Hoe hypocriet is links
Hoe hypocriet is links
Als je nu leest dat Paul Rosenmoller even 75000 euri opstrijkt voor 1 dag werken in de week.
Altijd een grote mond gehad over die zakkenvullers, maar nu ze hem zo'n worst voorhangen pakt ie hem met beide handen aan.
Kortom. Links is hypocriet.
Altijd een grote mond gehad over die zakkenvullers, maar nu ze hem zo'n worst voorhangen pakt ie hem met beide handen aan.
't Zelfde als bij Jack Spijkerman. Het is makkelijk links te zijn als je arm bent en blijft, maar als het grote geld lokt...
Maar goed, rechtse graaiers komen er misschien eerlijk voor uit, maar het blijven ook graaiers.
[Aangepast op 3/5/05 door Unionist]
Maar goed, rechtse graaiers komen er misschien eerlijk voor uit, maar het blijven ook graaiers.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Natuurlijk. Graaiers blijven graaiersOorspronkelijk gepost door Unionist
't Zelfde als bij Jack Spijkerman. Het is makkelijk links te zijn als je arm bent en blijft, maar als het grote geld lokt...
lees dan ook de reactie van Rosenmöller:Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Als je nu leest dat Paul Rosenmoller even 75000 euri opstrijkt voor 1 dag werken in de week.
Dat er wat aan de hoogte van vergoedingen van dit soort commissies gedaan wordt lijkt me prima maar 't is een beetje flauw om Rosenmöller daar nu op aan te vallen.Rosenmöller laat in een reactie weten dat hij heeft afgezien van het wachtgeld waarop hij als oud-Kamerlid nog recht heeft. Dit omdat hij naast het geld voor het voorzitterschap van de PaVEM ook nog andere inkomsten heeft zoals zijn werkzaamheden voor de IKON-tv. Verder zegt hij de honorering van de werkzaamheden nooit een punt van discussie is geweest. ''Ik kreeg gewoon te horen: dit krijg je ervoor. Dit krijgen leden van vergelijkbare zware commissies ook''.
Het jammere aan het woord 'hypocriet' is dat het vaak gebruikt wordt om idealen mee af te serveren.
Ik herinner me een onderzoek van de EO waaruit bleek dat een behoorlijk percentage jongeren uit de achterban sex had (gehad) voor het huwelijk. Een reactie: "Nu blijkt de hypocrisie van die christenen weer eens!". Da's waar, natuurlijk. Maar in dezelfde beweging werd ook het ideaal van tafel geveegd. Het lijkt wel of men vindt dat het beter is om geen idealen of expliciete leefregels te hebben, dan ben je in elk geval niet hypocriet.
Concreet: of linkse mensen hypocriet zijn interesseert me niet zo, want voorbeelden en tegenvoorbeelden zijn altijd wel te vinden. De vraag of linkse idealen de moeite waard zijn, is daarentegen wel een goede vraag. Is het juist om naar inkomensnivellering te streven?
Ik herinner me een onderzoek van de EO waaruit bleek dat een behoorlijk percentage jongeren uit de achterban sex had (gehad) voor het huwelijk. Een reactie: "Nu blijkt de hypocrisie van die christenen weer eens!". Da's waar, natuurlijk. Maar in dezelfde beweging werd ook het ideaal van tafel geveegd. Het lijkt wel of men vindt dat het beter is om geen idealen of expliciete leefregels te hebben, dan ben je in elk geval niet hypocriet.
Concreet: of linkse mensen hypocriet zijn interesseert me niet zo, want voorbeelden en tegenvoorbeelden zijn altijd wel te vinden. De vraag of linkse idealen de moeite waard zijn, is daarentegen wel een goede vraag. Is het juist om naar inkomensnivellering te streven?
Inkomensnivilering haalt niets uit. Ook dan zullen er rijken en armen zijn, de een weet nu eenmaal meer met zijn euro te doen dan de ander.Oorspronkelijk gepost door David J
De vraag of linkse idealen de moeite waard zijn, is daarentegen wel een goede vraag. Is het juist om naar inkomensnivellering te streven?
De een zou elke maand tekort komen en de ander zou toch steeds weer weten te sparen.
Trouwens ik begreep wel op de radio dat Paul ongeveer een 17.000 euro teveel ontvangt voor deze commissie.
Volgens de 2e kamer moet daar wat aan gedaan worden.
Je verwoord precies de strijd die bij mij thuis ook altijd woedt. Wat hypocriete normen en waarden of helemaal geen waarden.Oorspronkelijk gepost door David J
Het jammere aan het woord 'hypocriet' is dat het vaak gebruikt wordt om idealen mee af te serveren.
Concreet: of linkse mensen hypocriet zijn interesseert me niet zo, want voorbeelden en tegenvoorbeelden zijn altijd wel te vinden. De vraag of linkse idealen de moeite waard zijn, is daarentegen wel een goede vraag.