokter ligt het daar niet aan
helma

Bericht door helma »

Vandaag jarig. En begrafenis van een nicht. Een moeder van een gezin die na een lange periode van ziek zijn stierf.
En het was goed erbij te zijn vandaag. Bijzondere dag zo.
Mara

Bericht door Mara »

helma schreef:Vandaag jarig. En begrafenis van een nicht. Een moeder van een gezin die na een lange periode van ziek zijn stierf.
Dat geloof ik Helma!
-DIA-

Bericht door -DIA- »

helma schreef:Vandaag jarig. En begrafenis van een nicht. Een moeder van een gezin die na een lange periode van ziek zijn stierf.
Van harte gefeliciteerd en tevens gecondoleerd.
Lassie

Bericht door Lassie »

Lijkt me idd. dubbel. Heb je haar goed gekend?

Wij doen het vandaag rustig aan. Lekker in de keuken koekjes/cake bakken en wat boodschapjes doen bij oa. de Landwinkel waar kinderen bij de koeien mogen kijken en ze hebben een kleine speeltuin.
helma

Bericht door helma »

Lassie schreef:Lijkt me idd. dubbel. Heb je haar goed gekend?
Ze was iets jonger dan ik; als kind kwamen we wel bij elkaar. Laatste jaren spraken we elkaar af en toe.
helma

Bericht door helma »

Zou vandaag met mijn ouders dagje op (familie)bezoek gaan in Zeeland.
Vanwege het weer ging het niet door.

Nu kon ik vanmiddag naar het Hoornbeeck College; een presentatie van eindopdracht van een van de dochters.
Mooi staaltje werk gezien!
(ik spreek liever niet in termen van 'trots'; maar vanmiddag voelde ik me toch errug dankbaar voor deze dochter!!)
Plaats reactie