Gerson schreef:huisman schreef:
Door de rectificatie in het RD blijkt dat ds Roos nooit heeft gezegd dat deze dissertatie onwetenschappelijk is. Wat mij toch echt van het hart moet dat het mij wel opvalt dat zelfs als ds Roos volkomen verkeerd geciteerd wordt zijn volgers het toch met hem eens zijn....dat geeft te denken dat kritiekloos volgen.
Verder ben ik door het RD ook op het verkeerde been gezet en ben ik als een Don Quichot tegen windmolens gaan vechten.....excuses daarvoor en RD...bedankt

Helemaal met je eens , alleen ".....zijn volgers " is wel wat kort door de bocht, wat mij betreft is het: ".... vele van zijn volgers" .
En... hoe vele volgers zijn er die hun geestelijk leiders volgen als schapen naar het graf?
Die niet onderzoeken of de dingen wel alzo zijn. Die het wel goed vinden wat de dominee zegt.
Kritiekloos ja-knikken, behalve als het te helder wordt. Zonder nadenken accepteren wat men zegt,
of het komt niet eens tot de oren en leeft maar verder zonder zich te bekommeren over wat men
nu eigenlijk leert en voorstaat en zelfs waar men geloofsbelijdenis van heeft afgelegd!
Er lopen hier in deze stad vele mensen rond, die nog wekelijks naar de kerk gaan. Maar als
je over de kerk begint wordt men ineens stil en weet men niet veel meer te zeggen. Daarentegen
schijnt het wel zo te zijn dat zelfs ook mensen die wekelijks onder het Woord zitten wel precies
weten hoe het met de Sport voorstaat.
Er stond laatst een commentaar in het RD over het kijken en praten over voetbal, en dan wordt zelfs
ook door de niet-christelijke wereld wel erkent dat de Sport als een nieuwe religie de godsdienst
(probeert) te vervangen. En dat kon prima, aldus de wetenschapper in het dagblad Trouw.
Trouwe volgelingen, zoals ik uit het geciteerde artikel uit Trouw vernam, heeft Koning Voetbal zeker
ook wel.