Soms weet je niet of je lachen moet of huilen als je reacties leest.vanderberg schreef:Ik las toevallig dit stukje, en wist: deze had er kennis aan.
Ondanks dat ik nog niet wist wie het geschreven had, en zag ik de naam: ds. F. Bakker.
Ik heb de naam wel eens gezien en her en der tegen gekomen, maar niet bekend met zijn werken. Het stukje:
http://www.refdag.nl/kerkplein/meditati ... 4_1_366349
Hij wist het.
Een goede samenhang van het verhaal, hier en daar wat teksten tussendoor, het gaat maar zo vanzelf, dat merk je, dat lees je.
Zo hoort het ook, daaraan herken je de ware geroepenen.
Het wordt zo gemist deze tijden, de ware roeping.
Weinig mensen ervaren het helaas ook zo, ze zijn nogal tevreden met de lafhartige godsdienst die ze nu bedrijven, zoals ds. Fraanje in één van z'n boekjes zegt uit een preek van 1935, het was toen ook al merkbaar dus.
De Heilige Geest is van ons geweken, wij moeten bidden en vragen om hulp van de Heilige Geest.
De helft van mijn familie gaat aan het avondmaal, en de grond van het ware geloof ontbreekt, en dat omdat ze zichzelf hebben wijs gemaakt dat zij ook vanzelf bedeeld zijn met heiligmakende genade, omdat sommigen in de familie mensen van God waren.
Ze hebben geen kennis van God of het ware werk van God, en dat terwijl Gods Woord zegt: En dit is het eeuwige leven, dat zij U kennen. Joh. 17
Werkijk, zo gaat het. We hebben het allemaal zelf gedaan en we doen het allemaal zelf.
Wij willen niet. De wil is er niet bij de mens zelf.
Beste man, stop met dat letten op mensen en gangen en standen en ga zelf de bijbel lezen en laat God tot je spreken. Dat is het enige wat er echt toe doet, al het andere is kaf.