WimA schreef:Mozes bleef niet in Egypte omdat hij in Israël zo bar weinig goede geneugten zag. Ook qua boeken zal Egypte meer te bieden hebben gehad dan het slavenvolk.Mara schreef:Dat ben ik met je eens. Er schuilt zeker een groot gevaar in. Ik ken heus mijn eigen zwakheden daar in wel.WimA schreef:Met dezelfde redenering zit er toch ook veel schoonheid in theater, films, sport, (pop)muziek, feesten, materialisme enz. enz.
Kortom gezegd, ALLE geneugten van de wereld hebben echt wel een bepaalde schoonheid in zich. Om het wat cru te zeggen: De Duivel is niet achterlijk.
Het probleem is echter, dat er maar bar weinig echt goede verantwoorde boeken zijn. En al helemaal niet voor de leeftijd tussen 13 en 18!
Die zie je massaal met een Carry Slee.
Een christen volgt - als het goed is - een weg tegen vlees en bloed in. Daar hoort dan blijkbaar ook het niet hebben van goede boeken bij.
Dat los je niet op door dan maar slechte boeken te lezen!
Mozes ging niet uit zichzelf weg uit Eqypte, de Heere leidde hem van daar.
In dit geval wel. Dacht je dat mijn kinderen dat soort boeken lazen voordat ze naar die school gingen? Ze hebben heel wat keren boos zitten mopperen op die stomme boeken. Want ze vonden er niks aan en begrepen er niet zo veel van.WimA schreef:Wat anderen doen is geen argument uiteraard. Scholen hebben m.i. overigens hun onderwijskundige redenen.
Ik heb soms zelf een titel aangedragen, omdat ik wilde voorkomen dat ze 10 zogenaamde literaire hoogstandjes moesten doorkauwen.
Ik heb die boekenlijst niet meer bij de hand, anders zou ik je daar wat titels uit kunnen geven. Je zou schrikken. Kennelijk heb jij (nog) geen kinderen op de middelbare, maar ik kan je zeggen: als je er zo in staat, dat je dan van een koude kermis thuiskomt. Want het is wel verplicht!
Tja, maar dat kan ook rekbaar zijn. Want met een mooie stem mag je dan wel Psalmen zingen volgens jou, maar geen aria's?WimA schreef:Uiteraard mogen/moeten gaven worden gebruikt. Maar niet om zonde in alle schoonheid af te beelden!