Vlag uit op 1 juni
Kweenie, denk dat het wel eens goed is als de polletiek een lesje leert. Ze doen maar an. Dat zie je nu ook: er dreigt een nee en kijk ze eens draaien om er toch een ja uit te slepen.Oorspronkelijk gepost door David J
'k Weet niet... Er begint hier zo zachtjes aan een sfeertje te hangen van 'Hiep hoi, met z'n allen gezellig tegen de Grondwet'.
'Wij' tegen de 'polletiek'. Voel ik me erg onprettig bij.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Eindelijk David; de eerste die iets anders laat horen. (en Daphne, maar dat is weer iets anders :!).Oorspronkelijk gepost door David J
'k Weet niet... Er begint hier zo zachtjes aan een sfeertje te hangen van 'Hiep hoi, met z'n allen gezellig tegen de Grondwet'.
Dit kreeg ik via de mail:
Als de Europese regeringsleiders hun zin krijgen, krijgt Nederland in 2006 een Europese 'Grondwet'. Wat de voorstanders ook beweren, feit is dat Nederland opnieuw veel bevoegdheden en macht overdraagt aan Brussel.
Zeg maar gerust: aan Parijs en Berlijn. Want dát is gewoon de praktijk. Als het er echt op aan komt, zijn het landen als Frankrijk en Duitsland die in Europa de lakens uitdelen.
Feit is ook dat er met de Grondwet wéér een forse stap gezet wordt op weg naar één Europese staat. De EU krijgt een eigen minister van Buitenlandse Zaken en een vaste voorzitter, die moet gaan fungeren als een soort president. Het wachten is op de volgende ministers.
Om Den Haag en Brussel duidelijk te maken dat Nederland niet zit te wachten op een Europese Grondwet, worden alle burgers van Nederland opgeroepen op 1 juni de Nederlandse vlag uit te hangen. Met dit nationale symbool bij uitstek kan Nederland ook buiten het stemlokaal laten zien dat zij niet méér zelfstandigheid wil afgeven aan Europa.
Voor de SGP-Jongeren vind ik dit heel zwak klinken. Als dit het enige argument is... Eerlijk gezegd ben ik helemaal niet zo nationalistisch. Het enige waar wij goed in zijn is als één van de eerste landen de abortus/euthenasie op de kaart te zetten. Ik weet genoeg argumenten tegen de grondwet, en als ik mocht stemmen zou dat waarschijnlijk tegen zijn, maar ik vind dit maar een beetje mager en populistisch klinken. Maar misschien komt dat ook omdat het alle inwoners van Nederland moet aanspreken, dan moeten we natuurlijk niet al te moeilijke argumenten gebruiken...
- ndonselaar
- Contacteer:
Er zijn voor mij een aantal redenen om tegen deze grondwet te stemmen. Één van deze is de minachting van de sommige politici. Deze zijn, ook na 2002, nog steeds niet wakker geschud. Ze denken echt dat zij de benodigde kennis hebben. De elitaire stakkers. Dat is één.
De tweede reden is dat ik hoop dat een eventuele afwijzing een remmende werking heeft op de doordenderende trein van de uitbreiding. Natuurlijk is een gezonde EU voor iedereen goed, ook voor Nederland, maar ik heb het idee dat sommige lidstaten in een versneld tempo worden toegelaten, puur alleen omdat sommige leiders politiek succes nodig hebben. Doe het toch rustig aan. Waar een snelle uitbreiding toe kan leiden, moeten we maar vragen aan Duitsland. Daar plukt men nog steeds de vruchten van de samensmelting van oost en west.
De derde reden is het ontbreken van enige verwijzing naar het christendom in deze grondwet. Iedere burger die zijn reis start in Noorwegen en eindigt in Gribaltar moet concluderen dat deze landen hun wortels hebben in het christendom. Ontkenning van deze wortels doet voor mij haast ideologisch aan.
De vierde reden is de zeer recente afwijzing van een Italiaans commisaris. Als dit een teken is van het democratisch gehalte van deze EU dan vrees ik voor een totalitaire staat die zijn fundament vind in de neo-liberale ideologie.
Misschien zijn er nog wel meer redenen, maar voor zijn het er genoeg.
De tweede reden is dat ik hoop dat een eventuele afwijzing een remmende werking heeft op de doordenderende trein van de uitbreiding. Natuurlijk is een gezonde EU voor iedereen goed, ook voor Nederland, maar ik heb het idee dat sommige lidstaten in een versneld tempo worden toegelaten, puur alleen omdat sommige leiders politiek succes nodig hebben. Doe het toch rustig aan. Waar een snelle uitbreiding toe kan leiden, moeten we maar vragen aan Duitsland. Daar plukt men nog steeds de vruchten van de samensmelting van oost en west.
De derde reden is het ontbreken van enige verwijzing naar het christendom in deze grondwet. Iedere burger die zijn reis start in Noorwegen en eindigt in Gribaltar moet concluderen dat deze landen hun wortels hebben in het christendom. Ontkenning van deze wortels doet voor mij haast ideologisch aan.
De vierde reden is de zeer recente afwijzing van een Italiaans commisaris. Als dit een teken is van het democratisch gehalte van deze EU dan vrees ik voor een totalitaire staat die zijn fundament vind in de neo-liberale ideologie.
Misschien zijn er nog wel meer redenen, maar voor zijn het er genoeg.
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
Daarvoor moeten wij toch bij de "vleesnochvis"-ChristenUnie zijn...Oorspronkelijk gepost door Jongere
Mee eens nd;
waarom komen de SGP-jongeren met zo ontzettend weinig op de proppen. Zeg dit tegen de Nederlandse bevolking!
Ach ja, ik ga niet voor Nederlandse onafhankelijkheid vlaggen, daarvoor geloof ik te weinig (beter gezegd: helemaal niet) in de christelijkheid van de Nederlandse staat en haar regeerders. Wél ga ik tegen stemmen, omdat vóórstemmen waarschijnlijk nog meer onchristelijkheid met zich meebrengt.
Wat we kiezen, Nederlandse of EU wetten, het is beide loose-situatie...
Wat we kiezen, Nederlandse of EU wetten, het is beide loose-situatie...
Vlag Europa uit

Als de Europese regeringsleiders hun zin krijgen, krijgt Nederland in 2006 een Europese 'Grondwet'. Wat de voorstanders ook beweren, feit is dat Nederland opnieuw veel bevoegdheden en macht overdraagt aan Brussel.
Zeg maar gerust: aan Parijs en Berlijn. Want dát is gewoon de praktijk. Als het er echt op aan komt, zijn het landen als Frankrijk en Duitsland die in Europa de lakens uitdelen.
Feit is ook dat er met de Grondwet wéér een forse stap gezet wordt op weg naar één Europese staat. De EU krijgt een eigen minister van Buitenlandse Zaken en een vaste voorzitter, die moet gaan fungeren als een soort president. Het wachten is op de volgende ministers.
Om Den Haag en Brussel duidelijk te maken dat Nederland niet zit te wachten op een Europese Grondwet, worden alle burgers van Nederland opgeroepen op 1 juni de Nederlandse vlag uit te hangen. Met dit nationale symbool bij uitstek kan Nederland ook buiten het stemlokaal laten zien dat zij niet méér zelfstandigheid wil afgeven aan Europa.
Geef jouw tegenstem kleur met het uithangen van de Nederlandse vlag op 1 juni!
Meer info: www.sgpj.nl

Deze posting stond toch al aan het begin? Mét vlaggetje, trouwens! 

Oorspronkelijk gepost door SGP-GOUDA
Vlag Europa uit
Mogen ze, alsjeblieft? SGP en CU (-Jongeren) doen er toch ook alles aan om er een 'nee' uit te slepen? En wat bedoel je me 'een lesje leren'? En hoezo 'doen ze maar an'? Doe niet zo demagogisch.Oorspronkelijk gepost door UnionistKweenie, denk dat het wel eens goed is als de polletiek een lesje leert. Ze doen maar an. Dat zie je nu ook: er dreigt een nee en kijk ze eens draaien om er toch een ja uit te slepen.Oorspronkelijk gepost door David J
Ik moet wel lachen, als je langs verkiezingsborden rijdt/loopt/fiets/schaatst/skate/driewielerd/kruipt zie je teksten als:
Weet waar je JA tegen zegt
Dan denk ik... :t:t:t:t:pu ga ik ja zeggen dan uberhaubt?! Het is alleen maar 'stem voor de grondwet!' ik heb nog geen enkel aanplak biljet gezien welk zegt: Doe mee zeg nee!
Ik vrees dat als er op 1 juni massaal NEE wordt gezegd... dat men zich dan toch in allerlei bochten zal wringen en er dan toch een twijfelgevalletje van maakt (en JA doen :ha:ha:ha)
Weet waar je JA tegen zegt
Dan denk ik... :t:t:t:t:pu ga ik ja zeggen dan uberhaubt?! Het is alleen maar 'stem voor de grondwet!' ik heb nog geen enkel aanplak biljet gezien welk zegt: Doe mee zeg nee!
Ik vrees dat als er op 1 juni massaal NEE wordt gezegd... dat men zich dan toch in allerlei bochten zal wringen en er dan toch een twijfelgevalletje van maakt (en JA doen :ha:ha:ha)
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."