Van Aartsen haalt uit naar Balkenende
Uitgegeven: 26 november 2004 21:10
NOORDWIJKERHOUT - VVD-fractievoorzitter Van Aartsen heeft vrijdag harde kritiek geuit op premier Balkenende. Die had in de weken na de moord op Theo van Gogh op 2 november duidelijker moeten opkomen voor de veiligheid van alle burgers, aldus Van Aartsen tijdens de ledenvergadering van de VVD in Noordwijkerhout.
Van Aartsen: "Wat ik heb gemist is dat de Nederlandse regering, bij voorkeur bij monde van de minister-president, uitspreekt dat veiligheid voor alle burgers van de land de hoogste prioriteit heeft. Maar dan ook de allerhoogste. Anders gaat de angst niet weg, gaat de verontwaardiging niet weg, herstelt het vertrouwen niet. Eerst veiligheid, dan integratie."
Verwarring
De speech van Van Aartsen ging voor het overgrote deel over "het land in verwarring" sinds de moord op Van Gogh. Pas aan het einde ging Van Aartsen in op de formule voor het leiderschap van de VVD.
Van Aartsen gaf deze week aan dat hij graag die politiek leider wil zijn en dan ook een motie van de afdeling Ede zal steunen die stelt dat de fractievoorzitters (in de Tweede Kamer, maar ook in de gemeenteraden) de politieke koers uitzetten. Zaterdag stemt de algemene ledenvergadering over de motie.
Moslimterrorisme
Van Aartsen gaf in zijn toespraak aan dat hij vindt dat het kabinet nog veel meer moet doen in de strijd tegen moslimterrorisme. De ministers Donner (Justitie) en Remkes (Binnenlandse Zaken) hebben goede maatregelen aangekondigd, maar dat is niet genoeg. "Roep het dan ook van de daken! Wij zijn hard bezig, wij beschermen u! Voor de VVD-fractie mag er nog wel een tand bij: sluit de moskeeën waar haat wordt gezaaid, zet onverwijld die imams uit, stop de financieringsstromen uit Saoedi-Arabië."
Zo zo, die van Van Aartsen zeg. Ben ik helemaal niet gewend van zo'n VVD-er!
Josias van Aartsen
Echt Van Aartsen. Hard roepen, dan voelen de mensen zich veilig.
Wordt tijd dat er eerst eens wordt nagedacht door 2e kamerleden. Zat pas in de auto, toen ik de samenvatting van het Godslasteringdebat hoorde. Ik dacht toen al: wat een kleine kinderen. Denken nergens over na. Ze weten zeker dat dat artikel puur fout is, zonder even na te denken. Later begreep iedereen, behalve de D66 dat het toch niet handig is.
Wordt tijd dat er eerst eens wordt nagedacht door 2e kamerleden. Zat pas in de auto, toen ik de samenvatting van het Godslasteringdebat hoorde. Ik dacht toen al: wat een kleine kinderen. Denken nergens over na. Ze weten zeker dat dat artikel puur fout is, zonder even na te denken. Later begreep iedereen, behalve de D66 dat het toch niet handig is.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Die man gedraagt zich als een proleet. afstandelijk, hoogmoedig, regentesk en niet vies van machtspelletjes.
draaibord ten top:
had eerst niks tegen Wilders later wel. Is soms "zogenaamd" kritisch op het kabinet.
nog 10 maal liever Zalm en 1000 maal liever Hans Wiegel > dat was pas echte "no-nonsens"!!
Jammer heb niks tegen de man maar voor mij is't een
waardeloze flutpolitcus zonder uitstraling.
Vind je't gek dat de VVD zo laag staat?
Heb meer bewondering voor van Middelkoop (CU) dhr. v/d Vlies en J. Marijnissen > niet mijn politieke kleur trouwens die laatste maar altijd wel open en oprecht.
draaibord ten top:
had eerst niks tegen Wilders later wel. Is soms "zogenaamd" kritisch op het kabinet.
nog 10 maal liever Zalm en 1000 maal liever Hans Wiegel > dat was pas echte "no-nonsens"!!
Jammer heb niks tegen de man maar voor mij is't een
waardeloze flutpolitcus zonder uitstraling.
Vind je't gek dat de VVD zo laag staat?
Heb meer bewondering voor van Middelkoop (CU) dhr. v/d Vlies en J. Marijnissen > niet mijn politieke kleur trouwens die laatste maar altijd wel open en oprecht.
Niet dat ik opeens PvdA-er ben geworden, zeker niet op landelijk niveau maar vraag je maar eens af of de invloed van VVD en in mindere mate D66 al die jaren niet wat te veel is geweest. En eerlijk gezegd heb ik het dan vooral over het immaterieele vlak beste OSW-ers!!
Ok de PvdA is ook voor abortus maar bv. wat pluriforme omroep en kranten betreft en de vrijheid van onderwijs.
Dus volgend kabinet mss maar eens zonder VVD en D66? En de VVD na verkiezingen zonder Jozias van Aartsen..
Ok de PvdA is ook voor abortus maar bv. wat pluriforme omroep en kranten betreft en de vrijheid van onderwijs.
Dus volgend kabinet mss maar eens zonder VVD en D66? En de VVD na verkiezingen zonder Jozias van Aartsen..