Nog-al ja. Abortus wordt in vrijwel elke discussie misbruikt om ander leed te relativeren.refo schreef:Beetje smakeloos om een link met abortus te leggen.
Nationale dag van rouw
Re: Nationale dag van rouw
Neenee.freek schreef:Nog-al ja. Abortus wordt in vrijwel elke discussie misbruikt om ander leed te relativeren.refo schreef:Beetje smakeloos om een link met abortus te leggen.
Ik vind de opmerking van Posthoorn wel terecht dat we ons makkelijker identificeren met de slachtoffers van de MH17 dan met geaborteerde kinderen. Dat maakt wel een verschil.
Je hoeft het ook niet op te blazen maar dat het vermoorden van zoveel kinderen in Nederland als heel normaal wordt gevonden (ook onder ons) terwijl voor 196 slachtoffers van de MH17 duizenden mensen langs de snelweg staan te applaudiseren vind ik ook wel opmerkelijk. En dat mag best gezegd worden.
En @Freek, wordt in vrijwel elke discussie abortus misbruikt? Noem eens een paar voorbeelden?
Het is wel de vraag waarom we ons makkelijker identificeren met de MH17 slachtoffers dan met geaborteerde kinderen. Speelt daarin de media niet een grote - sturende - rol?Anker schreef:Neenee.freek schreef:Nog-al ja. Abortus wordt in vrijwel elke discussie misbruikt om ander leed te relativeren.refo schreef:Beetje smakeloos om een link met abortus te leggen.
Ik vind de opmerking van Posthoorn wel terecht dat we ons makkelijker identificeren met de slachtoffers van de MH17 dan met geaborteerde kinderen. Dat maakt wel een verschil.
http://www.refdag.nl/opinie/commentaar/ ... n_1_845892
De RD-commentator ziet niets in complottheorieën. Dat is mooi.
Overigens verbaast het mij dat de media zo kritiekloos zijn als het gaat om Ebola. Dat is wel iets anders, maar terwijl allerlei landen een negatief reisadvies geven voor de betrokken landen in Afrika is er volgens Nederland nog niets aan de hand. En dat terwijl het een van de meest bedreigende ziekten is van dit moment. Ook daarover van het RD geen enkel woord.
Maar aan een krant die altijd alleen de openbare versies van feiten weergeeft hebben we natuurlijk niets. Voor wat betreft het ongeluk geef ik alles nog het voordeel van de twijfel, maar kranten zijn ook niet allemaal zo kritisch als wel zou moeten.
De RD-commentator ziet niets in complottheorieën. Dat is mooi.
Overigens verbaast het mij dat de media zo kritiekloos zijn als het gaat om Ebola. Dat is wel iets anders, maar terwijl allerlei landen een negatief reisadvies geven voor de betrokken landen in Afrika is er volgens Nederland nog niets aan de hand. En dat terwijl het een van de meest bedreigende ziekten is van dit moment. Ook daarover van het RD geen enkel woord.
Maar aan een krant die altijd alleen de openbare versies van feiten weergeeft hebben we natuurlijk niets. Voor wat betreft het ongeluk geef ik alles nog het voordeel van de twijfel, maar kranten zijn ook niet allemaal zo kritisch als wel zou moeten.
Het RD doet wel heel stoer, maar zelf doet de krant nergens omderzoek naar. Alles wat de officiële kanalen berichten slikken ze voor zoete koek.
En wat Volkert vd G betreft : wat was zijn drijfveer? Niemand weet dat echt.
Inderdaad. Het RD hangt - zonder verdere bewijzen - de theorie aan dat er geen (complot)theorie is.refo schreef:Het RD doet wel heel stoer, maar zelf doet de krant nergens omderzoek naar. Alles wat de officiële kanalen berichten slikken ze voor zoete koek.
En dat ze nergens onderzoek naar doen blijkt wel als men de artikelen chronologisch in volgorde achter elkaar leest. Men ziet dan precies de mainstream ontwikkeling in het denken.
De waarheid van het RD is wat de teneur in de hoofdstroom van de artikelen is.
Zie b.v. hier over manipulatie: Presentatie
Het RD had er ook een artikel over afgelopen zaterdag. (over fotomanipulatie). Enige afstemming tussen de redacties om tot een consistent verhaal te komen is er ook niet echt

Laatst gewijzigd door WimA op 04 aug 2014, 14:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik ben benieuwd naar het vervolgcommentaar. Want het RD leest hier naar ik aanneem ook mee.
Ik las net dit http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/Bui ... aine.dhtml
Amerika zet deze mensen veel in op plaatsen waar ze de schijn willen ophouden dat ze niet betrokken zijn. We worden als dit doorzet een nieuwe oorlog ingeloodst.
Zoek maar eens op Blackwater. Niet zo'n fris clubje.
Amerika zet deze mensen veel in op plaatsen waar ze de schijn willen ophouden dat ze niet betrokken zijn. We worden als dit doorzet een nieuwe oorlog ingeloodst.
Zoek maar eens op Blackwater. Niet zo'n fris clubje.
o.a een artikel pag. 4 onderaan. Helemaal mee eens.DDD schreef:Ik ben benieuwd naar het vervolgcommentaar. Want het RD leest hier naar ik aanneem ook mee.
Indrukwekkend, slechts één kist kwam gisteren uit het vliegtuig, maar deze kreeg dezelfde eervolle ontvangst.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Vandaag is het 4 weken geleden dat de vliegramp plaatsvond. Na zo'n 4 weken weten de Nederlandse burgers het volgende:
1. Tuig kan straffeloos Nederlandse Staatsburgers omlaag schieten, NL heeft zelfs geen sanctie tegen wie dan ook ingesteld.
2. De regering zal wel "huiliehuilie" toespraken verzorgen in alle mogelijke vergaderingen. Klinkt goed en kost niets.
3. Na ettelijke weken - als de commotie een beetje is geluwd - worden alle onderzoeken, beloften rustig gedowngraded tot het niveau: "Over tot de orde van de dag". De generaals zullen wel uitleggen dat - hoewel circa 5% van het grondgebied is onderzocht - men toch wel kan garanderen dat alles is gevonden. Wie zou het ook moeten controleren?
1. Tuig kan straffeloos Nederlandse Staatsburgers omlaag schieten, NL heeft zelfs geen sanctie tegen wie dan ook ingesteld.
2. De regering zal wel "huiliehuilie" toespraken verzorgen in alle mogelijke vergaderingen. Klinkt goed en kost niets.
3. Na ettelijke weken - als de commotie een beetje is geluwd - worden alle onderzoeken, beloften rustig gedowngraded tot het niveau: "Over tot de orde van de dag". De generaals zullen wel uitleggen dat - hoewel circa 5% van het grondgebied is onderzocht - men toch wel kan garanderen dat alles is gevonden. Wie zou het ook moeten controleren?
En wat is het belang van deze vaststelling? Laten zien dat jij het toch maar goed ingeschat hebt in tegenstelling tot al die domme mensen?WimA schreef:Vandaag is het 4 weken geleden dat de vliegramp plaatsvond. Na zo'n 4 weken weten de Nederlandse burgers het volgende:

1. Ik hoop dat dit soort signalen veel worden gegeven overal zodat e.e.a kan worden gecorrigeerd.Posthoorn schreef:En wat is het belang van deze vaststelling? Laten zien dat jij het toch maar goed ingeschat hebt in tegenstelling tot al die domme mensen?WimA schreef:Vandaag is het 4 weken geleden dat de vliegramp plaatsvond. Na zo'n 4 weken weten de Nederlandse burgers het volgende:
2. Ter kennisgeving, hou er rekening mee dat het Nederlandse paspoort in het buitenland niet een afschrikwekkend effect heeft op allerlei tuig. Tuig verwacht geen problemen met de Nederlandse Staat bij het onheus bejegenen van Nederlandse Staatsburgers.
Maar hoe kan de Nederlandse Staat beter handelen dan dat ze doet in dit geval?
Misschien moet Nederland iets minder lief naar Oekraine zijn, maar verder zie ik niet zoveel mogelijkheden.
Misschien moet Nederland iets minder lief naar Oekraine zijn, maar verder zie ik niet zoveel mogelijkheden.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."