Vraag (pc en internet)

windorgel

Re: Een vraag:

Bericht door windorgel »

Als je scherm voor je hebt de alt-en prt scr-toets tegelijkertijd indrukken. Daarna een leeg word-document openen en op 'plakken' klikken. Dan heb je een schermafdruk die je kunt mailen als bijlage. Succes!
-DIA-

Bericht door -DIA- »

EEN VRAAG:
of eigenlijk:
MEERDERE VRAGEN:

VOOR ANTWOORDEN IS ENIGE KENNIS VAN EEN PC NODIG.

ORDE:
Orde scheppen, inzicht, overzicht, netheid en duidelijkheid.
Ze zijn verre te zoeken op mijn pc.
Hoe is het zover kunnen komen?
Laten we even in een primair stadium beginnen.

OOIT:
Ooit had ik deze computer nieuw.
Hij was anders.
Anders dan de andere.
Hij het iets meer.
Hij bleek te beschikken over een zogenaamde 'bibliotheek'.
Misschien best wel ergens goed voor, denk ik dan.
Tot op heden heb ik het nut van deze bibliotheek echter niet kunnen opsporen.

DUBBBEL:
Wat ik merk is de volgende merkwaardige opmerking:
Mijn documenten, mijn afbeeldingen, mijn downloads, etc. staan allen dubbel op deze pc.
Zowel in het 'normale' deel, alsook in het 'bibliotheekdeel'

HOE BRENG IK ORDE EN OVERZICHT AAN?
Vraag:
Zijn er onnodige mappen etc. te verwijderen?
Waarvoor dient bovengenoemde 'bibliotheek'?

VOORTS:
In lang vervlogen tijden was het werken met een pc i.c.m. Google zoeken veel eenvoudiger.
Thans is het een zeer moeilijke bezigheid geworden.

WAAROM?
Het feit dat hetgeen men zoekt, zeer moeilijk is te vinden.

VOORBEELD:
Ik zoek op "het geweten van de moderne mens"
Wat krijg ik? Ik hele grote lap tekst.

DENKEN:
Moet ik dat alles lezen om bij de woorden "het geweten van de moderne mens" te geraken?
Waarom hebben ze dat zo verstopt?

VROEGER:
Vroeger was alles beter. Duidelijker. Overzichtelijker, Helder en Klaar...
Men kon de woorden snel vinden. GEEL gemarkeerd.
Dat was duidelijk... Men behoefde dan niet een complete tekst van 1056 bladzijden te lezen, bij wijze van spreken.

VANWAAR?
Vanwaar deze degradatie van Google?
Of is het decadentie?
Of louter pesterij?
We begrijpen het met ons grote verstand niet.

HERSTEL OUDE VERWORVENHEDEN?
Kan deze oude duidelijkheid terug, wederom, ingesteld worden?
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
ejvl

Bericht door ejvl »

Het makkelijkst is om de toetsencombinatie ctrl+f tegelijk in te drukken.
Je zoekt dan op een bepaald trefwoord in een tekst welke dan geel gemarkeerd worden.
Zodra je op de ctrl+f drukt verschijnt er een klein venstertje links of rechts bovenin waar je op bepaalde trefwoorden kunt zoeken in een tekst of op een pagina.

Aangaande de bibliotheken, tja, dat schijnt makkelijker te zijn volgens Microsoft.
Overigens staan de mappen niet dubbel, maar worden via meerdere plaatsen weergeven, je kunt dan kiezen op welke manier je het liefst naar die mappen toe navigeert.

Je kunt wel met 1 muisklik in de map downloads komen, of in de map documenten komen in plaats van dat je dat via-via moet doen.
Het is dus meer een soort hyperlink naar de inhoud van een map elders op je computer.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

ejvl schreef:Het makkelijkst is om de toetsencombinatie ctrl+f tegelijk in te drukken.
Je zoekt dan op een bepaald trefwoord in een tekst welke dan geel gemarkeerd worden.
Zodra je op de ctrl+f drukt verschijnt er een klein venstertje links of rechts bovenin waar je op bepaalde trefwoorden kunt zoeken in een tekst of op een pagina.

Aangaande de bibliotheken, tja, dat schijnt makkelijker te zijn volgens Microsoft.
Overigens staan de mappen niet dubbel, maar worden via meerdere plaatsen weergeven, je kunt dan kiezen op welke manier je het liefst naar die mappen toe navigeert.

Je kunt wel met 1 muisklik in de map downloads komen, of in de map documenten komen in plaats van dat je dat via-via moet doen.
Het is dus meer een soort hyperlink naar de inhoud van een map elders op je computer.
Dat werkt, ctrl+f, met dien verstande, dat men de arcering uit het oog verliest als men de link aanklikt.
Dus: Men moet gewoon die 1056 pagina's blijven doorlezen, wil men bij de gezochte woorden komen... :quoi
ejvl

Bericht door ejvl »

Ctrf+f kun je toch blijven gebruiken?
Op elke willekeurige webpagina kun je opnieuw deze combinatie gebruiken, steeds opnieuw.
FlyingEagle

Bericht door FlyingEagle »

Als je CTRL - F heb gedaan kun je daarna met F3 eenvoudig het hele document of webpagina doorzoeken
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Gisteren heb ik op mijn laptop (HP Pavilion) AVG geïnstalleerd en werkte hij gewoon de hele avond prima. Vanochtend startte ik 'm weer op, logde ik in en had ik vervolgens geen cursor meer. Tot het moment van inloggen had ik wel gewoon de cursor en kon ik die gewoon besturen. Iemand enig idee hoe ik mijn cursor terug kan krijgen? Zonder is dat ding onbestuurbaar.
ejvl

Bericht door ejvl »

Toetsenbord werkt wel?
Al opnieuw (wederom) opgestart?
Externe USB muis aankoppelen?
CTRL+ALT+DEL, zie je de muis dan wel?
Pimpelmees

Re: Re : Een vraag:

Bericht door Pimpelmees »

Zita schreef:Gisteren heb ik op mijn laptop (HP Pavilion) AVG geïnstalleerd en werkte hij gewoon de hele avond prima. Vanochtend startte ik 'm weer op, logde ik in en had ik vervolgens geen cursor meer. Tot het moment van inloggen had ik wel gewoon de cursor en kon ik die gewoon besturen. Iemand enig idee hoe ik mijn cursor terug kan krijgen? Zonder is dat ding onbestuurbaar.
In je post hierboven zeg je dat je inlogde en toen ineens geen cursor meer had. Mijn vraag is: waar logde je in? Bij je Windows account? AVG programma? Refoforum? Of iets anders?
Zita
Moderator

Re: Re : Een vraag:

Bericht door Zita »

Pimpelmees schreef:
Zita schreef:Gisteren heb ik op mijn laptop (HP Pavilion) AVG geïnstalleerd en werkte hij gewoon de hele avond prima. Vanochtend startte ik 'm weer op, logde ik in en had ik vervolgens geen cursor meer. Tot het moment van inloggen had ik wel gewoon de cursor en kon ik die gewoon besturen. Iemand enig idee hoe ik mijn cursor terug kan krijgen? Zonder is dat ding onbestuurbaar.
In je post hierboven zeg je dat je inlogde en toen ineens geen cursor meer had. Mijn vraag is: waar logde je in? Bij je Windows account? AVG programma? Refoforum? Of iets anders?
Ik bedoelde bij het inloggen op mijn windows-account. Een externe muis werkt wel. Opnieuw opstarten helpt niet.
ejvl

Bericht door ejvl »

Kijk of je drivers kunt vinden op de site van HP voor de touch muis.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Al enkele dagen kon ik geen e-mail meer ontvangen of verzenden.
Vanmorgen had ik een brief van Solcon in de bus met onder meer dit:

"Waarschijnlijk bent u de dupe geworden van phishing. Dit is een vorm van internetfraude.
Deze fraude heeft als belangrijkste kenmerk dat iemand met een officieel ogend
e-mailbericht van Solcon uw persoonlijke gegevens heeft verkregen. Vervolgens zijn er
hoogstwaarschijnlijk zonder dat u het wist, grote hoeveelheden spam vanaf uw e-mailadres
rondgestuurd. De spammers hebben in dit geval hiervoor uw inlogaccount en uw gebruikersnaam
op htpps://ssw.solcon.nl en uw gebruikersnaam/wachtwoord misbruikt."

Wat houdt phishing in? Wat kan men in dit geval hebben gedaan?
Ik heb een handleiding bij de brief ontvangen om mijn gegevens te wijzigen, om weer van
de e-mail gebruik te kunnen maken.
Blijkbaar hebben ze toegang tot mijn mail gehad.

Is hier misschien iemand met ervaring op dit gebied? Ook advies om je voor zoiets te
beveiligen als dat bestaat?
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Helpdesk van solcon kan ik ook niet bereiken.
Er wordt wel gezegd: Welkom bij solcon, en dan een keuzemenu
Maar als ik zowel 1 voor consumenten, of een ander nummer intoets, ik krijg geen contact.
DDD

Bericht door DDD »

-DIA-

Bericht door -DIA- »

Kan ik daar als digibeet mee aan de slag?
Plaats reactie