Als er nu verkiezingen zijn, wie stemt u dan, en waarom?

arend

Bericht door arend »

Geen SGP stemmen? ach, zo enorm zijn de verschillen tussen SGP en CU nu ook weer niet. Maar als je het weten wilt:

* " Ik ben een vreemdeling geweest en gij hebt Mij niet gehuisvest, naakt en gij hebt Mij niet gekleed, ziek en in de gevangenis en gij hebt Mij niet bezocht." -> Het standpunt mbt asielzoekers en vreemdelingen van de SGP is mij te hard

* "26 En God zeide: Laat Ons mensen maken naar ons beeld, als onze gelijkenis, opdat zij heersen over de vissen der zee en over het gevogelte des hemels en over het vee en over de gehele aarde en over al het kruipend gedierte, dat op de aarde kruipt. " -> Het defensieve landbouwbeleid van de SGP is volgens mij vanwege het opgelegde Rentmeesterschap voor zowel natuur (bescherming dieronvriendelijke industrie) als medemens (handelsbelemmeringen met derde wereldlanden) niet te rijmen met God's Woord

* "Toen zeide Hij tot hen: Geeft dan de keizer wat des keizers is, en Gode wat Gods is." ; -> Het Theocratische gedachtengoed van de SGP is niet het mijne

* "Ook was daar Hanna, een profetes, een dochter van Fanuël, uit de stam Aser. " -> Het vrouwenstandpunt van de SGP is imo niet overeenkomstig de Schrift.

Gelukkig zijn er ook heel veel redenen om wél op de SGP te stemmen, bijvoorbeeld:
* het heldere en omonwonden getuigenis van mensen als Van der Vlies
* het radicale abortus- en euthanasiestandpunt
* de grondslag in het Woord van God in de normen- en waardendiscussies
etc.
Toeschouwer

Bericht door Toeschouwer »

Ik zou niet stemmen
Adorote

Bericht door Adorote »

Een echte Christen wil niets met deze politiek te maken hebben en de partijen in Nederland niet.

Weet dat elke partij maar dan ook elke partij ,schuldig is een het verval van dit land.
Lambertus

Bericht door Lambertus »

reden omgeen SGP te stemmen ?

Nou ja de eerste voor mij perssonlijk hoef ik niet te vermelden denk ik :)

2e de partij is en blijft te klein om ook maar iets in de pap te kunnen brokkelen

CU twijfelde ik over maar ook die is te klein zelfs als heel Christelijk nederland erop zou stemmen is en blijft ze te klein en strookt niet helemaal met hetgeen hoe ik denk

CDA heeft gigantisch voor mij afgedaan !!

Dus ik hoop een boemerang effect een gigantische groei van een partij die wel durtf om zijn b....open te doen dus Wilders is bij mij nu de keuze Ookal ben ik niet met alles eens maar als ik toch zou stemmen (let op zou stemmen!! dan inderdaad ......

Maar de kans is ook heel groot dat deze jongen helemaal niet stemt
MS

Bericht door MS »

SGP stemmer, ben ik het toch het meest mee eens.

Een makkelijk argument is er eentje die ik eerder zag:

Alleen al om de getuigenis van Van der Vlies!!
Unionist

Bericht door Unionist »

Oorspronkelijk gepost door Lambertus
reden omgeen SGP te stemmen ?

Nou ja de eerste voor mij perssonlijk hoef ik niet te vermelden denk ik :)

2e de partij is en blijft te klein om ook maar iets in de pap te kunnen brokkelen

CU twijfelde ik over maar ook die is te klein zelfs als heel Christelijk nederland erop zou stemmen is en blijft ze te klein en strookt niet helemaal met hetgeen hoe ik denk

CDA heeft gigantisch voor mij afgedaan !!

Dus ik hoop een boemerang effect een gigantische groei van een partij die wel durtf om zijn b....open te doen dus Wilders is bij mij nu de keuze Ookal ben ik niet met alles eens maar als ik toch zou stemmen (let op zou stemmen!! dan inderdaad ......

Maar de kans is ook heel groot dat deze jongen helemaal niet stemt
Wilders heeft nog geen stem gehaald op eigen kracht.

De SGP 2 zetels en de CU 3 zetels

Wie is er hier te klein?
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Billy

Bericht door Billy »

zit nog in een spagaat.

daarom nu op DIT moment SGP!

maar wacht vol spanning het programma af van de nieuwe conservatieve partij ( en di heet niet LIJST WILDERS....)
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Lambertus

Bericht door Lambertus »

unionist

let maar op tegen de tijd dat er verkiezingen zijn ziet het er heel anders uit

en mischien stem ik wel hlemaal niet en win ik de lotto en koop een huis in Rome

IBM heeft ook daar zijn affiliates ! :bo
Unionist

Bericht door Unionist »

Oorspronkelijk gepost door Lambertus
unionist

let maar op tegen de tijd dat er verkiezingen zijn ziet het er heel anders uit

en mischien stem ik wel hlemaal niet en win ik de lotto en koop een huis in Rome

IBM heeft ook daar zijn affiliates ! :bo
Kun je lekker Berlusconi stemmen...
Barryvrouw

Bericht door Barryvrouw »

Oorspronkelijk gepost door Billy
zit nog in een spagaat.

daarom nu op DIT moment SGP!

maar wacht vol spanning het programma af van de nieuwe conservatieve partij ( en di heet niet LIJST WILDERS....)
Naam maakt niet uit, maar combinatie wel.

Wilders, Nawijn en Spruyt.......

Ik zie het niet zitten....
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Ik stem altijd SGP.
Maar Geert's spijkertaal spreekt me wel aan. Het kabinet praat veel, produceert veel papieren plannen en doet in de praktijk helaas bitter en bitter weinig. De grenzen blijven open voor niet-westerse allochtonen, de moskeeën zijn niet gesloten, de radicale imams zijn niet uitgezet, de 150 radicalen die vrij op straat rondlopen zijn niet gearresteerd, radicale internetsites zijn niet of nauwelijks uit de lucht gehaald, en de straatterreur wordt niet daadkrachtig aangepakt. Een hele dikke onvoldoende voor dit kabinet en deze bewindslieden! Dat de heer Van Aartsen toch tevreden is met deze dooie mussen van het kabinet, is eigenlijk alleen te verklaren uit het feit dat hij zich in het novemberdebat politiek enigszins in de nesten heeft gewerkt door de heer Remkes min of meer de wacht aan te zeggen en onder curatele te stellen, en dat vandaag niet durft waar te maken en schielijk als quasi-tevreden mens de aftocht moet blazen.

Ik zal wel niet op hem stemmen hoor.
Hij nog weinig gezegd hoe zijn beleid er verder uitziet. Dat zal wel minder zijn.
I.i.g. met het CDA eruit gewerkt worden. Prutsers dat het zijn.

Ik ben benieuwd naar de partij waar Billy het over heeft.

Matthijs
Unionist

Bericht door Unionist »

Oorspronkelijk gepost door Matthijs

I.i.g. met het CDA eruit gewerkt worden. Prutsers dat het zijn.
JAAAAAAAAAAAAAAAA Paars weer terug!!!
Unionist

Bericht door Unionist »

Oorspronkelijk gepost door Unionist

Wat punt a betreft, neigde ik altijd meer naar het SGP-standpunt. Daarbij teken ik wel aan dat dat standpunt helemaal niet vastomlijnd is. Behoudens de uiterst rechtse vleugel, durft nietmand de vraag: Wat gaat de SGP doen als zij aan de macht komt? rechtstreeks te beantwoorden.
Even naar aanleiding van bovenstaande: Lees dit eens. Goed artikel.
Mariken

Bericht door Mariken »

Ik stem sp.
Egbert

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door Mariken
Ik stem sp.
Jammer maar hiermee maak je je voor mij i.i.g. ongeloofwaardig in welke discussie dan ook, dit afgezien van de [heel] zwakke symphatie ik soms heb voor bepaalde standpunten van Marijnissen cs.
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Plaats reactie