refo schreef:Het is allemaal waar wat je zegt: er moeten arbeiders uitgestoten worden. Maar dat doet de Koning dan wel Zelf.
En anderzijds: dat er studenten worden aangenomen is geen bewijs van wat dan ook.
Inderdaad zend de Koning Zelf Zijn arbeiders uit in de wijngaard.
Maar dat is niet "hét" argument om het curatorium op te doeken.
Het is juist goed dat er een curatorium is.
Dat er 'getracht' wordt om te kijken of er geen wolven in schaapskleren die wijngaard binnen komen.
Het blijft mensenwerk, maar ik mag hopen én geloven dat het een biddend werk is door de curatoren.
En wij als kerkmens, dat wij toch mogen mee zuchten en smeken om een verbeurde zegen!
Als er studenten aangenomen is geen bewijs van wat dan ook? Oh nee? Waar is je geloof, refo?
Hierin mogen we het verwachten van de Allerhoogste. Wij hoeven niet te oordelen of het curatorium wel of niet zijn werk goed doet.
Wij hoeven niet te oordelen als mensen of het wel of geen roeping is, maar alles geschied onder de leiding van de Almachtige.
Het is mensenwerk, maar wel mensenwerk door God bestuurd. Of is dat te ver en te vroom geredeneerd? Is dat te zwaar?
De Heere heeft tot nu toe aan de Gereformeerde Gemeente drie nieuwe studenten gegeven. Daar mogen we dankbaar voor zijn.
En voor mij is dat het bewijs dat de Heere doorgaat met Zijn Kerkvergaderend werk. Voor mij is het eveneens het bewijs dat de Heere, ondanks al onze tekortkomingen en al onze schuld (ja persoonlijk, maar ook kerkelijk), nog aan ons in genade en gunst wilt gedenken. #SDG