Vlag uit op 1 juni

Jelle

Bericht door Jelle »

Vandaag hoorde ik een vrouw op de radio die zei: "waarom moet nederland meedoen met de europese unie en instemmen met de grondwet van deze unie? Men kan makkelijk zonder, men behoeft geen lid te zijn van de E.U. Kijk eens naar Zwitserland, geen lid, maar alls loopt prima in dat land, idem dito met Monaco. Ook zelf standig en goed functionerend.

Tevens democratie houd in dat ieder zijn mening mag hebben en zeggen. Alleen met de grondwet worden we nu verplicht om allemaal ja te stemmen. Is het democraties om de nee zeggers nu in het verdomhoekje te gaan zetten.
De reacties van de regering en anderen is bijzonder ONDEMECRATIES, democraties is als men elkaar zijn mening laat hebben.
aorta

Bericht door aorta »

Deze regering schrijft zelf een referendum uit. Hierin wordt het volk geraadpleegd over voor of tegen. Maar je mag vooral niet tegen zijn. Waarom raadpleeg je het volk dan?
Jelle

Bericht door Jelle »

Oorspronkelijk gepost door aorta
Deze regering schrijft zelf een referendum uit. Hierin wordt het volk geraadpleegd over voor of tegen. Maar je mag vooral niet tegen zijn. Waarom raadpleeg je het volk dan?
Kijk dat bedoel ik nu ook, je mag stemmen , als je maar voor stemt.
Zeer ondemocraties als men dan de nee stemmers verwijten gaat maken.
aorta

Bericht door aorta »

Oorspronkelijk gepost door Jelle
Kijk dat bedoel ik nu ook, je mag stemmen , als je maar voor stemt.
Zeer ondemocraties als men dan de nee stemmers verwijten gaat maken.
Ik ben nooit zo voor referenda geweest. Maar hier worden notoire voorstanders van het referendum met hun eigen stokpaardje om de oren geslagen.
David J

Bericht door David J »

Ik begrijp je niet. Van wie mag je niet tegenstemmen? De meeste bewindslieden hebben aangegeven voorstander te zijn van de Grondwet en ze geven allerlei (al dan niet terechte) argumenten daarvoor. Maar dat is toch totaal iets anders dan mensen verbieden tegen te stemmen? Democratisch (!) is juist dat je mensen de gelegenheid geeft tegen te stemmen, terwijl je zelf voor bent.
Unionist

Bericht door Unionist »

Toen begin jaren 90 een referendum in Denemarken ove rhet Verdrag van Maastricht uitliep op 51% NEE, riep heel Europa in koor: Wij laten ons niet ringeloren door 1% van de Deense bevolking. De trein moest doorgaan.

Iets dergelijks proef ik nu ook. Het dreigt op een NEE uit te draaien en men gaat zich in allerlei bochten wringen: Het moet een overuigend nee zijn van meer dan 60%, de opkomst moet meer zijn dan 30%, er is geen plan B dus nee-stemmen wordt een ramp (áls er geen plan-B is, is dat overigens geweldig kortzichtig), Er wordt ineens veel geld extra uitgerokken voor de JA-campagne (wat tegen de referendumwet is), argumenten worden steeds herhaald en er wordt niet ingegaan op argumenten uit het NEE-kamp. Ineens verschijnt er heel veel positief Europanieuws in de media. Niet opgevallen? Toppunt is zelfs meneer Bot die zegt dat je beter NIET kunt stemmen dan NEE.

Dat moet je bij de verkiezingen eens flikken. Zegt Bos: Mensen, als u van plan bent CDA te gaan stemmen, blijf dan thuis. Hup, opkomst omlaag. Wedden dat hij de hele politiek over zich heen krijgt?

Het optreden van dit kabinet getuigt zo onvoorstelbaar van een regentenmentaliteit. Wij weten wat goed voor u is! Zouden ze misschien ook eens echt willen luisteren naar wat onder het volk leeft?

Let ook wel dat dit de eeste keer is dat wij mogen meespreken over Europa. Nooit ofte nimmer is ons iets gevraagd en van alles is over ons heengekomen. Nu we voor het eerst wél iets mogen zeggen, is dit een reden voor veel kiezers om nu eindelijk eens te zeggen dat wat hen betreft de Europa-trein best iets langzamer mag rijden.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
refo

Bericht door refo »

Vanwege de geweldige opkomst die verwacht wordt heeft de regering besloten de stemburo's 2 dagen open te stellen.
Voor Ja-stemmers is dan 1 juni bestemd en voor de Nee-stemmers 2 juni. De uitslag wordt precies 2 juni om 0:00 uur bekend gemaakt.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
refo

Bericht door refo »

Plannetje van Bos:

Als we nee stemmen mogen we over anderhalf jaar nog een keer.

Stel: het wordt dan ja, mogen we dan anderhalf jaar later weer stemmen?

Dat vind ik nou zo waardeloos van die referenda. Het is zo kwasi allemaal. De Denen hebben tegen de euro gestemd en gelijk hadden ze. Binnenkort (?) mogen ze er weer iets over zeggen. Dan is misschien 50,02% voor. Denemareken erbij. Maar dan wordt er nooit meer gevraagd of ze wel terugwillen.

Alleen hierom moet het al gewoon 'nee' zijn. En moet het in NL meteen het laatste referendum zijn. Dat zal ook wel zo zijn. Zelfs D66 wordt hier niet goed van.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Billy

Bericht door Billy »

Zo!

Vanmorgen eerst de vlag uitgehangen !

De buren reageerden al verbaasd.. er is toch niemand jarig bij jullie ?:sne

Dus ff uitgelegd ... Helaas niet kunnen overtuigen om Nee te stemmen. ( tja.. met overtuigde Balkenende-fans is dat ook een hele klus.)

Maarree...

FF wel allemaal de vlag uithangen he!!
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Plaats reactie