Wereldleider
Wereldleider
Het is tijd om een nieuwe wereldleider te kiezen. Jouw stem is beslissend. Hier zijn de feiten over de drie kandidaten:
Kandidaat A:
- Heeft goede banden met tal van corrupte politici.
- Raadpleegt astrologen voor advies.
- Heeft twee minnaressen.
- Is een kettingroker.
- Drinkt dagelijks 8 tot 10 martini's.
Kandidaat B:
- Is meerdere malen ontslagen.
- Slaapt uit tot 12 uur.
- Heeft bekend opium-producten te hebben gebruikt.
- Bracht enige tijd door in een buitenlandse gevangenis.
- Drinkt een kwart liter whiskey per dag.
Kandidaat C:
- Is een onderscheiden oorlogsheld.
- Is vegetarisch, rookt niet en drinkt alleen af en toe een biertje.
- Schildert in zijn vrije tijd.
- Heeft nooit een buitenechtelijke relatie gehad.
Wie van deze kandidaten zou je kiezen? Beslis nu, en kijk dan pas hieronder.
Kandidaat A is Franklin D. Roosevelt.
Kandidaat B is Winston Churchill.
Kandidaat C is Adolf Hitler.
Kandidaat A:
- Is een kettingroker.
Kandidaat B:
- Slaapt uit tot 12 uur.
Kandidaat C:
:, Schitterend! ik koos echt voor C................................ :mad2:Oorspronkelijk gepost door Unionist
Het is tijd om een nieuwe wereldleider te kiezen. Jouw stem is beslissend. Hier zijn de feiten over de drie kandidaten:
Kandidaat A:
- Is een kettingroker.
Kandidaat B:
- Slaapt uit tot 12 uur.
Kandidaat C:
Hitler een prima politicus? Hitler was een gestoorde gek, die succesvol kon zijn omdat Frankrijk en Engeland laf waren.
Als zij voet bij stuk hadden gehouden en Hitler zouden hebben aangevallen toen hij Tsjechoslowakijke aanviel, was hij afgezet door de Wehrmacht.
Maar Hitler gokte va banque en... won.
Maar een gokker is geen strateeg.
Als zij voet bij stuk hadden gehouden en Hitler zouden hebben aangevallen toen hij Tsjechoslowakijke aanviel, was hij afgezet door de Wehrmacht.
Maar Hitler gokte va banque en... won.
Maar een gokker is geen strateeg.
Hebben jullie de film 'Max' wel eens gezien? Die gaat over de jonge Hitler als gedesillusioneerd oorlogsveteraantje (net na WO I), die probeert enige faam te maken in schilderkunsten. Later ontdekt hij dat hij met zijn redevoeringen meer invloed kan hebben op zijn tijdsgenoten en dan zie je een stukje van enorme retoriek en het begin van in feite massa hysterie.
Best een intrigerende film, waarvan ik overigens historiciteit niet van kan inschatten.
Best een intrigerende film, waarvan ik overigens historiciteit niet van kan inschatten.
Hm. Ik neem aan dat je 'prima' bedoelt in instrumentele zin, dus niet moreel. Maar kun je een man die zijn macht vergroot door bevolkingsgroepen tegen elkaar op te zetten en door intimidatie en liquidatie van zijn tegenstanders in binnen- en buitenland 'goed' noemen, zelfs in instrumentele zin?Oorspronkelijk gepost door memento
Ik kies voor C. Hitler was een prima politicus, het is enorm jammer dat een man met zulke capaciteiten als hij zijn macht heeft misbruikt voor een gruwelijke oorlog en vervolging.
Een goede voetballer is iemand die binnen de regels van het spel effectief is in wat hij doen moet. Een aanvaller die veel ballen in het doel schiet door consequent buitenspel te lopen, is geen goede voetballer, want hij houdt zich niet aan de regels.
Kortom, wat maakt een goed policus?
Mm.... Zijn er nog steeds van zulke mensen?Maar kun je een man die zijn macht vergroot door bevolkingsgroepen tegen elkaar op te zetten en door intimidatie en liquidatie van zijn tegenstanders in binnen- en buitenland 'goed' noemen, zelfs in instrumentele zin?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
-
Hitler was een waardeloos Strateeg en geen goed politicus(Hij gebruikte in de begin dagen veel geweld, de bruinhemden).
Maar hij was een briljant redenaar en heeft ook goed gezien dat door het opbouwen van een oorlogsindustrie de economische malaise een halt werd toegeroepen. hij gaf de mensen werk, geld en perspectief. Daarom werd hij op handen gedragen.
Maar we weten hoe het eindigde........
Maar hij was een briljant redenaar en heeft ook goed gezien dat door het opbouwen van een oorlogsindustrie de economische malaise een halt werd toegeroepen. hij gaf de mensen werk, geld en perspectief. Daarom werd hij op handen gedragen.
Maar we weten hoe het eindigde........
Refo doelt wellicht op een B-woord?Oorspronkelijk gepost door David JNou?Oorspronkelijk gepost door refoMm.... Zijn er nog steeds van zulke mensen?Maar kun je een man die zijn macht vergroot door bevolkingsgroepen tegen elkaar op te zetten en door intimidatie en liquidatie van zijn tegenstanders in binnen- en buitenland 'goed' noemen, zelfs in instrumentele zin?

Volgens mij had Hitler lang voordat hij trouwde met Eva Braun (vlak voor hun zelfmoord) al een relatie met haar. Beiden waren niet getrouwd, dus dat komt toch wel neer op een buitenechtelijke relatie (dus een relatie buiten het huwelijk). Dus dit laatste punt klopt volgens mij niet helemaal.Oorspronkelijk gepost door Unionist
Los daarvan is dit topic dunkt me een kiezen op basis van tamelijk eenzijdige en onvolledige informatie. Als je erbij had gezet dat persoon C een rabiaat anti-semiet was met extreem nationalistische opvattingen, iemand die met tirannieke ouders had en die van tijd tot tijd razernijen had enz. dan was de keus misschien ietwat anders uitgevallen voor veel mensen.
Elbert,Oorspronkelijk gepost door elbertVolgens mij had Hitler lang voordat hij trouwde met Eva Braun (vlak voor hun zelfmoord) al een relatie met haar. Beiden waren niet getrouwd, dus dat komt toch wel neer op een buitenechtelijke relatie (dus een relatie buiten het huwelijk). Dus dit laatste punt klopt volgens mij niet helemaal.Oorspronkelijk gepost door Unionist
Los daarvan is dit topic dunkt me een kiezen op basis van tamelijk eenzijdige en onvolledige informatie. Als je erbij had gezet dat persoon C een rabiaat anti-semiet was met extreem nationalistische opvattingen, iemand die met tirannieke ouders had en die van tijd tot tijd razernijen had enz. dan was de keus misschien ietwat anders uitgevallen voor veel mensen.
Dit is een persiflage op de stemwijzer 'Allergrootste Nederlander'. Denk ik.
Als daar in had gestaan: 'een homo in een dikke auto met chauffeur die de helft van zijn leven in donkere kamers heeft versleten om ranzigheid te doen die het daglicht niet konden verdragen', dan hadden ook weinig mensen voor hem gekozen denk ik.....
[Aangepast op 19/11/04 door Pim]
Het gaat er dus maar net om hoe je reclame voor iemand maakt. Zo gaat het nou altijd in de politiek. Aan de kiezer is het dus om de verschillende zeepbellen door te prikken.Oorspronkelijk gepost door PimElbert,Oorspronkelijk gepost door elbertVolgens mij had Hitler lang voordat hij trouwde met Eva Braun (vlak voor hun zelfmoord) al een relatie met haar. Beiden waren niet getrouwd, dus dat komt toch wel neer op een buitenechtelijke relatie (dus een relatie buiten het huwelijk). Dus dit laatste punt klopt volgens mij niet helemaal.Oorspronkelijk gepost door Unionist
Dit is een persiflage op de stemwijzer 'Allergrootste Nederlander'. Denk ik.
Als daar in had gestaan: 'een homo in een dikke auto met chauffeur die de helft van zijn leven in donkere kamers heeft versleten om ranzigheid te doen die het daglicht niet konden verdragen', dan hadden ook weinig mensen voor hem gekozen denk ik.....
[Aangepast op 19/11/04 door Pim]