Mara schreef:Hij is de zoon van, geboren in 1943, hij was dus nog een peuter toen de oorlog eindigde.
Heb je zijn moeder wel eens horen praten?
Dus dan weet ik niet zeker meer wat dan echt goed of echt fout is.
Ja, ik heb na het lezen van het boek op youtube een uitzending van het VARA programma 'Het Zwarte Schaap' gekeken. Haar ideeën over raszuiverheid zijn m.i. verwerpelijk. Ook het ontkennen van de holocaust vond ik schokkend.
Maar een afwijkende mening hebben betekent niet dat iemand mishandeld moet worden. En ook niet dat de overheid het recht had haar altijd in onzekerheid te houden over de toedracht van de dood van haar man.
Na het lezen van dit boek begrijp ik meer hoe iemand tot dergelijk idiote ideeën komt en waarom ze niet tot andere inzichten kwam.
Dodo schreef:Ik heb het gelezen, tenminste grotendeels want ik werd het zat.
Stomvervelend boek, slecht geschreven. Hij neemt het aldoor op voor zijn moeder maar maakt niet duidelijk waar ze nou verkeerd in werd beoordeeld.
Ik vond het niet vervelend en ook niet slecht geschreven, maar dat zal een kwestie van smaak zijn.
Ik denk dat het heel gewoon is dat je graag voor je ouders opkomt. Hij zegt ook in het boek dat hij afstand heeft genomen van haar ideeën en dat hij dat, om een beetje leven te hebben, telkens weer moest doen.
Volgens mij heeft hij wél gezegd waar het aan schort, nl. het mishandelen van mw. Rost van Tonningen en wat dhr. van Leeuwen van het NIOD (of RIOD) zei in de uitzending van de VARA: dat Rost van Tonningen is 'gezelfmoord'.