Miljoenennota uitgelekt

Robert

Bericht door Robert »

Oh well, dan toch nog maar een keertje.
Argumenten negeren is niet mijn natuur.
De stand van zaken mbt de economische positie van Nederland wordt opzettelijk verkeerd weergegeven, zodat de heren ondernemers in staat worden gesteld de lonen op de nullijn te houden met volle medewerking van het kabinet.
Hoe kan iemand ontkennen dat de lonen in Nederland te hoog zijn? Als de lonen wel stijgen zal de productie naar het buitenland worden overgebracht. Arbeiders van werk dat in lage-lonen landen (veel) goedkoper kan worden gedaan behoren per definitie tot de lagerbetaalden.
Het laten stijgen van de lonen is dus per definitie slecht voor de zwakkere in onze samenleving.

Meer geld voor de zwakkere klinkt goed, maar leidt uiteindelijk tot minder werk. En minder werk leidt tot minder geld. Minder geld leidt tot meer uitkeringen, uitkeringen die moeten worden opgebracht door minder werkenden. Kortom, heel stom om jezelf qua prijs de markt uit te prijzen.

Dat kan alleen bedacht zijn door vakbondleiders die een korte-termijn visie hebben, nml een visie die niet verder rijkt dan hun eigen voorzitters-termijn. Een termijn waarna ze natuurlijk herinnerd moeten worden als echte vakbondsleiders.
Te eenzijdig worden nu de zwaarste lasten op de zwakste schouders gelegd
Wat mensen zich niet realiseren is dat je alleen kunt bezuinigen op uitgaven.
Aangezien er weinig tot geen uitgaven gaan richting de 'rijkeren' zal er dus altijd op de 'zwakkere' bezuinigd moeten worden.

Wat er bij de 'rijkere' vandaan gehaald kan worden is per definitie alleen meer belasting. En aangezien er in Nederland al relatief veel belasting moet worden betaald is dat niet verstandig.

In Nederland eten er een hele hoop mensen uit de pot van de sociale voorzieningen. Het is hoog tijd dat daar in gesaneerd gaat worden. Het is logisch dat dat alleen hen raakt die profiteren van deze sociale voorzieningen.

Ik ben een gewoon werkend mannetje, er is weinig te bezuinigen op mij. Ik krijg namelijk zo'n beetje niks van de overheid.

Desalnietemin betalen in Nederland de rijkere nog steeds relatief en absoluut veel meer belasting dan de armeren.
En dat is inderdaad maar goed ook.
Dat er zulke snoeiharde maatregelen genomen worden tav de WW en de WAO is onbegrijpelijk, te meer daar er vrijwel geen werk is
2 jaar geleden was er veel te veel werk, en over 2 jaar waarschijnlijk ook.
Deze uitspraak van jou geeft opnieuw aan hoe korte-termijn je visie is.

Het aantal arbeidsparticipanten daalt in Nederland, en het worden er steeds minder. Het is logisch dat er in WW en WAO wordt gesneden.

Bovendien staan er constant tienduizenden vacatures open. Wie wil werken kan werken. Het probleem is dat mensen zeer hoge eisen stellen aan hun werk. Kieskeurigheid mag nooit een belemmering zijn om niet te gaan werken, maar dat is het wel in Nederland.
De afschaffing van het ziekenfonds zou verdedigd kunnen worden, ware het niet dat de alsten wederom te eenzijdig bij de lagerbetaalden terecht komen, gelet op het feit dat de premies voor particuliere verzekeringen per definitie een aanzienlijk stuk hoger waren dan de premies ziekenfondsen. De "particulieren" worden er dus op dit punt beter van.
Dit klinkt mooi, maar is opnieuw demagogie ten top.
Het klinkt namelijk alsof de zwakkeren het straks slechter hebben dan de sterkeren. De praktijk is echter dat de sterkeren al decenia substantieel meer premie betalen dan de zwakkeren.

Dat wordt nu rechtgetrokken, iedereen evenveel. Er moet worden gereorganiseerd in de ziektenkosten verzekeringen. De prijzen stijgen de pan uit. Mensen vragen steeds meer zorg, niet omdat ze zieker worden dan vroeger. Wel omdat ze ouder worden en meer en mondiger gebruik maken van de zorg.

Dat moet betaald worden.
Mooie praatjes over dat dit niet door de zwakkeren betaald mag worden (lees, door hen die zelf ziek zijn) klinken opnieuw mooi, maar wie dan wel?

Moeten de rijkeren er voor betalen? Klinkt in principe goed, ware het niet dat de rijken in Nederland al een relatief hoog percentage belasting betalen.
De lastendruk verhogen heeft tot gevolg dat de rijkeren meer en meer Nederland zullen gaan mijden, met als gevolg dat er per saldo minder belasting binnen zal komen, en dat komt altijd op de rekening van de zwakkeren.

Teveel belastingdruk voor de rijkeren is per definitie slecht voor de zwakkeren. De rijkeren zijn slim genoeg om die druk te ontlopen. Belgie is dichtbij.
De wet van de economie is eenvoudig, geef rijkeren ruimte zodat de zwakkeren hiervan kunnen profiteren.

Of creeer een communistisch systeem waarin iedereen even warm is.

Uiteraard is dat kapitalistische systeem verfoeilijk, maar hou er rekening mee dat de 'zwakkeren' wel profiteren van hetzelfde kapitalistische systeem. Hun klachten vallen binnen ditzelfde kapitalistische systeem. Als we hun wensen spiegelen aan andere systemen, zoals bv. het communisme, dan zie je dat ze het in zo'n systeem alleen maar slechter zouden hebben.

Kapitalisme is net als democratie het minst slechte model dat we hebben.
Dat daarnaast het ziekenfonds wordt uitgekleed is alleen verdedigbaar als alleen de medisch niet noodzakelijke ingrepen worden geschrapt.
Elke ingreep die nu wordt vergoed zal door mensen als 'noodzakelijk' worden betiteld. Mensen vinden het noodzakelijk om hun borsten te vergroten of te verkleinen, om een ooglid correctie uit te voeren, een kind te aborteren, de pil te gebruiken. We leven in een land met verwende inwoners.

Heb jij ooit van een bezuiniging gehoord waar niemand tegen was?
Nederland glijdt steeds verder af naar Amerikaanse toestanden
Een holle kreet die veel gebruikt wordt maar nietszeggend is.
als je geen werk (meer) hebt, is dat "eigen schuld dikke bult", en dan moet je maar zelf zien hoe je te eten opscharrelt.
Allereerst is het je eigen verantwoording of je werk hebt of niet.
Dat neemt niet weg dat we deze mensen moeten helpen. En dat gebeurd ook in Nederland. Mensen zonder werk hebben het in Nederland beter dan ooit, en beter dan de op de meeste plekken van de wereld.

Maar hoe goed willen mensen het hebben? Wat verwachten mensen te krijgen als ze geen werk hebben?
In Nederland verwachten ze te kunnen leven zoals hun wel werkende buren leven.
ben of wordt je langdurig ziek? jammer dan, maar dat is dan je eigen zaak, zie maar hoe je zo snel mogelijk weer aan het werk komt, want van de overheid heb je niets meer te verwachten.
Demagogie ten top. Heb je ook nog realistische argumenten die wel met de realiteit van vandaag rekening houden?
Dit is ronduit ondankbaar, als je ziet hoe de zorg en het sociale stelsel in Nederland in elkaar zitten.

En bovendien, waarom wordt er nooit gekeken naar de zogenaamde zwakken die misbruik maken van dit systeem? De fraude die het uitholt en onbetaalbaar maakt?

Maar dezelfde 'linkse mensen' die vinden dat de zwakkeren 'meer' moeten krijgen zijn tegen het controleren waar jan met de pet die een uitkering heeft een jaquar van koopt.
In Nederland moet iedereen krijgen wat die hebben wil zonder er ooit verantwoording voor af te hoeven leggen. Dat is de tendens.
Raar eigenlijk dat "de politiek" klaagt dat steeds minder mensen zich verbonden weten met diezelfde politiek.................
Mensen hebben zich nooit verbonden gevoeld met politiek.
Mensen houden zich namelijk alleen met zichzelf bezig terwijl de politiek het algemene plaatje in de gaten houden.

Politiek is ingewikkeld en complex, het is logisch dat mensen op straat dit niet kunnen volgen.
Als de kloof tussen de mensen en de politiek gedicht moet worden kan dat alleen als de 'mensen' bereid zijn net zoveel tijd in de complexe materie van de politiek te steken als de politici doen. Namelijk dag en nacht.

De kloof tussen mij als ict-er en jou is net zo groot, want jij snapt mijn werk niet, en ik snap jouw expertise niet (al weet ik niet wat dat is)

Laat de politiek alstjeblieft niet 'dichter bij de mensen komen'. Want dat betekend per definitie een demagogisch bestuur. En die richting gaan we helaas al op.
Het kabinet Balkenende vervreemd zich in toenemende mate van de bevolking, en conformeert zich bijna volledig aan het bedrijfsleven.
Onzin, ook MKB-Nederland en het NCOV zijn het oneens met het kabinet op tal van punten.

Trouwens, het bedrijfsleven....
Dat zijn wij toch allemaal? Wij inwoners van Nederland. Wij zijn toch ook afhankelijk van het bedrijfsleven...!!
Wij werken toch om Nederland in stand te houden. Het is dan toch ook niet meer dan logisch dat werken gestimuleerd wordt.

Dat er zo'n 2 miljoen nederlanders zijn die niet kunnen/willen werken wil niet zeggen dat we er in Nederland maar helemaal mee opmoeten houden.
Het begint soms er op te lijken dat je je moet schamen omdat je werk hebt.

Het is in Nederland zeer moeilijk om ondernemer te zijn. Je moet rekening houden met veel bureaucratie, met arbo-regels, veel belasting en belastingregels. Tal van voorschriften etc.

Het is voor de zwakkeren niet goed als het moeilijk is om te ondernemen. Daar zijn de zwakkeren namelijk het eerste de dupe van.
maar het mag niet zo zijn dat dat ten koste gaat van de zwakkeren en het middenveld in de samenleving.
Er gaat hier niets 'ten koste van' in Nederland.
Ook het milieu zal hoe dan ook ontzien moeten worden. De economie zal zich aan moeten passen aan het milieu en niet andersom.
De economie is gewoon de som van hoe mensen leven en handelen in ons land.
Als jij een huis hebt en een wasmachine ben jij deel van de economie.
Als je spullen koopt ben jij deel van schiphol.

De economie laat zich niet sturen, en al helemaal niet door de overheid.
Och, dit waren wat korte oprispingen mijnerzijds.

Ik zie wel wat jullie oprispingen verder zijn.
je kende ze waarschijnlijk al.
Het komt hier op neer: Alles waar jij tegen bent wat het kabinet doet zal alleen maar harder op de zwakkeren terug komen als het niet wordt doorgevoerd.

Maar dat is wel (middel)lange termijn-visie. Iets dat bij links-nederland iets onbelangrijks lijkt te zijn.
Carpe Diem tamen Memento Mori
lebaoth
Contacteer:

Bericht door lebaoth »

Oorspronkelijk gepost door Andre
Oorspronkelijk gepost door refo
Het kabinet neemt de verkeerde maatregelen. Er verdwijnen miljarden door het putje door uitkeringsfraude. Geen weldenkend mens kan toch geloven dat er in dit supergezonde land 1 miljoen langdurig arbeidsongeschikten zijn?
wat denk je van het putje "ontwikkelingshulp", nog even en we zijn zelf een ontwikkelingsland.
Je maakt een ongepast grapje, neem ik aan?
Robert

Bericht door Robert »

Als ik echt heel eerlijk ben, en dat ben ik, dan prefereer ik het aloude Sovjetsysteem boven het USA-kapitalisme.
Je bedoelt het systeem van Stalin? of van Gorbatsjov, kortom, daar zit nogal wat verschil in....

Maar heb je liever het communisme omdat iedereen dan tenminste gelijk is (Dus even arm) of omdat de armen in de soviet unie het beter hebben dan de armen in de USA?

En als het over de armen gaat, bedoel je dan de zwervers in de USA of de 'gewone' arme man?
Carpe Diem tamen Memento Mori
gerrit de 2e
Contacteer:

Bericht door gerrit de 2e »

Oorspronkelijk gepost door Matthijs
Weg met kabinet Balkenende! Tjonge, in 22 jaar nog nooit zo'n waardeloos kabinet meegemaakt.
Vertel mij waarom de voorgaande ongeveer 10 kabinetten beter waren als dit kabinet.
Weet je wat ik onder bezuinigingen verstaat?
Ale lonen 5 % verminderen en een extra schijf met een belastingspercentage van 90 % tegen de zelfverijkende graai-ambtenarij. Dan graaien ze tenminste nog een beetje lastenverlichting voor ons bijelkaar.
"Rijkdom geeft geen wijsheid, maar vervangt het "
Billy

Bericht door Billy »

pooh pooh echt verassingen die uitgelekt zijn zeg.....

al jaren weten we voor aanvang van Prinsjesdag wat er komen gaat!

bericht RTL:

De door RTL gelekte hoofdlijnen bevatten dan ook geen nieuw beleid in de sociale zekerheid. Het komt er nu op aan de ingevoerde en nog in te voeren maatregelen uit te voeren. Het gaat om de volgende punten:

- de fiscale steun voor prepensioen en vut verdwijnt per 1 januari 2006. Werknemers kunnen wel zelf beslissen of ze maximaal 1,5 jaar eerder stoppen met werken. Ze kunnen daar via de nieuwe levensloopregeling voor sparen.

goede zaak!; belachelijk dat ik mensen ontmoet van 55 !!! jaar die nog geheel gezond van lijf en leven zijn al thuis lopen, hun dagen slijten met vissen, zich met hun vrouw bemoeien, op vakantie gaan etc. etc. Als men 65 is mag men van het pensioen gaan genieten !! Wil men eerder zal men hetzelf moeten bekostigen

Wij ( als jongere generatie) moeten gewoon door hebben dat als wij 60 mogen worden het niet vanzelfsprekend is dat je kan stoppen met werken als je nog gezond bent…..

Helaas is het wel zo dat wij nu de pensioenen betalen moeten van een vergrijsde bevolking. Mara laten we maar leren leven met het feit dat wij er n iet meer van kunnen genieten en voor ONSZELF zullen moeten zorgen.
Laat die jnge generatie dus maar zuinig aandoen, en wat minder rekening houeden met de toekomst en wat minder “materialisme van het hedenâ€
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Billy

Bericht door Billy »

Oorspronkelijk gepost door dré
Oorspronkelijk gepost door Barryvrouw
Wouter Bos viert z'n feestje alvast!
.

is tie man d'r nog dan? dacht dat tie al aan zijn winterslaap was begonnen!:!

denk eerder dat het de stilte is voor de Bos-Storm.

denk zelfs een soort Bos - de verschrikkelijke Orkaan!!

wordt dan snel tijd dat JP en gerrit de Plu oipzetten i.p.v. Wouter denk ik:i:eur:eur:eur

Afbeelding
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Billy

Bericht door Billy »

Oorspronkelijk gepost door Rens
Billy,

Het kabinet geeft als werkgever het goede voorbeeld?????????

Jaja, maar wel zichzelf een salarisverhoging toekennen van 30%!!!!

Accoord, miv het nieuwe kabinet, maar hoe dan ook een idioot veel hoger percentage dan de gewone werknemers zullen kunnen "opstrijken" ........................

we kunne wel weer een nieuw topic openene over "minister-salarissen", doe ik niet maar wil alleen n.a.v. onderstaande nieuwsquote het volgende opmerken..

nieuws van 25-06-2004Een minister zal dan vanaf 2007 147.000 euro per jaar verdienen in plaats van de huidige 113.000 euro. Voor een staatssecretaris komt het inkomen dan op ruim 132.000 euro, 10% minder dan dat van een minister. De salarissen worden verhoogd omdat ministers jarenlang geen loonsverhoging hebben gehad. Daardoor zijn topambtenaren en bestuurders van publieke instanties soms meer gaan verdienen dan hun politieke leiders.

Zo meldde Nova donderdagavond dat topbestuurders in de gezondheidszorg soms meer dan 500.000 euro verdienen. J.W. Brinkman, manager van de IJsselmeerziekenhuizen, verdient bijvoorbeeld 536.606 euro per jaar. [/i]

In verhouding met top-ambtenaren en top-functionarissen in bedrijfs- en zorg-leven verdienen de ministers helemaal niet veel. Ook niet na een verhoging van 30 %!

een korpschef van een politiekorps als bijvb. Rotterdam of Den Haag verdient evenveel!!

Plaats reactie