Hans Wiegel ooit nog eens MP?

Plaats reactie
Billy

Hans Wiegel ooit nog eens MP?

Bericht door Billy »

In een intervieuw in het programma Follow the Leader bij de EO met Thijs van de Brink ( goeie intervieuwer overigens!) bekend de beruchte en bekende HANS WIEGEL dat hij evt. nog 1 politieke baan zou ambieren.

die van: MINISTER PRESIDENT

Wat denken jullie? Zou Nederland gebaat zijn met Hans Wiegel aan de top?

Wellicht is hij wat charismatischer dan JP; maar het interview beluisterend heb ik hem wel eens wat daadkrachtiger gehoord en in actie gezien.

kijk hier: Hans wiegel in followtheleader

klik rechtsboven op "video"
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
David J

Bericht door David J »

BRRR... Het idee... :(
limosa

Bericht door limosa »

Hans Wiegel MP? ik zat meer aan Madame Tussaud te denken . . .
Billy

Bericht door Billy »

Oorspronkelijk gepost door David J

waarom David?

lijkt me iig beter dan "die nicht" Wouter Bos
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Billy

Bericht door Billy »

Oorspronkelijk gepost door limosa
Hans Wiegel MP? ik zat meer aan Madame Tussaud te denken . . .
:,

Afbeelding

David J

Bericht door David J »

Oorspronkelijk gepost door Billy
Oorspronkelijk gepost door David J

waarom David?

Tja, Bos is ook niet echt mijn man. Voorlopig hoop ik maar dat JP nog een tijdje mag blijven...
wim314

Bericht door wim314 »

en als jp het niet meer doet...dan wiegel :D btje oppertunisme in de politiek met dikke sigaren....toneel...zinloos allemaal...maar het maakt het wel erg leuk om naar te kijken (ik weet het, politiek is geen spel..maja)
Adorote

Bericht door Adorote »

Oorspronkelijk gepost door wim314
en als jp het niet meer doet...dan wiegel :D btje oppertunisme in de politiek met dikke sigaren....toneel...zinloos allemaal...maar het maakt het wel erg leuk om naar te kijken (ik weet het, politiek is geen spel..maja)

Politiek geen spel?

Het is een groot spel een bizare facade,van belangengroepen die zich partij noemen.

Politiek zou het eerder een kwalijk spel willen noemen,hoe lang blijven de mensen nog dromen.
wim314

Bericht door wim314 »

dream on honey, je doet wel btje tekort aan alle mensen die wel serieus politiek bedrijven....en helaas is het soms teveel een spel...maar gelukkig zijn er dan mensen als Wiegel die het toch aangenaam maken om naar te kijken :P
Billy

Bericht door Billy »

Oorspronkelijk gepost door Adorote
Oorspronkelijk gepost door wim314

Politiek geen spel?

Het is een groot spel een bizare facade,van belangengroepen die zich partij noemen.

Politiek zou het eerder een kwalijk spel willen noemen,hoe lang blijven de mensen nog dromen.

wordt wakker!!

wat denk je als er geen politiek werd bedreven in dit waterlandje?

het zou ene grote chaos worden!

als je je in politiek gaat verdiepen:

- ga je het leuk vinden
- irriteer je je er soms aan
- moet je soms relativeren
- krijg je mensenkennis
- sta je soms voor teleurstellingen
- en soms voor aangename verrassingen

dré

Bericht door dré »

Oorspronkelijk gepost door Billy

sinds wanneer is Wouter Bos ' een nicht' ??.
Hij is echt mijn keus niet maar om hem nu als nicht neer te zetten.....
of ik moet iets niet weten of begrijpen, kan natuurlijk ook.
dré
--------

Credo in unum Deo
Billy

Bericht door Billy »

en ja hoor!

Wiegel denkt aan terugkeer in politiek

Uitgegeven: 22 februari 2005 21:32
Laatst gewijzigd: 22 februari 2005 21:36

HILVERSUM - Hans Wiegel denkt aan een terugkeer in de landelijke politiek. De vroegere VVD-leider zegt dat in het televisieprogramma van Rik Felderhof, dat donderdag wordt uitgezonden.

Terugkeer naar politiek Den Haag ziet Wiegel na de dood van zijn vrouw als een van de mogelijkheden. Hij ambieert dan de baan van premier, een functie die de liberale veteraan nog niet heeft bekleed.

Steunbetuigingen

Het is het eerste interview van Wiegel na de dood van zijn vrouw op 6 januari. De afgelopen weken ontving hij duizenden betuigingen van steun. Na een periode van bezinning is Wiegel van plan om weer aan de slag te gaan, vertelt hij in het vraaggesprek.

Wiegel is nu voorzitter van Zorgverzekeraars Nederland, de koepel van zorgverzekeraars. Verder heeft hij een aantal commissariaten. Tot 2000 was hij lid van de Eerste Kamer. Daarvoor was hij lid van de Tweede Kamer voor de VVD en minister van Binnenlandse Zaken (1977-1981). Ook was hij commissaris van de koningin in Friesland.

RvP

Bericht door RvP »

Ooooh zeggen onze "haagse kamerhopjes" dan.....

"Die lange nacht..... Die lange nacht....."

Luister effe Wiegel.....

Nu willen we slapen hoor!!!!

Dus tja...... ze zullen hem met open armen ontvangen.

Vooral de "hopjesvrouwen" met al die nachten!:D:D:

:,:,:,

Welkom...

mvrgr.

RvP
Unionist

Bericht door Unionist »

Mijn politieke interesse stamt nog uit het Wiegel-tijdperk, en sinds dien heb ik geen sympathiekere VVD-leider gezien.

Ik ben niet zo'n VVD'er, maar Wiegel is wél mens. Ik mag hem wel.

Als oppositieleider zou hij het heel goed doen. Ideetje als lijsttrekker voor Billy zijn Conservatieve Partij Nederland?
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Andre

Bericht door Andre »

Vanmorgen in de Nederlands Dagblad:Hans Wiegel voert al vijftig jaar campagne.

40 plussers zien hem niet meer zitten als prtijleider, maar ge genoeg de jongere generatie juist wel.
Plaats reactie