Wist je dat...

Hendrikus

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Hendrikus »

Curatorium schreef:'Reformatorisch Dagblad' door Google translate vertaald wordt met 'Los Angeles Times'
:haha
~~Soli Deo Gloria~~
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Hendrikus schreef:
Curatorium schreef:'Reformatorisch Dagblad' door Google translate vertaald wordt met 'Los Angeles Times'
:haha
Mijn google translate heeft minder gevoel voor humor: Reformist newspaper.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Mijn was heerlijk buiten hangt... in de tuin van de buren :-)
Ik weet, mijn Verlosser leeft
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

JolandaOudshoorn schreef:Mijn was heerlijk buiten hangt... in de tuin van de buren :-)
:oO

Mijn was hangt ook buiten, maar dan in eigen tuin...
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
refo

Bericht door refo »

...een paar weken geleden bleek dat de Amerikaanse economie in het eerste kwartaal van 2014 met slechts 0,1% was gegroeid. In plaats van de door analisten en economen verwachtte 1,2%.
Offciële oorzaak: het kouder dan normale winterweer

....vorige week bleek dat de Nederlandse economie over datzelfde eerste kwartaal met 0,5% is gekrompen.
Officiële oorzaak: het warmer dan normale winterweer
huisman

Bericht door huisman »

Nog één nachtjes slapen.....en dan ?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Ik op zoek ben naar iemand met een juridische achtergrond, liefst bedrijfsrecht. Stuur een pb-tje als je dat bent en wat vraagjes van mij wil beantwoorden.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
PvS
Inactief

Bericht door PvS »

huisman schreef:Nog één nachtjes slapen.....en dan ?
Goede dag toegewenst! :sorc
Krijgen jullie wat meer bewegingsruimte!
Eén ding weet ik, dat ik blind ben en niet zie...
helma

Bericht door helma »

Haha, wij hebben net een nerveuze bruidegom gespot...
de politie spotte hem ook :modo
sirdanilot

Bericht door sirdanilot »

Zo, verschillende kruiden in potjes geplant, nu is het niet meer aan mij ;) ;) Dat het een rijke oogst mag worden.

- Dille (piepklein potje, maar is toch maar een eenjarig kruid)

- Basilicum, samen in een pot met:
- Chinese Bieslook. Een wat stevigere bieslooksoort die naar knofloof smaakt en te gebruiken als groente ipv alleen als garnering.

- Salie
- Peterselie, platte. De krulpeterselie heeft namelijk minder smaak. Voor Braziliaanse en Portugese ingrediënten die ik mis (ben vroeger veel in deze landen geweest) is het een noodzakelijk ingredënt.
- Een kruid waar ik ook maar net van gehoord heb, namelijk komkommerkruid. Het heeft eetbare blauwe bloempjes (volgens mij het enige blauwe, natuurlijke voedsel !) en ook de blaadjes kun je eten als spinazie of in salade volgens mij. Het zal me benieuwen, heb het uit nieuwsgierigheid besteld.

Verder heb ik nog maggikruid en koriander maar dar moet ik nog potjes voor. Koriander groeit, zoals wij zeeuwen het zeggen, als vuulte dus dat zal wel goedkomen.

refo schreef:...een paar weken geleden bleek dat de Amerikaanse economie in het eerste kwartaal van 2014 met slechts 0,1% was gegroeid. In plaats van de door analisten en economen verwachtte 1,2%.
Offciële oorzaak: het kouder dan normale winterweer

....vorige week bleek dat de Nederlandse economie over datzelfde eerste kwartaal met 0,5% is gekrompen.
Officiële oorzaak: het warmer dan normale winterweer
Gelukkig hoeven we het van de economie niet te verwachten hè ;)
Mara

Bericht door Mara »

helma schreef:
Haha, wij hebben net een nerveuze bruidegom gespot...
de politie spotte hem ook :modo
Wat een mooie dag om te trouwen :)
Huisman en gezin: een gedenkwaardige dag toegewenst.
Is het de 2e die uitvliegt?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mara

Bericht door Mara »

sirdanilot schreef:Zo, verschillende kruiden in potjes geplant, nu is het niet meer aan mij ;) ;) Dat het een rijke oogst mag worden.

- Chinese Bieslook. Een wat stevigere bieslooksoort die naar knofloof smaakt en te gebruiken als groente ipv alleen als garnering.

- Salie
- Peterselie, platte. De krulpeterselie heeft namelijk minder smaak. Voor Braziliaanse en Portugese ingrediënten die ik mis (ben vroeger veel in deze landen geweest) is het een noodzakelijk ingredënt.
- Een kruid waar ik ook maar net van gehoord heb, namelijk komkommerkruid. Het heeft eetbare blauwe bloempjes (volgens mij het enige blauwe, natuurlijke voedsel !) en ook de blaadjes kun je eten als spinazie of in salade volgens mij. Het zal me benieuwen, heb het uit nieuwsgierigheid besteld.

Verder heb ik nog maggikruid en koriander maar dar moet ik nog potjes voor. Koriander groeit, zoals wij zeeuwen het zeggen, als vuulte dus dat zal wel goedkomen.
Jij rommelt graag in de keuken geloof ik he?
Waar verwerk jij de salie in?
En je hebt me nieuwsgierig gemaakt naar het komkommerkruid, verkopen ze zakjes zaad bij een tuincentrum?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Dodo

Bericht door Dodo »

sirdanilot schreef:Zo, verschillende kruiden in potjes geplant, nu is het niet meer aan mij ;) ;) Dat het een rijke oogst mag worden.

- Salie

Leuk!
Maggi heb ik in de tuin gehad, woekert flink. Je hebt er niet veel van nodig in de soep of zo.
Naar komkommerkruid ben ik nu wel nieuwsgierig, ik ga eens kijken wat dat is.
sirdanilot

Bericht door sirdanilot »

Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik met de salie ga doen, maar het schijnt in de pasta te kunnen.

Komkommerkruid heb ik online besteld (net als de rest, want zelfs met verzendkosten was dit goedkoper), maar misschien hebben ze het bij Ranzijn of de Boeren Bond.
Margriet
Contacteer:

Bericht door Margriet »

sirdanilot schreef:Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik met de salie ga doen, maar het schijnt in de pasta te kunnen.

Komkommerkruid heb ik online besteld (net als de rest, want zelfs met verzendkosten was dit goedkoper), maar misschien hebben ze het bij Ranzijn of de Boeren Bond.
Salie gebruik ik in eem mix voor varkensvlees, speciaal karbonade of een braadstuk. Ook gebruiik het in mijn eigengemaakte worst!
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
Plaats reactie