Welk boek ben jij nu aan het lezen?
Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]
Mary Shelley's "Frankenstein". Onder het motto "sommige klassiekers moet je gelezen hebben" ook al denk je dat je het niet veel gaat vinden omdat het genre je niet aanstaat. Tot nu toe geniet ik echter met volle teugen van de taal en de beschrijvingen van karakters in het boek. Het geeft wel wat te denken.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Helemaal met je eens, Parsifal, ik vond dat ook een verrassend goed boek, net zoals "Dracula" van Bram Stoker trouwens. Beide klassiekers zijn net even anders dan je zou verwachten op grond van de "populaire" overlevering.
Ben nu zelf "Het lot van de familie Meijer" van Charles Lewinsky aan het lezen. Een heel ander genre, maar zeker ook een aanrader.
Ben nu zelf "Het lot van de familie Meijer" van Charles Lewinsky aan het lezen. Een heel ander genre, maar zeker ook een aanrader.
Logisch-reformatorisch meubelconsulent -- bij 500 berichten houd ik het hier echt helemaal voor gezien, en dan kom ik de dag daarop weer terug op het forum
- Dodo
Voor de leeskring hebben we Alleen op de wereld gelezen, van Hector Malot.
Stuk voor stuk hebben we er van genoten, het is echt een fijne klassieker. Bijna iedereen had het als kind al gelezen maar had er opnieuw veel genoegen aan beleefd.
Stuk voor stuk hebben we er van genoten, het is echt een fijne klassieker. Bijna iedereen had het als kind al gelezen maar had er opnieuw veel genoegen aan beleefd.
Ha! Die staat in mijn kinderboekenkast bij die geweldig mooie uitvoeringen van Lekturama oid. In ieder geval zijn dat allemaal klassiekers, groot formaat, met prachtige illustraties. Ik ga de hele stapel zo maar eens naar beneden halen.Dodo schreef:Voor de leeskring hebben we Alleen op de wereld gelezen, van Hector Malot.
Na een Diet-Kramer-periode (eigenlijk vind ik dat maar zeer matige boeken, allemaal van die sterke karakters (hoezo sterk?) in dramatische omstandigheden. Roeland Westwout vond ik nog het leukst om te lezen.) begon ik aan mijn collectie van Hella Haasse. Dat beviel beter, maar ik ben na Kleren maken de vrouw (is eigenlijk geen 'echte Haasse') en Oeroeg even toe aan wat anders tussendoor.
Soms doe je verrassende vondsten in je eigen boekenkast!

Heb jij een walk in bookcloset dan?Posthoorn schreef:Soms doe je verrassende vondsten in je eigen boekenkast!

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Eh...?Mara schreef:Heb jij een walk in bookcloset dan?Posthoorn schreef:Soms doe je verrassende vondsten in je eigen boekenkast!
Een kamertje met inbouwkast, maar dan met duizenden boeken.Posthoorn schreef:Eh...?Mara schreef:Heb jij een walk in bookcloset dan?Posthoorn schreef:Soms doe je verrassende vondsten in je eigen boekenkast!
Zoiets
Hoe kom jij aan een foto van mijn zolder?

John Warburton
Weldadigheden van een Verbonds-God.
dienaar van het Evangelie te Trowbridge
alsmede een beschrijving van zijn laatste levensdagen
uit het Engels vertaald door D. Schot te Tholen
Tiende druk
Den Hertog BV - Houten
Weldadigheden van een Verbonds-God.
dienaar van het Evangelie te Trowbridge
alsmede een beschrijving van zijn laatste levensdagen
uit het Engels vertaald door D. Schot te Tholen
Tiende druk
Den Hertog BV - Houten
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Dat was deze toch?refo schreef:Hoe kom jij aan een foto van mijn zolder?

Nee, volgens mij ben je even in de war met de kantine van het HeinekencomplexMara schreef:Dat was deze toch?refo schreef:Hoe kom jij aan een foto van mijn zolder?
![]()

© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Ontopic maar weer.
Ben aan het bladeren in een digitale scan van Historia Naturalis Brasiliae een prachtig boekwerk - de tekst in Latijn helaas - geschreven en getekend door de Hollanders die 18 jaar een kolonie in Brazilië hadden.
https://archive.org/details/marcgrave
https://archive.org/details/marcgrave
Gisteravond weer eens in dit boek gelezen en gekeken...wat kun je je helemaal verliezen in de schilderijen van de gouden eeuw.

Een tijd naar dit schilderij zitten kijken:Nicolaes Maes - Oude vrouw in gebed. Hangt in het Rijksmuseum. Prachtig prachtig prachtig prachtig echt geweldig (sorry maar ik ben een beetje enthousiast als het over de schilderkunst gaat.)

Een tijd naar dit schilderij zitten kijken:Nicolaes Maes - Oude vrouw in gebed. Hangt in het Rijksmuseum. Prachtig prachtig prachtig prachtig echt geweldig (sorry maar ik ben een beetje enthousiast als het over de schilderkunst gaat.)

Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.