BLIJ dat ik SGP-er ben!!!

Billy

Bericht door Billy »

Oorspronkelijk gepost door Robert
Christelijk-ideologisch ben ik het zeer oneens met de SGP.
ONEENS

Oorspronkelijk gepost door Robert
Maar politiek gezien is het een zeer volwassen verstandige partij.
helemaal mee EENS
Oorspronkelijk gepost door RobertDe CU begint meer een meer een schreeuwerige oppositie partij te worden.
eens, ik krijg dat idee ook steeds meer
Oorspronkelijk gepost door RobertEn Rouvoet verandert van een een groot talent in een soort wannabe-rosenmoller.
groot talent? hij heeft het niveau van een Schutte ( kennis en uitstraling)en een van Dijke ( Charisma en sympathie) en een Middelkoop (kennis en expertise) bij lange nooit niet gehaald, zal het ook nooit halen ook vrees ik.

idd wordt het een soort GL- man, maar dan niet van het type Rosemuller.
Rouvoet is een meeloper vind ik, om aanhang weg te kapen bij CDA doet hij met de oppositie mee vrees ik.
Rosenmuller was en is een man die ik ( als rechts conservatief) bewonder om zijn charisma, kennis en charisma.
vindet nog steeds jammer dat hij weg is uit de politieke arena, was het zelden met hem eens maar was wel een sympathiek en charismatisch debater!

nee, wil Rouvoet niet met hem vergelijken

weet na 3 jaar nog steeds niet wat ik nou met Rouvoet aan moet.

hij durft de SGP niet definitief en recht door zee vaarwel te zeggen, terwijl hij in elk intervieuw minder enthpousiast doet over samenwerking met de SGP...:$:$:$:$.flauw

hij wil "linkser" en groener zijn dan de CDA, onder het mom dat ze socialer zijn...

qua milieu leunt hij graag tegen GL aan..:$:$:$:$

en hij vind het jammer dat PerspectieF ( CU- jongeren) zaterdag mee hebben gedemonstreerd...... is toch niet vreemd als je als fractie ook aansluit bij Bos, Halsema en Marijnissen??... moet je niet zeuren ook.
Ik keek er niet vreemd van op dat de jeugd van Marcel Benard mee demonstreerde. rouvoet schijnbaar wel....beetje naief denk ik:$:$:$:$

afijn
waar zouden we zonder vd Vlies zijn..
:P;)
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Billy

Bericht door Billy »

Oorspronkelijk gepost door Harry Maar de figuur Rouvoet vind ik nog steeds bijzonder integer en sterk inhoudelijk. Ik heb niet het idee dat hij zijn talent aan het verkwanselen is.
zijn integriteit trek ik absoluut niet in twijfel. sterk inhoudelijk?? betwijfel ik.

hij is goed bestudeerd maar ik hoor nou nooit iets NIEUWS van hem en hoor hem meer anderen napraten dan dat hij zelf met een goed voorstel komt.

ben bang dat de CU over 10 jaar een verlengde CDA poot is...
ik zou de CU-ers liever bij de CDA zien zitten, maar dara heb jetweer ze vinden het CDA te rechts ( op gebied van milieu/ verzorgingsstaat e.d.)
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Harry

Bericht door Harry »

Met alle respect, maar wanneer hoor je iets NIEUWS van de SGP? Dat is ook wel erg lang geleden. Ik begrijp de discussie over de koers van de ChristenUnie. Daar zijn ook wel vraagtekens bij de plaatsen. Maar ik ben het oneens met het beeld dat hier ontstaat waarbij Rouvoet wordt weggezet als iemand met beperkte kennis van zaken en meelopen als het hem dat uitkomt, bijvoorbeeld het CDA of GroenLinks. Bovendien heb ik niet de indruk dat de samenwerking in de Tweede Kamer tussen Rouvoet en Van der Vlies slecht is. Ik constateer wel een verwijdering bij de achterban van beide partijen.
hardinxvelder

Bericht door hardinxvelder »

Oorspronkelijk gepost door Billy
Oorspronkelijk gepost door Harry Maar de figuur Rouvoet vind ik nog steeds bijzonder integer en sterk inhoudelijk. Ik heb niet het idee dat hij zijn talent aan het verkwanselen is.
zijn integriteit trek ik absoluut niet in twijfel. sterk inhoudelijk?? betwijfel ik.

hij is goed bestudeerd maar ik hoor nou nooit iets NIEUWS van hem en hoor hem meer anderen napraten dan dat hij zelf met een goed voorstel komt.

ben bang dat de CU over 10 jaar een verlengde CDA poot is...
ik zou de CU-ers liever bij de CDA zien zitten, maar dara heb jetweer ze vinden het CDA te rechts ( op gebied van milieu/ verzorgingsstaat e.d.)
Als zorgen voor Gods schepping en gehandicapten links is dan maar geen rechts profiel
moderne gelovige

Bericht door moderne gelovige »

Waarom gaat het nu opeens over het voor en tegen van de Christenunie?
Backtopic: terug naar de SGP dus...
Laatste slogan is gelijk van toepassing voor allen die eigenlijk tot de potentieële achterban behoren maar zich uitstapjes naar LPF en VVD veroorloven en geloof me die passen niet in 1 huiskamer of klein vergaderzaaltje!
Ja ik weet dat de SGP terughoudend is om op tv en radio voor het voetlicht te verschijnen... maar toch zou, ook ik niet SGP-stemmer, de partijstandpunten, wat duidelijker willen vernemen: niet alleen bij verkiezingen!
Een regelmatig bulletin in een gebied waar "een behoorlijk potentieel" kiezers zit. Laat maar weten waar je staat als partij! Niks mis mee.

Tsjonge, zouden partijbestuurders hier mee lezen? Ik kan zo aan de slag op het partijbureau al zullen daar om andere redenen haken en ogen aan zitten!
Unionist

Bericht door Unionist »

Uit het ND van vandaag:

'SGP zit in isolement'

van onze redactie politiek
BUNNIK - De SGP bevindt zich in een maatschappelijk en politiek isolement.

De partij ontkomt er daarom niet aan na te denken over de vernieuwing van haar organisatie en gedachtegoed.

Die boodschap gaf Gerrit Voerman, directeur van het Documentatiecentrum Nederlandse Politieke Partijen, gisteren aan de SGP mee op een door de partij zelf georganiseerd congres over het imago van politieke partijen.

Met het imago van de SGP zelf is het niet al te best gesteld, hield Voerman de partijleden voor. De kabinetsformatie van vorig jaar, waarin ChristenUnie en SGP tijdelijk aan de onderhandelingstafel aanschoven, heeft volgens de politicoloog ,,overduidelijk aangetoond dat het beeld dat men in Nederland van de SGP heeft, overwegend negatief is''. Vanuit de samenleving werd toen veelvuldig het geluid gehoord dat een partij die vrouwen als lid weigert en tegen godsdienstvrijheid is, onder geen enkele voorwaarde aan een kabinet mag deelnemen.

Juist deze twee voor de partij wezenlijke standpunten zorgen ervoor dat de SGP maatschappelijk en politiek in een isolement verkeert, aldus Voerman. Ze ,,worden door het merendeel van de bevolking niet begrepen, waardoor de mogelijkheden voor de SGP om buiten de eigen kring steun te mobiliseren, praktisch nihil zijn''. Dit wordt nog eens versterkt door de terughoudende manier waarop de partij omgaat met de media. Officieel verschijnen SGP-politici alleen voor radio en televisie als ze de camera of microfoon niet meer kunnen ontwijken. In de praktijk blijkt echter dat met deze afspraak veel soepeler wordt omgegaan. Voerman adviseert de SGP haar standpunt over het gebruik van radio en televisie te heroverwegen.

De politicoloog constateert in de praktijk niet alleen ten aanzien van het mediagebruik verschuivingen. Ook de SGP-opvatting aangaande de taak die de overheid heeft de 'valse godsdienst' te weren, wordt de laatste tijd minder benadrukt, stelt Voerman vast. Daarbij valt ,,vooral de mildere houding jegens het rooms-katholicisme op''. De politicoloog doelt op opmerkingen van partijleider Van der Vlies dat hij als gemeenteraadslid wel tegen de bouw van een moskee zou stemmen, maar niet tegen de bouw van een rooms-katholieke kerk.

Ten slotte blijkt er binnen de achterban van de SGP, met name onder jongeren, veel bezwaren tegen het vrouwenstandpunt te bestaan, zo hebben diverse onderzoeken onlangs uitgewezen. Veel jonge SGP'ers hebben geen bezwaar tegen een vrouwelijk Kamerlid van de partij.

De SGP mag in vergelijking met andere partijen over een stabiele achterban beschikken en over een zeer actieve jongerenbeweging, dat betekent niet dat de partij zich geen zorgen hoeft te maken, aldus Voerman. Gezien alle ontwikkelingen moet de partij daarom nadenken over vernieuwing van haar organisatie en gedachtegoed.
moderne gelovige

Tsjonge, dat ze daar een directeur voor nodig hebben...
:D

Hoe denken georganiseerde SGP-ers hier eigenlijk over? Kom mannenbroeders en vrouwen(!) laat van U horen!
Op dit forum dus!
Unionist

Bericht door Unionist »

Over Rouvoet wil ik graag iemand aan het woord laten die er wel verstand van heeft en zijn mening over de CU niet baseert op wat hij in het RD leest:

Frits Wester: ‘Rouvoet kan een debat beïnvloeden’
RTL-verslaggever over politiek en levensvragen
Politiek verslaggever Frits Wester maakt samen met Andries Knevel de balans op van het parlementaire werk in politiek Den Haag. De Fortuyn-revolutie lijkt uitgewoed.
“Er is een soort leiderschapscrisis. Grote mannen konden vroeger onplezierige maatregelen nemen. Zo’n leider hebben we nu niet,â€
Billy

Bericht door Billy »

Oorspronkelijk gepost door moderne gelovige
Tsjonge, dat ze daar een directeur voor nodig hebben...
:D

Hoe denken georganiseerde SGP-ers hier eigenlijk over? Kom mannenbroeders en vrouwen(!) laat van U horen!
Op dit forum dus!

kijk ff in "vrouwentopic" hier in deze rubriek heren....

dit topic ging over SGP standpunt inzake beleid van kabinet

BACK TO TOPIC

Unionist

Bericht door Unionist »

Nee, dit topic ging erover dat jij blij was dat je SGP'er was.
moderne gelovige

Dus beste Billy was het door Unionist geplaatste artikel 100 zoniet 200% ONTOPIC!

Ben je SGP-er Billy? Zo ja waarom? en hoe denk je over het artikel in het ND?
Billy

Bericht door Billy »

Oorspronkelijk gepost door Unionist
Nee, dit topic ging erover dat jij blij was dat je SGP'er was.
klopt, maar dan naar aanleiding van hun standpunt inzake het kabinetbeleid en de opstelling in de oppositie.

lees ff mijn eerste posting

nogmaals voor vrouwenstandpunt ANDER TOPIC PLEASE

Billy

Bericht door Billy »

Dus beste Billy was het door Unionist geplaatste artikel 100 zoniet 200% ONTOPIC!
vooruit jij je zin:!:!:!:!
Ben je SGP-er Billy? Zo ja waarom? en hoe denk je over het artikel in het ND?
JA ben (nog steeds) enthousiast SGP-er

en voor mijn reactie op ND EN RD artikel verwijs ik u garne naar een ander topic

je weet ws. wel welk topic:,:t

Plaats reactie