Peiling 'rechts doch sociaal'

xgnoom

Bericht door xgnoom »

Oorspronkelijk gepost door ndonselaar
Ooit had ik eens een discussie met Ad over dit onderwerp, maar ik blijf er bij dat de samenleving door en door slecht is. Waarom? Omdat de mens door en door slecht is.
Ik vind dit wel een ultra-negatieve kijk op de maatschappij, waar ik het niet mee eens ben - alleen al om dat je religieuze argumenten zondermeer laat prevaleren in de beoordeling van iets die deze religieuze argumenten niet of slechts gedeeltelijk zal erkennen. Ik vind het dus een onrechtvaardig oordeel.

Volgens mij kan je met een dergelijk uitgangspunt geen politiek bedrijven.
Gaat heen en leert wat het betekent: Barmhartigheid wil Ik en geen offerande
Adje

Bericht door Adje »

Ook wordt Links wel heel gemakkelijk met sociaal verbonden en lijkt een verband tussen Rechts en sociaal onmogelijk.
Waarom nu zo genuanceerd, Vortigern? :D
Billy

Bericht door Billy »

Oorspronkelijk gepost door Vortigern
Ik vind dat er wel makkelijk wordt gesproken over de Wilders partij en hoe en wat daar misschien aan mankeerd.

Ook wordt Links wel heel gemakkelijk met sociaal verbonden en lijkt een verband tussen Rechts en sociaal onmogelijk.

Verder had de peiling interessanter geweest als de CU/SGP optie er niet in had gezeten.
Tja de linkse oppositie is van mening dat alleen ZIJ sociaal kunnen zijn. Daarom is het misschien van Wilders wel handig om de leus Rechts doch sociaal te lanceren.

al blijf ik dat woordje DOCH een excuus vinden. Maar goed, voor rechste denkers is dat woordje niet nodig maar voor linkse denkers is het misschien een aanleiding om eens te kijken of rechts ook sociaal KAN zijn. Uitgezonderd de linksen van links natuurlijk ;)

das makkelijk praten nu ze een kunnen strijden tegen een rechts kabinet dat GENOODZAAKT is om te bezuinigen en maatregelen te nemen zodat die en gene erop achteruit gaat.
Overigens ben ik het ook niet in alles met dit kabinet eens, maar ik denk dat een links kabinet ons alleen maar dieper in de shit zou geholpen hebben. 2x Paars was dan wel niet helemaal links maar linkser moeten we het zeker niet hebben!

Om maar aan Pim ( niet de osw-pim) ter refereren: De puinhopen van Paars,

tja die zijn we nu aan het opruimen
Na 7 vette jaren krijge we nu 7 magere jaren .....

[Aangepast op 10/9/04 door Billy]
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
ndonselaar
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Oorspronkelijk gepost door xgnoom
Oorspronkelijk gepost door ndonselaar
Ooit had ik eens een discussie met Ad over dit onderwerp, maar ik blijf er bij dat de samenleving door en door slecht is. Waarom? Omdat de mens door en door slecht is.
Ik vind dit wel een ultra-negatieve kijk op de maatschappij, waar ik het niet mee eens ben - alleen al om dat je religieuze argumenten zondermeer laat prevaleren in de beoordeling van iets die deze religieuze argumenten niet of slechts gedeeltelijk zal erkennen. Ik vind het dus een onrechtvaardig oordeel.

Volgens mij kan je met een dergelijk uitgangspunt geen politiek bedrijven.
Dus er nog wel iets goeds in de mens? Voor mij is het realiteit dat wij door en door slecht zijn. Maar goed ik hoor graag hoe jij tot een andere visie komt.
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
Plaats reactie