WK Voetbal Brasil

Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: WK Voetbal Brasil

Bericht door Panny »

Whahaha :haha :haha :haha
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: WK Voetbal Brasil

Bericht door Mara »

Panny schreef:
Mara schreef:Het was weer heerlijk rustig op de snelweg. :)
De straten zijn ook uitgestorven.
Zou er nog iets zijn wat zoveel mensen naar binnen drijft?
Het kan nog veel gekker:
Overleden Feyenoordfans kunnen binnenkort begraven worden onder een origineel stuk grasmat uit de Kuip.

Wie liever gecremeerd wil worden, kan zijn of haar as laten uitstrooien over een speciaal Feyenoord-strooiveld. Dit veld heeft dezelfde ovale vorm als de kuip met een middenstip en de twee ringen. Wie wil, kan in zijn as laten verspreiden in zijn favoriete vak.
http://www.rijnmond.nl/nieuws/01-07-201 ... yenoordvak
Feyenoord-supporters hoeven zelfs in het graf niet meer gescheiden te worden van hun club. De Rotterdamse voetbalclub biedt sinds kort een speciale Feyenoord Uitvaart aan. Voor ''als je club je leven is,'' schrijft Feyenoord op de eigen website.

De meest fanatieke aanhangers van de club kunnen vermoedelijk hun geluk niet op. Zij kunnen na het uitblazen van hun laatste adem in een kist met Feyenoord-design worden begraven. Ook mogelijk: de rouwstoet een rondje door De Kuip laten lopen.
http://www.rijnmond.nl/nieuws/01-10-201 ... om-de-kuip
Ik postte dat op 28 juni al, eerder in dit topic dus. :)
Ik hoorde nu op het nieuws dat het stadion een nieuwe grasmat krijgt, dus fans konden een stukje "heilig gras" komen halen.
Hoe lang houd je dat goed, vraag ik me af.
En ja, snachts werd het wel even druk in de straat, met jongelui die zongen: we are the champions. Maar dat zijn "we" nog niet dacht ik.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Marc_44
Berichten: 217
Lid geworden op: 23 mei 2014, 23:14

Re: WK Voetbal Brasil

Bericht door Marc_44 »

Jan de Jong, algemeen directeur van de NOS, schrijft in reactie op kritiek van hoge kosten voor voetbal bij de publieke omroep:

"Voetbal is allang niet meer de belangrijkste bijzaak in het leven. Of we dat nu leuk vinden of niet: voetbal is hoofdzaak geworden. En hoort dus een volwaardige plaats te hebben binnen de publieke omroep." (NRC Handelsblad, 7 juli 2014)

http://www.nrc.nl/handelsblad/van/2014/ ... en-1396315

Zou hij dit echt menen? Voetbal als hoofdzaak?
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: WK Voetbal Brasil

Bericht door refo »

Lijkt me wel.
Om de één of andere reden kijken mensen er graag naar. Dat levert dan centjes op.
Voor de NOS is het daarom een hoofdzaak.
Maar na komende woensdag of zondag zal het wel weer een beetje minder worden. Misschien eerst nog groot feest, maar dan gaat iedereen gauw nog een vakantie regelen.
Marc_44
Berichten: 217
Lid geworden op: 23 mei 2014, 23:14

Re: WK Voetbal Brasil

Bericht door Marc_44 »

Ik denk inderdaad dat het voor de NOS een hoofdzaak is geworden omdat het kijkcijfers en daardoor centen oplevert.

Wat mij echter verbaast, is dat dhr De Jong zegt "Voetbal is allang niet meer de belangrijkste bijzaak in het leven. Of we dat nu leuk vinden of niet: voetbal is hoofdzaak geworden." Hij maakt het dus groter. Het is niet alleen voor de NOS een hoofdzaak, het is in het leven voor alle Nederlanders een hoofdzaak geworden.

Dat is nogal een uitspraak.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: WK Voetbal Brasil

Bericht door refo »

Je hoeft het toch niet te geloven?
Isala
Berichten: 1267
Lid geworden op: 27 sep 2013, 22:14

Re: WK Voetbal Brasil

Bericht door Isala »

refo schreef:Je hoeft het toch niet te geloven?
Nee dat hoeft niet, maar je krijgt er wel mee te maken als anderen ergens een hoofdzaak van maken. Het is niet zo: als ik het niet geloof dan bestaat het ook niet. De realiteit is dat je er mee om moet gaan. Het is onmogelijk het te negeren.
Hora est!
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: WK Voetbal Brasil

Bericht door eilander »

Niet teveel aandacht aan besteden. We kunnen er iets beters tegenover zetten, wat veel meer een hoofdzaak is.
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: WK Voetbal Brasil

Bericht door Bonny »

refo schreef:Overdrijven is ook een vak.
Aldus de schipper van de veerpont.
The Groom's still waiting at the altar
Isala
Berichten: 1267
Lid geworden op: 27 sep 2013, 22:14

Re: WK Voetbal Brasil

Bericht door Isala »

eilander schreef:Niet teveel aandacht aan besteden.
Wellicht reageer ik vanuit een andere situatie dan jij.
Hora est!
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: WK Voetbal Brasil

Bericht door refo »

Isala schreef:
refo schreef:Je hoeft het toch niet te geloven?
Nee dat hoeft niet, maar je krijgt er wel mee te maken als anderen ergens een hoofdzaak van maken. Het is niet zo: als ik het niet geloof dan bestaat het ook niet. De realiteit is dat je er mee om moet gaan. Het is onmogelijk het te negeren.
Het bestaat wel.
Maar als zo'n pief zegt dat het het belangrijkste is hoef je dat toch niet te geloven.
Ik was vandaag in een seculiere omgeving, maar iedereen leek de wedstrijd van zaterdagmiddag al weer vergeten te zijn.
En was blijkbaar ook niet bezig met die van komende woensdag.

Het belangrijkste is het dus niet voor iedereen.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: WK Voetbal Brasil

Bericht door eilander »

Bonny schreef:
refo schreef:Overdrijven is ook een vak.
Aldus de schipper van de veerpont.
:haha
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: WK Voetbal Brasil

Bericht door Mara »

Bonny schreef:
refo schreef:Overdrijven is ook een vak.
Aldus de schipper van de veerpont.
:haha
Ach, krijg het heen en weer. ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
DDD
Berichten: 28478
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: WK Voetbal Brasil

Bericht door DDD »

De uitspraak van de NOS-meneer is leuk gevonden, maar feitelijk onjuist. Waarom zouden mensen zich alleen om hoofdzaken druk moeten maken. Het voetbal is een vorm van afleiding van de dagelijkse zorgen. Op de één of andere wijze zijn veel mensen daar buitengewoon van gecharmeerd. Ik kan het niet begrijpen, maar dat geeft verder niet.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: WK Voetbal Brasil

Bericht door refo »

Nog één potje om des keizers baard en dan hoeven we 2 jaar lang niets meer van voetbal te vinden.
Gesloten